Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ontvangen e-mails vanaf mijn eigen e-mailadres (spam).

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ontvangen e-mails vanaf mijn eigen e-mailadres (spam).

    L.S. Ik heb gisteren en vandaag een e-mail ontvangen dat zowel als afzender en ontvanger mijn mail adres heeft.
    Zelf heb ik niets verzonden. E-mails heb ik nog niet geopend, weet niet of dit wel veilig is ?
    Wat is de oorzaak of wat kan ik doen ?

  • #2
    jouw emailadres is door spammers opgepikt en wordt nu door hen gebruikt.

    Reageer


    • #3
      Hallo jong39, welkom op het forum.

      Ik zou voor alle zekerheid beginnen met het wachtwoord van je mailaccount te wijzigen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jos
        Hallo jong39, welkom op het forum.

        Ik zou voor alle zekerheid beginnen met het wachtwoord van je mailaccount te wijzigen.
        Wat voor nut heeft het om het ww te veranderen?
        Ze gebruiken toch alleen het email adres om te verzenden, uitleg graag hierop.

        Reageer


        • #5
          Het is spam", zegt Tim Brouwer, woordvoerder van Delta. ,,Het lijkt alsof het van het eigen e-mailadres komt, maar dat is zeker niet het geval. Daar zit een andere afzender achter. Dit soort mailtjes wordt gebruikt voor phishing. Er zit een link in. Als je daarop klikt, kan men jouw gegevens achterhalen.

          Reageer


          • #6
            Delta probeert deze vorm van internetcriminaliteit zo snel mogelijk de kop in te drukken. ,,Wij kijken aan de achterkant welk IP-adres daarbij hoort", zegt Brouwer. ,,Dat blokkeren we vervolgens, zodat die mailtjes niet meer kunnen worden verstuurd."

            Tegelijk worden klanten regelmatig gewezen op de gevaren van phishing. ,,We leggen uit wat het is, hoe het eruitziet, hoe je het kunt herkennen en wat je ertegen kunt doen. Ons advies is altijd: vertrouw je het niet, klik er dan niet op en gooi het mailtje direct weg.

            Reageer


            • #7
              Ik heb dit ook al een paar dagen op mijn hoofdaccount. Heb de headers opgezocht en alle gegevens gekopieerd en opgeslagen in een word document. Er staat een russische afzender in: cdd-evo.ru Heeft het zin om dit document te delen met Delta om de afzender te blokkeren? De tekst begint telkens met Lieve ... in het onderwerp en een goede nachtrust gewenst. Is dat bij anderen ook? Heb de mails niet geopend, maar direct verwijderd. Mijn pc blokkeert het nu, maar mijn tablet niet. Hoe krijg ik deze blokkade in android voor elkaar?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Lotje
                Heeft het zin om dit document te delen met Delta om de afzender te blokkeren?
                je kunt dat ook sturen naar [email protected]

                Reageer


                • #9
                  doe ik direct

                  Reageer


                  • #10
                    Je kunt ook het bericht inclusief de berichtkoppen indienen op https://www.spamcop.net/ (moet je wel een gratis account voor aanmaken).

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X