Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mail spam/aanval

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E-mail spam/aanval

    Ik ontvang sinds gisteren een zeer grote hoeveelheid emails (meer dan 200 inmiddels) in het chinees met als email adres verschillende [email protected]. Daarnaast verschijnen er ook regelmatige meldingen dat emails die ik zou hebben verstuurd niet zijn aangekomen. Ik heb de meest recente versie van McAfee en deze geeft geen virussen of andere zaken.

    Door de steeds veranderende nummers voor @qq.com kan ik de zender niet op een zwarte lijst zetten.

    Het enige dat ik kan doen is ze handmatig verwijderen.

    Help?

  • #2
    Welke versie van McAfee heb je, want bijv. MacFee Total Protection heeft een SpamFilter, dat staat bij installatie op standaard ingesteld.
    Dit kan je wel zewlf strakker instellen. Zie Help bij dit product.

    Welk Mailprogramma gebruik je, want ook de meeste mailprogramma's hebben Spamfilters aan boord waar ea af te regelen valt.
    Je zou kunnen filteren op bepaalde woorden, want zoals je aangeeft is op naam onbegonnen werk.

    Reageer


    • #3
      Welke versie van McAfee heb je, want bijv. MacFee Total Protection heeft een SpamFilter, dat staat bij installatie op standaard ingesteld.
      Dit kan je wel zelf strakker instellen. Zie Help bij dit product.

      Welk Mailprogramma gebruik je, want ook de meeste mailprogramma's hebben Spamfilters aan boord waar ea af te regelen valt.
      Je zou kunnen filteren op bepaalde woorden, want zoals je aangeeft is op naam onbegonnen werk.

      Reageer


      • #4
        Ik heb McAfee Antivirus en een doorlopend abonnement. Ik krijg ieder dag diverse updates. OOk staan de real-time scan en de anti-spam permanent aan. Ik heb extra zware spam protection instellingen aangevinkt, maar de mails blijven gewoon komen (nu al ongeveer 1000 in iets meer dan een dag). Ik heb een Dell met Windows 10 besturing. Ik gebruik Outlook (Microsoft Office 2010).

        Reageer


        • #5
          Het enige echte maar ongemakkelijke antwoord is dat er eigenlijk niets aan te doen is behalve weggooien.
          Het gevecht tegen spam is zeer lastig, enorm ingewikkeld en echt goed bestrijden is zowat onmogelijk. Spamfilters zijn niet meer dan een pleister op een te grote wond. Daar veel van verwachten of eisen dat filters alles stoppen is onverstandig. Google heeft de middelen om dat gevecht net iets steviger te voeren en daarom is Gmail redelijk spamvrij, hoewel daar ook wel eens wat door komt. Zij kunnen het zich nu eenmaal veroorloven om daar veel mens- en programmeerkracht aan te besteden. Ik heb mijn primaire mailaccount zo ingesteld dat alles naar een gmail-account gaat. Het gmail-account kan mail sturen onder de naam van het provider-account. https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=nl

          Reageer


          • #6
            Hi Eric Olijdam, we hebben meerdere topics met dit onderwerp. Ik wil je graag verwijzen naar dit topic Spamfilter topic , zodat het allemaal een beetje overzichtelijk blijft

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X