Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ondanks instellingen spamfilter, toch spam

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Ondanks instellingen spamfilter, toch spam

Graag hulp bij oplossen spam probleem.
    Spamfilter (Waarschijnlijk en Zeer zeker) staan beide op 1.
    E-mail scan is actief.
    Toch blijft spam binnenkomen.
    Zelfs *@..... welke op de blacklist staan komen nog gewoon binnen.
    Valt er nog meer te doen tegen deze ongewenste e-mail?

Hallo Auke,

Welkom op ons serviceforum!

Heb je dit topic al eens doorgelezen? https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...andnet-in-1980
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

Dag Caroline,
      Dank voor de snelle reactie!
      Alles wat in de topic staat is al gepasseerd.
      Instelling kan niet verder (nu al op 1)

Reageer

Het emailadres dat je in de blacklist opneemt, moet wel het echte adres van de afzender zijn en dat is niet altijd het adres dat in de email als afzender wordt getoond.
        Het echte adres vind je in de "header":
        https://vevida.com/help/headers-van-een-e-mail-lezen/

Reageer

Meerdere mailadressen?
          Dan instellen voor elk mailadres apart.

Reageer

Kan iemand mij vertellen welk echt adres van de afzender in onderstaande informatie zit?
            Ik heb ons eigen adres gewist.(...)
            X-Spam-Level:
            Received: from maildirector04.netops ([192.168.201.222]) by mailmonkey08.netops (Dovecot) with LMTP id 4Y2MA73COlnoRgAAWT8dgg for ; Fri, 09 Jun 2017 17:46:05 +0200
            Received: from localhost ([192.168.201.222]) by maildirector04.netops (Dovecot) with LMTP id bV00Ab3COlkiDwAAQqBLbA ; Fri, 09 Jun 2017 17:46:05 +0200
            Received: from mail.zeelandnet.nl ([192.168.201.222]) by localhost (mailscan09.zeelandnet.nl [192.168.200.32]) (amavisd-new, port 1025) with LMTP id L+igWPSyrqig for ; Fri, 9 Jun 2017 17:46:05 +0200 (CEST)
            Received: from alphecca.realdrippy.com (alphecca.realdrippy.com [23.252.75.237]) by mail.zeelandnet.nl (Postfix) with ESMTP id 3wkmq030bYz3K for ; Fri, 9 Jun 2017 17:45:59 +0200 (CEST)
            X-Zldnet-Spamscan: Nee
            Return-Path:
            Mime-Version: 1.0
            X-Virus-Scanned: amavisd-new at zeelandnet.nl
            Content-Transfer-Encoding: 8bit
            Message-Id:
            Dkim-Signature: v=1; a=rsa-sha256; q=dns/txt; c=relaxed/simple; l=17895; d=alphecca.realdrippy.com; s=selector; t=1497023159; h=From:Reply-To:Toate:List-Unsubscribe:Message-ID:MIME-Version:Subject:Content-Type:Content-Transfer-Encoding; bh=O/Yc2nfrkYWBOL352q2kY4JteAMEn7G6Koj+AuuvDqI=; b=oanSSQMHOpCVsAX7V13ujtMebqhk3G60SqW2mGgNaRVFzcqC tXT6bXTjwSOv6KJ0a1ZDiaQE2DYhocHQ1TioTaY+mKx6hLDdNv +Cm11I+ga7qUtEwUocgx6agFrhprs/FXp1KkbTQLDlPvlvhKDUPXO0l9E0n3EXi2+SSXO3jmM=
            X-Spam-Score: 0
            X-Spam-Flag: NO
            X-Spam-Status: No, score=x required=1 WHITELISTED tests=[]
            Content-Type: text/html; charset=UTF-8
            X-Zldnet-Virusscan: Ja
            Delivered-To: ......
            X-Policyd-Weight: using cached result; rate: -4.5

Reageer

Dag Auke,

Spamfilters blijven een uitdaging. Immers, je wilt de spammers een stap voorblijven. Waar twee jaar geleden de spamfilters een zwarte doos waren heeft moderator Caroline vorig jaar een nuttige bijdrage geplaatst

Reageer

Ondanks het spamfilter van Zeelandnet, ondanks de mogelijkheid tot het plaatsen van domeinen op een blacklist, blijven de vele berichten rollen, en het worden er almaar meer. Werkt die blacklist wel eigenlijk? Want ook al plaats ik het domein op de blacklist, spam van dat domein blijft gewoon binnerollen

Reageer

Spam blijft ellende. Spammers verzinnen steeds weer nieuwe methodes om de spamfilters te kunnen omzeilen. Wij dichten dan weer het gat, maar de spammer heeft dan alweer ergens anders een nieuw gat gemaakt. Het blijft daardoor een beetje dweilen met de kraan open. Als je steeds spam blijft ontvangen van dezelfde partij, stuur dan de header(s) van het spambericht(en) in een nieuwe e-mail naar [email protected]. Dan gaan we kijken wat we kunnen doen.
                  A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Dank je wel Matthijs, dat ga ik zeker doen, zijn inderdaad steeds dezelfde

Reageer

Ondanks dat de domeinen op de blacklist staan van het zeelandnet spamfilter blijf ik er gewoon spam van ontvangen. Werkt die filter eigenlijk wel?
                      Heb net een hele tijd nieuwe er aan toe zitten voegen, moet ik op opslaan klikken en krijg dan sorry er gaat wel eens iets mis. Kan ik weer dat rijtje van 50 gaan zitten toevoegen zeker.
                      Is er iemand die een betere optie weet dan de spamfilter van zeelandnet? Ik ben er zo klaar mee.

Reageer

Heb net een hele tijd nieuwe er aan toe zitten voegen, moet ik op opslaan klikken en krijg dan sorry er gaat wel eens iets mis. Kan ik weer dat rijtje van 50 gaan zitten toevoegen zeker.

Reageer

Mijn Beveiligingsprogramma heeft ook een SpamFilter!

Er zijn ook losse progjes: http://www.spamfighter.com/SPAMfight...oduct_Info.asp

Reageer

kobuskuch, dat ik daar zelf niet op kwam handige tip, dank je.
                            Ik wacht nog even af of zeelandnet er zelf wat aan doet.
                            Anders zeg ik het op en ga ik de spamfighter maar proberen, dank je Ptrol

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Marie
                              kobuskuch, dat ik daar zelf niet op kwam handige tip, dank je.
                              Ik wacht nog even af of zeelandnet er zelf wat aan doet.
                              Anders zeg ik het op en ga ik de spamfighter maar proberen, dank je Ptrol
                              Naar gelang het mailprogramma dat je gebruikt, kun je met berichtregels ook heel veel instellen (bij Thunderbird bijv.)

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X