Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

SMTP met ZeelandNet adres via een andere ISP

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • SMTP met ZeelandNet adres via een andere ISP

    Wij maken soms wel eens gebruik van andere SMTP-servers dan die van ZeelandNet. Dit komt (simpel gezegd) doordat de ISP van desbetreffende lijnen verbindingen naar andere SMTP-servers blokkeert("Relay access denied"). Tot voor kort ging dit goed, maar nu krijgen we berichten terug dat onze e-mailberichten niet aankomen, als ik het goed begrijp omdat we met het ZeelandNet e-mailadres via een andere SMTP-server proberen te versturen, dit mag blijkbaar niet meer. Graag zou ik vernemen waarom dit zo is(M.a.w. Wat heeft ZeelandNet er tegen als ik probeer te versturen d.m.v. SMTP van een andere ISP?) en of men van plan is om dit weer af te schaffen.

  • #2
    bij problemen met onjuist gebruik van een SMTP-server, krijg je daar zelf een melding van.
    dus hoef je geen berichten te krijgen van mensen die geen email ontvangen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      bij problemen met onjuist gebruik van een SMTP-server, krijg je daar zelf een melding van.
      dus hoef je geen berichten te krijgen van mensen die geen email ontvangen.
      Dat bedoel ik dus, ik krijg melding van de mailserver. Niet van andere mensen...

      Reageer


      • #4
        als je de gegevens van de gebruikte smtp-server goed instelt, dan krijg je die meldingen niet en gaat de email gewoon weg. in de praktijk betekent dat, dat je bij de gebruikte smtp-server de gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen, zodat je daar kunt inloggen.
        zelf gebruik ik altijd de smtp-server van gmail en dus niet die van Zeelandnet.

        Reageer


        • #5
          Tim, ik weet precies waar je tegenaan loopt. Lees dit topic maar eens. Het is een houwtje-touwtje manier om spam tegen te gaan - die met de nieuwe spamfilters niet nodig zou moeten zijn.

          Je kunt het beste contact opnemen met [email protected] met je probleem.

          Als je op Beste antwoord klikt, wordt je vraag als 'beantwoord' gemarkeerd Uiteraard alleen in technische zin omdat ZeelandNet het daadwerkelijke probleem voor je moet oplossen.

          Reageer


          • #6
            Kijk ook hier eens en volg het stappenplan.

            Wanneer je voor uitgaande mail je mailclient zo instelt dat deze mail.zeelandnet.nl gebruikt en voor uitgaande mail ook authenticatie aanzet kan je wereldwijd mailen.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X