Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamfilter

    als mail adres gebruik ik ook een .com adres via een andere sever door gezonden, echter al deze mail komt via de spamfilter in quarantaine terecht , wet iemand een oplossing voor dit probleem.
    ook zoek ik een uitleg van het dashboard van de spamfilter?

  • #2
    https://www.delta.nl/service/interne...lter/instellen

    Reageer


    • #3
      Welkom op het forum, Jozias

      Het zou kunnen dat die server op een zwarte lijst staat. Dat kun je controleren door in de berichtkoppen van de mail te zoeken via welke server deze wordt verstuurd. Het ip-adres kun je dan invullen op http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check/

      Ook vind je in de berichtkoppen vaak de reden dat deze naar de spammap is gefilterd.

      Kom je hiermee verder?

      Reageer


      • #4
        Het is niet erg makkelijk om het spamfilter in Outlook in te stellen
        maar hierbij dan een aantal plaatjes hopelijk ter verduidelijking.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter
          Het is niet erg makkelijk om het spamfilter in Outlook in te stellen
          maar hierbij dan een aantal plaatjes hopelijk ter verduidelijking.
          Tjonge, inderdaad. Kennelijk is het onmogelijk om de berichten in een Spam-map van het betreffende IMAP account te zetten? Dit levert voor veel klanten een moeilijk te nemen horde op...

          Reageer


          • #6
            Als het een keer gemakkelijk zou gaan, iedere dag naar de quarantaine lijst gaan om te kijken welke mail er nu weer in terecht is gekomen, is niet zo'n gemak. is natuurlijk te doen, maar niet heel erg gebruiksvriendelijk!

            De instelling van de filter wijzigen is me een (1) keer gelukt, echter deze weg is nu afgesneden, via deze weg kom ik nu direct op het dashboard uit, en daar kan ik de cijfermatige instelling waarschijnlijk spam/ zeer zeker spam niet wijzigen.

            Reageer


            • #7
              Zoals je kunt zien op : https://mijn.delta.nl/email/wijzigen-spamfilter
              is deze optie (cijfermatige instelling) komen te vervallen.

              Je moet dus nu spam gaan trainen in de plaats hiervoor.

              Berichten aanmerken als geen spam
              In de map Spam quarantaine vind je een overzicht van alle berichten die zijn opgevangen. Met de zoek functie kun je nog specifieke berichten zoeken.
              Je kunt een bericht alsnog naar je eigen mailbox laten versturen. Klik aan de linkerkant op de regel van de gewenste mail op het pijltje. Je krijgt dan 3 opties:
              Vrijgeven
              Als je het bericht eenmalig wilt doorzetten naar je eigen mailbox klik dan op vrijgeven.
              Vrijgeven en trainen
              Als je het bericht altijd wilt laten doorzetten naar je eigen mailbox, klik dan op vrijgeven en trainen.
              Verwijderen
              Als je het bericht wilt verwijderen, klik dan op verwijderen.


              Rapporten nieuw spamfilter instellen
              Handleiding spam.filter.zeelandnet.nl

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X