Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Foutmelding e-mail / maatregelen tegen spam

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Foutmelding e-mail / maatregelen tegen spam

    Beste klanten,

    Vanaf 10:00 uur worden de mailservers zo ingesteld dat onze klanten die namens een @zeelandnet adres vanuit buiten de IP-ruimte van Zeelandnet (buiten Zeeland of via mobiele netwerken) mails willen versturen namens een '@zeelandnet.nl' adres via de mailservers van ZeelandNet, dit alleen kunnen doen als ze (opnieuw) inloggen op de mailserver. (dit heet authenticated SMTP)

    Dat kan betekenen dat mensen die nu in een ander land met de smartphone/tablet/laptop mailen ineens een foutmelding kunnen krijgen. Het voordeel is wel dat onze klanten 2,3 miljoen spamberichten minder krijgen.

    We zijn ervan op de hoogte dat de communicatie hierover kort voor de wijziging plaatsvind. Echter maakt dit niets uit voor de gevolgen van de wijziging. Het treffen van voorbereidingen is niet nodig en draagt alleen maar bij aan het voorkomen van spam. Het opnieuw inloggen dient immers als een bevestiging vanuit de klant dat hij/zij geen spamaccount gebruikt.

  • #2
    Wanneer er van een Zeelandnetadres (IP- en mail-) een mail verstuurd wordt naar een e-mailadres van een distributielijst en in die distributielijst zitten ook weer Zeelandnet-adressen dan gaat het mis.
    De mail wordt gestuurd aan de distributielijst en doorgestuurd door de distributieboxserver met de gegevens van de originele verzender van Zeelandnet. De SPAM-controle ziet echter niet meer de originele host als verzender maar de server waar de distributielijst wordt geregeld. Dat is dus niet correct. Graag een e-mailadres waar ik een voorbeeld naar toe kan sturen en vervolgens graag een correctie.

    Reageer


    • #3
      Goedemorgen jakwk,

      Bedankt voor je bericht. Hiervoor kun je een e-mail sturen aan: [email protected].
      Het is belangrijk dat we een voorbeeld ontvangen hiervan samen met je telefoonnummer. Zo kunnen mijn collega's telefonisch contact opnemen wanneer ze meer weten hierover.

      Reageer


      • #4
        Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd

        Reageer


        • #5
          Geen enkele reactie gehad tot nu toe. Ook niet telefonisch. Waar blijft die ?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door jakwk
            Geen enkele reactie gehad tot nu toe. Ook niet telefonisch. Waar blijft die ?
            Ik spreek je zojuist via Facebook.
            We gaan je zo goed mogelijk helpen.

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Het lijkt erop dat de filter iets te strak staat ingesteld vanuit onze kant. Daarom wil ik dit graag doorzetten naar de desbetreffende afdeling om dit verder uit te zoeken hoe dit weer in orde gemaakt kan worden. Kun je een mail sturen naar: [email protected] met je klantgegevens en je telefoonnummer. Dan zet ik het direct door.

                  Reageer


                  • #10
                    Wil je dan de oplossing en afloop hier melden, zodat andere klanten hier mee aaan de slag kunnen en niet tegen soortgelijke problemen aanlopen, Ferry?

                    Reageer


                    • #11
                      heb je al eens nagedacht over gmail ??
                      die hebben geen eigen netwerk, zoals Delta/Zeelandnet en dus heb je deze problemen daar ook niet mee.

                      Reageer


                      • #12
                        Dat heb ik, fred44nl.

                        Maar ikk betaal voor een abonnement waar dit onderdeel van uit maakt.
                        Dan wil ik het ook bij een verblijf in het buitenland probleemloos kunnen gebruiken.
                        Ik heb slechte ervaringen met het SpamFilter van ZeelandNet. Het is is inmiddels verbeterd en ik hoop ten goede.
                        Een proef mijnerzijds liep meteen al vast. Het werd gelanceerd en was meteen niet te benaderen.
                        Dus blijf kiezen ik voor het andere spamfilter dat ik al in gebruik had en wil dus probleemloos mail kunnen ontvangen en verzenden.

                        Als er wijziging in het mailaccount nodig zijn, laat ZeelandNet dan de voorbeelden voor de mailaccounts in de diverse gangbare proframma's eens duidelijk aanpassen, zodat iedereen dit in kan zien.

                        Reageer


                        • #13
                          @Ptrol
                          ja, ik snap het helemaal en zo'n kop zou ik ook hebben.
                          maar je vecht tegen de bierkaai en dat ga je niet winnen

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door vaisonne
                            Dit is op zijn minst gezegd grof, immers is zeelandnet een internet provider en klanten zouden zelf moeten mogen bepalen welke SMTP server zij gebruiken. Zeelandnet heeft dus feitelijk bepaalt met deze regel dat klanten enkel hun servers mogen gebruiken.
                            Er zijn tips over SPF voor ISP's maar de weigering om mail te accepteren van buiten hun eigen domein staat daar op zich los van.

                            Het zou al helpen als ze de SPF van de bovenliggende mailservers zouden controleren. Als jij een mail verstuurt met een zeelandnet-adres als afzender en je stuurt die naar een discussiegroep buiten ZeelandNet, en die stuurt hem weer door naar iemand bij ZeelandNet, dan wordt die mail nu geweigerd. Als je de SPF-records van dat bericht controleert zou het echter helemaal kloppen.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                              heb je al eens nagedacht over gmail ??

                              Heb ik maar niet zakelijk.
                              Daarom was ik ook een beetje pissig dat ze de zakelijke klantien hiervoor niet hebben gewaarschuwd. Ik lees hier alleen als er problemen zijn....en die hadden we in de VS
                              die hebben geen eigen netwerk, zoals Delta/Zeelandnet en dus heb je deze problemen daar ook niet mee.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X