Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Overzetten E-mail account

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Overzetten E-mail account

    Een hele goedemorgen,
    toen ik bij mij ouders woonde heb ik op hun zeelandnet abonnement een E-mail adres aangemaakt voor me zelf
    nu ben ik oud en wijs genoeg geworden en heb ik mijn eigen zeelandnet abonnement.

    Alleen nu zou ik graag mijn emailadres willen laten overzetten van het abonnement van mijn ouders naar mijn eigen abonnement
    is dit mogelijk?

  • #2
    Sla op de computer van je ouders ook al je mail op in een mailprogramma.
    Stel in MIJN Delta van je ouders in, dat alle mail doorgestuurd wordt naar een mailaccount dat je momenteel in gebruik hebt. Vink wel aan kopie achterlaten op server. Dan ben je geen mail kwijt.

    Als je gecontroleerd hebt, dat al je mail is overgezet, verwijder dan het account bij je ouders.
    Maak enkele uren later nu een nieuw mailaccount aan met dezelfde naam in je eigen MIJN DELTA.

    Succes.

    Reageer


    • #3
      dus wat je zegt (even zwart op wit)
      mail account verwijderen bij me ouders en opnieuw hetzelfde account aanmaken bij mezelf?

      Reageer


      • #4
        Ja, maar wel eerst doorsturen en opslaan via MIJN Delta van je ouders, zodat je niets kwijt bent.
        Dan verwijderen en opnieuw aanmaken in je eigen MIJN Delta.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
          Ja, maar wel eerst doorsturen en opslaan via MIJN Delta van je ouders, zodat je niets kwijt bent.
          Dan verwijderen en opnieuw aanmaken in je eigen MIJN Delta.
          ga ik doen
          heb alles al in een pst staan dus komt goed
          bedankt voor je moeite

          Reageer


          • #6
            Hoelang zit er tussen het verwijderen en het opnieuw kunnen aanmaken van de mail! Ik kan niet meer naar het e-mail adres mailen maar bij het aanmaken geeft hij aan dat mail adres nog in gebruik is

            Reageer


            • #7
              stuur maar een email naar [email protected]

              Reageer


              • #8
                Ik heb precies hetzelfde, vanmorgen om 7:00 mailaccount verwijderd, maar is nog steeds in gebruik. Moet ik dan ook mailen naar forumbeheer?

                Reageer


                • #9
                  Dat kan kloppen, @Melvin.
                  Ik kan helaas de oude topic niet meer vinden, waarin een Moderator ( Matthijs?) uitlegde dat dit inderdaad niet kan gedurende een bepaalde periode.

                  In het verleden werd dit altijd gecommuniceerd dat dit zo mogelijk was.
                  Ook door de Moderators.

                  Toen ik dit onlangs zelf ook ervond en er op het Forum vragen over stelde, kwam het antwoord dat dit dus gedurende een X-aantal dagen niet kan.
                  Het account kon wel teruggezet / gerepareerd worden als ik dat wilde.
                  Dat is toen voor mij gebeurd.

                  Je hebt het advies van fred44nl hopelijk al opgevolgd.
                  Zo niet stuur een mailtje naar [email protected] met het verzoek tot herplaatsen van je account.

                  Ik kan de bewuste topic niet vinden. Iemand anders misschien, want dat is toch info dir heel belangrijk is en wellicht ook in de Klantenservice info niet zo misstaan.

                  Reageer


                  • #10
                    Het 4 maanden geleden als Beste Antwoord geselecteerde antwoord is dus niet juist ( meer?).
                    Jammer dat er tot op heden nog geen Moderator is langs gekomen die dit misschien verder zou kunnen uitleggen en ook het Beste Antwoord weg wil halen, zodat anderen niet van een verkeerde oplossing gebruik gaan maken.

                    Reageer


                    • #11
                      Gelukkig heb ik dit gedaan met een test email-adres, voordat ik mijn andere email-adressen wil overzetten.
                      Terugzetten van het adres is dus ook niet nodig.

                      Ik wacht nog even verdere reacties af, want ik neem aan dat het toch mogelijk moet zijn om je (extra) email-adressen te behouden als je van account wisselt?

                      Reageer


                      • #12
                        Wanneer je een e-mailadres verwijderd dan komt deze in een cooldownperiode terecht van dertig dagen. Binnen deze periode kan je het adres niet opnieuw aanmaken zodat het adres niet opeens door iemand anders in gebruik genomen kan worden, die vervolgens jouw e-mail ontvangt.

                        Ik kan een adres uit deze cooldown halen. Daarvoor heb ik het e-mailadres nodig waar het om gaat en het relatienummer waar dit adres onder was aangemaakt. Deze gegevens stuur je dan vervolgens naar [email protected]. Bij voorkeur verstuur je hem vanaf je ZeelandNet adres.
                        A prudent question is one-half of wisdom

                        Reageer


                        • #13
                          Oke bedankt, duidelijk verhaal. Ik heb inmiddels een mail gestuurd.

                          Reageer


                          • #14
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer


                            • #15
                              Bedankt MatthijsL, het overzetten is gelukt.

                              Dus volgende keer kan ik rechtstreeks een email naar forumbeheer sturen (incl. klantnr en geb.dat) nadat ik de mailadresen die overgezet moeten worden heb verwijderd?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X