Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen bericht terug als je het emailadres niet goed ingevuld heb

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Geen bericht terug als je het emailadres niet goed ingevuld heb

Beste forum,

ik heb meerdere keren een email verzonden en het niet goed ingevuld. daarop heeft de ontvanger het niet ontvangen.
    het probleem is dat ik niet altijd een mail terug krijg met maildilvery of iets in de vorm van niet bestaand/onbekend adres waardoor ik op mijn foutieve mailadres wordt gewezen.

hoe kan dit dat het de ene keer wel en andere keer niet gebeurd?

bij voorbaat dank
    peter

Hey Orkaan,

Welkom op ons Serviceforum!

Er zijn meerdere mogelijkheden in dit geval. Dit kan voornamelijk zo zijn als je bijvoorbeeld een mail wilt sturen naar peter@zeelandnet en je maakt hier [email protected] van. De kans bestaat dan dat beide e-mail adressen in gebruik zijn en je dus geen mail terug ontvangt dat deze niet bestaat.

Verduidelijkt dit waarom je bij sommige 'verkeerde' mail adressen geen bericht terug krijgt?

Reageer

Wat je zegt klopt maar het laatste mail wat ik verstuurd heb kan ik vrijwel100% uitsluiten dat het bestaat. Het was afmeld adres van huurauto nl. [email protected] en ik had vip- [email protected]. het gevolg was dat de auto een dag later nog niet afgemeld was. Dus eenzelfde adres is niet aannemelijk. Een maildelivery heb ik niet ontvangen terwijl je dat wel zou verwachten. Wat kan ik doen om dit te voorkomen. Behalve uiteraard nog een keer het email adres controleren voor ik het verstuur.

Reageer

Klopt wat orkaan zegt , ik heb het even getest. Je krijgt geen maildelivery terug bij zeelandnet. Als ik het via mijn eigen server verstuur krijg ik het bericht wel.
        The following message to was undeliverable.
        The reason for the problem:
        5.1.0 - Unknown address error 550-'5.1.1 ... User unknown'

Reageer

The following message to was undeliverable.
          The reason for the problem:
          5.1.0 - Unknown address error 550-'5.1.1 ... User unknown'

Reageer

In Outlook ( MS ) kan je in het te verzenden mailtje via Opties deze 2 aanvinken:
            [img]414b4239-25b6-47ba-b8d3-e99cf2101fe0.jpg[/img]

Dit is mogelijk in bijna alle mailprogramma's.
            Zoek het even op in je mailprogramma.

Krijg je die bevestiging niet, dan zou ik het bedrijf even bellen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door orkaan
              Wat je zegt klopt maar het laatste mail wat ik verstuurd heb kan ik vrijwel100% uitsluiten dat het bestaat. Het was afmeld adres van huurauto nl. [email protected] en ik had vip- [email protected]. het gevolg was dat de auto een dag later nog niet afgemeld was. Dus eenzelfde adres is niet aannemelijk. Een maildelivery heb ik niet ontvangen terwijl je dat wel zou verwachten. Wat kan ik doen om dit te voorkomen. Behalve uiteraard nog een keer het email adres controleren voor ik het verstuur.
              Je kunt natuurlijk altijd een ontvangstbevestiging vragen, maar er zijn ook zat sites/programma's waarmee je een emailadres kunt checken, aldus google (emailadres controleren)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                In Outlook ( MS ) kan je in het te verzenden mailtje via Opties deze 2 aanvinken:

Krijg je die bevestiging niet, dan zou ik het bedrijf even bellen.
                [email protected] bestaat niet . Dus het bedrijf ook niet. Het gaat erom dat zeelandnet mail dit niet terug krijgt: Delivery Status Notification (Failure)

Reageer

Of je gebruikt de truuk van fred44nl (controle mailadres) hiervoor.

Het kan wel tot 72 uur duren voordat de ZeelandNet mailserver het opgeeft,
                  pas dan kun je je mail terugkrijgen als niet bestelbaar.

Reageer

Test naar niet bestaand mailadres levert dit op in Outlook:

[img]20a7433f-cc95-41d1-b095-306e92f8daa7.jpg[/img]

Reageer

Hoi Jos het emailadres waar ik naartoe wou sturen is een bestaand adres, alleen vergat ik ongemerkt een letter te weinig in te toetsen.

Reageer

Het toen ontstane adres bestaat niet ook bij email checker niet. Vanmiddag is het 72 uur geleden ben benieuwd tot nu toe nog niets van delivery ontvangen.

Reageer

Ik heb net als dutchplace hetzelfde in ander (gmail) gedaan en daar kreeg ik in paar seconde wel mail-dilivery terug. Dat zou bij zeelandnet toch ook moeten kunnen. Is dit misschien een verbeterpunt? Het is heel vervelend als je belangrijke mail verstuurd denk te hebben.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol

Bedenk wel het volgende:
                            Ontvangst bevestiging betekend alleen, dat het op een PC is aangeland, dit kan ook een verkeerde PC zijn.
                            Leesbevestiging betekend dat iemand, of iets, de mail geopend heeft, waar dan ook.

Het heeft dan ook geen juridisch effect, het zijn geen bewijzen.
                            In de praktijk werkt het echter wel........

Reageer

Daar gaat het niet om, @Ron.
                              Alleen om te zien of het "bezorgd" werd.

Verder krijg ik ook in WEBMAIL bericht hoor dat het niet bezorgd kon worden.

"Uw bericht met onderwerp "test" kon niet NIET worden afgeleverd bij: [email protected].
                              Dit betekent dat de geadresseerde het bericht niet ontvangt. De reden hiervoor is: 550 5.1.1 : Recipient address rejected: User unknown in local recipient table"

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X