Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen bericht terug als je het emailadres niet goed ingevuld heb

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Ptrol
    Daar gaat het niet om, @Ron.
    Vandaar dat ik begon met "bedenk wel het volgende"

    Wat ik mis, is de plaats waar de typefout is gemaakt.
    Een bericht aan xxxx@ziggo.nl zal een foutmelding op kunnen leveren van de mailserver van Ziggo.
    Een bericht aan xxxx@z1ggo.nl zal een foutmelding op kunnen leveren van de mailserver van Zeelandnet.

    Reageer


    • #17
      Er zijn bedrijven die nooit een NDR (non-deliverable report) versturen omdat dat 'directory harvesting' is, oftewel je kunt uitzoeken welke e-mailadressen wel en niet geldig zijn. Dat gezegd hebbende, heb ik het zelf eens getest.

      Wat Dutchplace schrijft heb ik ook.
      - Stuur ik vanuit mijn eigen domein een mail naar een [email protected] dan krijg ik wel een NDR terug;
      - Stuur ik vanuit zeelandnet.nl een mail naar [email protected] dan krijg ik geen NDR terug.

      Dan zie ik twee mogelijkheden:
      1. sixt.com stuurt geen NDR naar klanten van zeelandnet.nl;
      2. ZeelandNet stuurt de NDR van sixt.com niet naar de mailbox van de klant door, maar filtert deze weg.

      Sixt maakt gebruik van outlook.com voor hun e-mail. Als ik een niet-bestaand mailadres op outlook.com invul (vanaf de ZeelandNet webmail) krijg ik wel een NDR terug.

      @moderators, kan iemand uitzoeken of de NDR van sixt.com wel bij jullie aankomt maar misschien ergens in een bittenbak verdwijnt?

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
        @moderators, kan iemand uitzoeken of de NDR van sixt.com wel bij jullie aankomt maar misschien ergens in een bittenbak verdwijnt?
        Ik heb het nagevraagd.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
          Ik heb het nagevraagd.
          En, hebben ze al iets gevonden? Voordat het verdampt bij deze warmte...

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
            Ik heb het nagevraagd.
            En, hebben ze al iets gevonden? Voordat het verdampt bij deze warmte...
            Ik heb nog geen reactie ontvangen :8
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #21
              Hoi Goeroe

              Eigenlijk heb ik nu een lang weekend, maar wou je de reactie die ik heb ontvangen niet langer onthouden

              3rd party DNS wordt al langere tijd niet doorgegeven ivm backscatter.

              Het probleem is dat sixt.com alle mail gewoon accepteert en pas daarna zegt: oh sorry, dat adres ken ik eigenlijk niet. Normaal gesproken zegt je smtp server al direct tijdens het versturen dat ie een user niet kent, en die melding sturen we dan direct terug naar de klant.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #22
                Ik heb dit gecontroleerd via een 'telnet poort 25' en inderdaad.

                Apart dat andere providers het antwoord wel doorlaten dan...:? kennelijk kunnen die het wel aan.

                Code:
                From: "Mail Delivery System" 
                Subject: Delivery Status Notification (Failure)
                MIME-Version: 1.0
                Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status; boundary="CA9Bt.5Kf9JC3ei.5D/Ulzs+2fd.8aCaZQc"
                
                --CA9Bt.5Kf9JC3ei.5D/Ulzs+2fd.8aCaZQc
                content-type: text/plain;
                    charset="us-ascii"
                Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
                
                The following message to  was undeliverable.
                The reason for the problem:
                5.1.0 - Unknown address error 550-'5.1.1 ... User unkn=
                own'
                
                --CA9Bt.5Kf9JC3ei.5D/Ulzs+2fd.8aCaZQc
                content-type: message/delivery-status
                
                Reporting-MTA: dns; mail-in1.sixt.de
                
                Final-Recipient: rfc822;[email protected]
                Action: failed
                Status: 5.0.0 (permanent failure)
                Remote-MTA: dns; [129.0.10.107]
                Diagnostic-Code: smtp; 5.1.0 - Unknown address error 550-'5.1.1 ... User unknown' (delivery attempts: 0)

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X