Beste klanten,
Vanaf 10:00 uur worden de mailservers zo ingesteld dat onze klanten die namens een @zeelandnet adres vanuit buiten de IP-ruimte van Zeelandnet (buiten Zeeland of via mobiele netwerken) mails willen versturen namens een '@zeelandnet.nl' adres via de mailservers van ZeelandNet, dit alleen kunnen doen als ze (opnieuw) inloggen op de mailserver. (dit heet authenticated SMTP)
Dat kan betekenen dat mensen die nu in een ander land met de smartphone/tablet/laptop mailen ineens een foutmelding kunnen krijgen. Het voordeel is wel dat onze klanten 2,3 miljoen spamberichten minder krijgen.
We zijn ervan op de hoogte dat de communicatie hierover kort voor de wijziging plaatsvind. Echter maakt dit niets uit voor de gevolgen van de wijziging. Het treffen van voorbereidingen is niet nodig en draagt alleen maar bij aan het voorkomen van spam. Het opnieuw inloggen dient immers als een bevestiging vanuit de klant dat hij/zij geen spamaccount gebruikt.
Vanaf 10:00 uur worden de mailservers zo ingesteld dat onze klanten die namens een @zeelandnet adres vanuit buiten de IP-ruimte van Zeelandnet (buiten Zeeland of via mobiele netwerken) mails willen versturen namens een '@zeelandnet.nl' adres via de mailservers van ZeelandNet, dit alleen kunnen doen als ze (opnieuw) inloggen op de mailserver. (dit heet authenticated SMTP)
Dat kan betekenen dat mensen die nu in een ander land met de smartphone/tablet/laptop mailen ineens een foutmelding kunnen krijgen. Het voordeel is wel dat onze klanten 2,3 miljoen spamberichten minder krijgen.
We zijn ervan op de hoogte dat de communicatie hierover kort voor de wijziging plaatsvind. Echter maakt dit niets uit voor de gevolgen van de wijziging. Het treffen van voorbereidingen is niet nodig en draagt alleen maar bij aan het voorkomen van spam. Het opnieuw inloggen dient immers als een bevestiging vanuit de klant dat hij/zij geen spamaccount gebruikt.
Reageer