Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mails verzenden

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E-mails verzenden

    Mijn vrouw verzendt veel e-mails vanaf haar WLM (W10), nooit enig probleem mee gehad maar deze week, vanaf afgelopen maandag, komen haar e-mails maar deels aan. Alles vanaf haar zeelandnet-adres. Dus van bijvoorbeeld 10 komen er maar 5 aan. Ook naar mij toe.
    Voor de zekerheid ook even haar gmail-adres gebruikt en die worden wel allemaal verzonden en ontvangen.
    Maar alles wat ik haar stuur komt aan, maar haar antwoorden op die mails komen niet binnen (terug) of deels bij mij.
    Zij werkt voornamelijk op haar PC (W10) en gebruikt daarnaast ook haar tablet (Android) en ook hierop deels ontvangst van de bewuste e-mails. Voorheen ook geen probleem.
    Worden de e-mails niet ergens afgevangen of iets dergelijks ? Want het is alles of niets, wel of geen ontvangst maar deels ?
    Ik heb van alles nagekeken bij haar maar kan niets vinden. Mijn vrouw wordt er een beetje wanhopig van want het is haar enige communicatiemiddel.

  • #2
    eigenlijk geef je zelf het antwoord al een beetje: gmail gebruiken

    Reageer


    • #3
      Tja, daar zit Joke nou niet op te wachten, want zo gek is ze niet op Google... en het verklaart nog niet het halfslachtige werk van de e-mails

      Reageer


      • #4
        Controleer eerst eens of ze bij de verzonden berichten staan.
        Controleer verder of de mailadressen wel juist en volledig zijn.

        Komen ze terug, krijg je er een reden bij. Welke?

        WLM?
        Ga eens een ander mailprogramma gebruiken. Is verouderd en wordt niet meer ondersteund, dus onveilig.
        Denk eens aan Thunderbird ( is ook gratis).

        Reageer


        • #5
          Controleer eerst eens of ze bij de verzonden berichten staan. Ze staan er allemaal in

          Controleer verder of de mailadressen wel juist en volledig zijn. Allemaal goed, altijd de vaste contacten

          Komen ze terug, krijg je er een reden bij. Welke? ze krijgt niets terug

          Reageer


          • #6
            We zijn bezig om over te stappen naar Outlook maar aangezien Joke toentertijd met de upgrade van Windows 7 naar 10 veel van haar e-mails is kwijtgeraakt (correspondentie ging terug tot 2004) is Joke erg huiverig voor alweer een overstap.
            Ik ben nu "proefkonijn" voor de Outlook op mijn eigen pc en na opstartproblemen (Office 365) zit ik nu in redelijk rustig vaarwater. Voor Joke en mij komt er een probleem bij dat alles in WLM met eml-bestanden werkt en in Outlook met pts. Dus eventuele een backup vanaf de WLM werkt niet door in Outlook. Ben nog bezig dit uit te zoeken met een converter.
            Al met al verklaart dit nog steeds niet waarom de Android-tablet met hetzelfde probleem (zie beginvraag) kampt. Want dit heeft geen WLM...

            Reageer


            • #7
              Als ze niet terugkomen, dan zal je de reden bij de ontvanger moeten zoeken.
              Wellicht hebben deze een te strak afgesteld spamfilter.

              Reageer


              • #8
                Sorry hoor, maar ik vertelde al dat ik een stuk of tien mails heb gestuurd naar Joke, die komen allemaal aan maar haar replies komen maar deels terug bij mij. Hoezo moet ik de reden bij mij zoeken ?
                Een simpel voorbeeld: vanmorgen een foto gemaakt van de tuin. Opgestuurd naar haar bewuste e-mailadres. Zij ontvangt dat mailtje en antwoordt mij terug hoe mooi de tuin is (Joke is met gebroken enkel gekluisterd aan haar bed).
                Die reply ontvang ik niet. Vraag ik haar op haar tablet nogmaals een reply te versturen, dan ontvang ik die wel. Het zijn dus wel gelijke e-mails en apart verzonden. De eerste niet en de tweede wel ontvangen. Rara...

                Reageer


                • #9
                  Laten we de WLM en Outlook (allebei MS) buiten beschouwing laten en heb ik het alleen over contacten tussen de twee tablets (allebei Android). Op mijn tablet gaat het verzenden en ontvangen probleemloos. Op haar tablet ontvangt ze alles maar worden de mails deels verzonden. Alles staat wel bij haar in de verzonden-map maar ik ontvang ze niet. De tweede keer hetzelfde e-mail verzenden wordt wel ontvangen door mij. Alles dus op zeelandnet-adressen. Dus allemaal correspondentie tussen Joke en mij. Geen derde partij...
                  Echt, ik weet niet hoe ik dit echt duidelijk moet maken...

                  Reageer


                  • #10
                    Stuur eens een mailtje naar haar.
                    Laat haar beantwoorden en controleer eens of het mailadres wel volledig is voor versturen.
                    Soms zie je namelijk alleen de naam en wordt @zeelandnet.nl niet meegezonden.

                    Reageer


                    • #11
                      Als ze via Webmail antwoordt, komen dan wel alle mails aan?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                        Stuur eens een mailtje naar haar.
                        Laat haar beantwoorden en controleer eens of het mailadres wel volledig is voor versturen.
                        Soms zie je namelijk alleen de naam en wordt @zeelandnet.nl niet meegezonden.
                        Twee mailtjes gestuurd naar Joke, ze heeft ze allebei ontvangen. Ze heeft ze ook alle twee teruggestuurd als reply en ik heb ze ongeschonden ontvangen.
                        't Is echt een jojo, dan weer niet, dan weer wel... En alle gegevens in verzend- en ontvangsectie zijn allemaal correct

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                          Als ze via Webmail antwoordt, komen dan wel alle mails aan?
                          Joke gebruikt nooit webmail, dat vindt ze te lastig, ondanks mijn ontelbare uitleg(?).

                          Reageer


                          • #14
                            Ik stop met dit forum, ik zoek mijn hulp wel elders, want ik schiet met deze topic niks op...

                            Reageer


                            • #15
                              WLM Mail overzetten :

                              https://www.seniorweb.nl/artikel/win...n-naar-outlook

                              of

                              E-mailberichten vanuit Windows Live Mail verplaatsen naar Microsoft Outlook:

                              https://support.microsoft.com/nl-nl/...ata-to-outlook

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X