Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verbinding tussen Gmail, Thunderbird en ZeelandNet mail

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verbinding tussen Gmail, Thunderbird en ZeelandNet mail

    Op beveiliging in Firefox met cookies bezig geweest. Hierna geen verbinding meer tussen Gmail en Zeelandnet. Nu melding Thunderbirt werkt niet meer. Kan nog wel mailen in Zeelandnet, maar daar boven in het zelfde scherm kan ik geen Gmail meer gebruiken. Krijg melding inloggen, maar dit gaat ook niet, want verbinding met zeelandmails is verbroken.
    Kan wil apart inloggen in Gmail en berichten ontvangen en verzenden.
    Vraag: is de fout die ik heb gemaakt in Firefox beveiliging nog te herstellen? Zo niet, hoe kan ik dan weer normaal internetten zo ik gewend ben.
    Met groeten Lau Vermeulen

  • #2
    Welkom op het forum, Lau

    Je verhaal klinkt wat warrig. Wat je in Firefox hebt gedaan weet ik niet precies. Als je daar cookies hebt verwijderd, heeft dat geen invloed op Thunderbird.

    En 'verbinding tussen Gmail en ZeelandNet': vertel eens wat je hebt ingesteld. Haalt Gmail berichten op bij ZeelandNet? Dan kijk je eerst bij https://gmail.com naar de instellingen van je account, komen berichten daar nog binnen?

    Kun je in Thunderbird geen Gmail meer ophalen? Kijk de instellingen eens na.

    Heb je meer hulp nodig, geef dan wat meer uitleg. Welke foutmelding krijg je in welk programma en helpen deze tips?

    Reageer


    • #3
      Google wil liever niet dat je outlook of thunderbird gebruikt voor hun programma,ze noemen dit onveilige apps
      Je kunt zorgen dat het wel werkt door deze onveilige apps gewoon weer aan te zetten, de apps zijn overig niet onveilig

      Hier de link
      https://myaccount.google.com/lesssecureapps

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
        Welkom op het forum, Lau

        Je verhaal klinkt wat warrig. Wat je in Firefox hebt gedaan weet ik niet precies. Als je daar cookies hebt verwijderd, heeft dat geen invloed op Thunderbird.

        En 'verbinding tussen Gmail en ZeelandNet': vertel eens wat je hebt ingesteld. Haalt Gmail berichten op bij ZeelandNet? Dan kijk je eerst bij https://gmail.com naar de instellingen van je account, komen berichten daar nog binnen?

        Kun je in Thunderbird geen Gmail meer ophalen? Kijk de instellingen eens na.

        Heb je meer hulp nodig, geef dan wat meer uitleg. Welke foutmelding krijg je in welk programma en helpen deze tips?
        Na opstarten Gmail Thunderbirt melding: Thunderbirt werkt niet meer. Hierna Gmail afgesloten.
        Nu via Shift - gmail - enter. Nu op de mail pagina. Krijg melding: vul wachtwoord gmail in. Hierna: Inloggen op server imap googlemail is mislukt. Deze weg geklikt en nu kan er gewoon gemaild worden op Zeelandnet.
        Firefox terug gezet op fabrieksinstelling. Direct in Gmail account mailen is geen probleem. Geen afwijkingen gezien op instellingen.
        Wel gevonden: Providerrmail toevoegen in Thunderbirt. Dit doe ik dan wel in overleg met mensen van Zeelandnet.
        Eerder contact gehad, maar zij wist daar geen raad mee. Nu wachten tot de problemen bij Zeelandnet opgelost zijn, dan krijg ik meer kans op de juiste persoon. Ik kan gelukkig zowel op Zeelandnet als Gmail gebruiken.
        In ieder geval bedankt voor je reactie.

        Reageer


        • #5
          [email protected].

          Alle leden hartelijk bedankt voor het meedenken!

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X