Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bizar veel spam weer door Zeelandnet filter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bizar veel spam weer door Zeelandnet filter

    Beste mensen,

    Het is weer zover: het spamfilter van Zeelandnet laat het weer eens afweten: binnen 24 uur komen er meer dan 100 spam e-mailtjes
    binnen. En allemaal weer hetzelfde soort: zgn. van Aldi, KLM, Mediamarkt, Samsung, Lidl, Action, Dirk, etc.
    Ik heb het filter al op de 'strengste' instelling staan en het maximaal aantal te blokkeren afzenderadressen ingevuld.

    Dit is een tijd geleden ook al eens gebeurd, het duurde toen de nodige tijd voordat Zeelandnet dit weer onder controle had.
    Graag weer aandacht hiervoor. E-mailadressen die we bij andere providers hebben (en net zo vaak gebruikt worden), hebben dit probleem niet.
    Is Zeelandnet hier al mee bezig? Zo niet, dan heel graag actie.

    (en uiteraard hebben we op de laptops nog een apart Spam-filter. Maar dat is geen oplossing voor alle Spam-ellende die je op je mobile telefoon of ipad binnenhaalt)

  • #2
    Is al bekend.
    100 is nog weinig wij worden letterlijk gebombardeerd en het einde is nog niet in zicht.
    Ik ga mailwasher proberen.

    Reageer


    • #3
      mm, dat klinkt niet bemoedigend. Is Zeelandnet er al wel mee bezig?

      Reageer


      • #4
        Geen idee. Heb mailwasher geinstalleerd en ga dan de spamfilter maar opzeggen. Ik kreeg t idee dat ze whitelist en blacklist omgewisseld hebben zoveel spam.

        Reageer


        • #5
          Wat mij irriteert is, dat je aan de oproep om door te suren naar [email protected] gehoor geeft en dan mailtjes krijgt dat Zeelandnet spam niet kan voorkomen.
          Ik krijg al maandenlang mailtjes waar in de header een mailadres staat dat steeds begint met @mx, @mx1, @mx2, @mx3 enz.....................is daar nu echt niets tegen te doen?
          De doorgezonden mail is nou juist bedoeld om een betere analyse te kunnen maken!

          Reageer


          • #6
            Wij hebben er ook zeer veel last van. Instellingen staan beide op 1, strenger kan niet. Ik raak het een beetje beu om steeds iedere keer al die email adressen op de blacklist te zetten.
            Ben al zover dat ik alle overal mijn email adres aan het wijzigen ben.

            Ik moet zeggen dat we erg geen last hebben met Gmail of iCloud.com etc. Alleen het zeelandnet adres wat ik eigenlijk minimaal gebruik.

            Reageer


            • #7
              Inderdaad, de problemen heb ik ook alleen met Zeelandnet.

              Het maakt niet uit of je de filterinstellingen aanpast. Spam komt er inderdaad gewoon doorheen.

              Reageer


              • #8
                Installleer mailwasher of SpamFighter eens.

                Reageer


                • #9
                  Vandaag telefoontje gehad van Delta dat men toch wat aanpassingen heeft gedaan in de spamfilter.
                  Ik had er nu "maar" 124 ipv 800 nog wat. Maar of dat komt door de aanpassingen of door Mailwasher, dat weet ik niet.
                  Maar voor degenen die ook worstelen met de spamgolf die er opeens is: Delta heeft wel wat aangepast inmiddels

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Marie
                    Vandaag telefoontje gehad van Delta dat men toch wat aanpassingen heeft gedaan in de spamfilter.
                    Ik had er nu "maar" 124 ipv 800 nog wat. Maar of dat komt door de aanpassingen of door Mailwasher, dat weet ik niet.
                    Maar voor degenen die ook worstelen met de spamgolf die er opeens is: Delta heeft wel wat aangepast inmiddels
                    Ik ontving weliswaar gen honderden spamberichten per dag, maar toch elke dag een aantal, maar vandaag nog geen!

                    Reageer


                    • #11
                      Jos Klinkt positief!
                      Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                      Reageer


                      • #12
                        Inmiddels zijn er updates uitgevoerd en we krijgen minder meldingen van spam dan voorheen.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X