Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

internet verbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • internet verbinding

    vraag
    kan het zijn dat er al enkele dagen verminderde internet verbinding is in terneuzen omgeving 4536EN
    er gaan regelmatig oranje lanpjes branden ??

  • #2
    4531 AS geen probleem hier

    Reageer


    • #3
      Heb je het modem al eens gereset?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Ptrol
        Heb je het modem al eens gereset?
        ja heb ik gisteren gedaan en nu is de verbinding weer beter maar is niet zo stabiel lampjes (5+6) flikkeren wel wat maar zijn allemaal groen misschien is dat goed hoor ? dus ik klaag niet het was meer een vraag allemaal
        verbinding lijkt meer een zaagblad maar zal weer wel beteren denk ik (wel komt er 151mb binnen en 15mb uit )en misschien last van de warmte (ik ook)
        allemaal bedankt voor het mij kijken van mijn vraag

        Reageer


        • #5
          Op het modem zitten een aantal lampjes, dat klopt. Ik zal even uitleggen wat wat is.

          Power (of er stroom op zit)
          DS (de downstream, het binnenkomend signaal)
          US (upstream, het uitgaand signaal)
          Online (status-lampje, of alles dus online is)

          Deze vier moeten continue branden. Als dat niet is, dan kan er sprake zijn van een storing of onderhoud van buitenaf.

          Daarna zijn er vier genummerde lampjes, welke staan voor de vier utp-poorten op de achterkant. Deze branden op het moment dat er een kabel in zit en het apparaat er achter aan staat. Als hier bijvoorbeeld een pc op zit, dan gaat het lampje branden als je de computer aan zet. Dit lampje is groen bij een 1000mbit verbinding en oranje bij een 100mbit verbinding of lager. Oranje hoeft dus niet te betekenen dat de verbinding niet werkt. Dit is slechts een signaal van het modem dat het sneller zou kunnen. Sommige utp-kabels of apparaten kunnen niet harder dan 100mbit verwerken en dan zal het lampje dus ook oranje kleuren.

          Daarna zijn er twee lampjes voor 2,4g en 5g. Deze staan voor de WiFi-verbinding en normaal knipperen deze. Knipperen geeft aan dat er iets van actie gaande is. Het 5g-lampje is een indicatie van of de WiFi werkt of niet. Als dit lampje uit is en het 2,4g lampje is nog wel aan, dan staat het eigen netwerk uitgeschakeld. De DELTA- WiFiSpots zitten op 2,4g dus deze blijft dan branden.

          WPS staat voor de WPS-functionaliteit en staat standaard uitgeschakeld.

          Tot slot Tel1 en Tel2 voor de telefoon. Dit is logischerwijs enkel aan als je een telefoon hebt. Tel1 is voor onze telefonie geschikt en dit lampje moet continue branden als de telefoon 'standby' staat. Vanaf het moment dat er gebeld wordt of je een kiestoon hebt, dan gaat dit lampje knipperen. Als de telefoon niet overgaat terwijl je gebeld wordt, dan kan je controleren of het lampje wel knippert. Dit geeft aan dat het belletje wel binnenkomt op het modem. Dan kan er een probleem zijn in het kabeltje (of de aansluiting) of het telefoontoestel.

          Ik hoop dat je hier wat aan hebt, jackvdriel. Je verbinding ziet er overigens prima uit.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door TimH
            Op het modem zitten een aantal lampjes, dat klopt. Ik zal even uitleggen wat wat is.

            Power (of er stroom op zit)
            DS (de downstream, het binnenkomend signaal)
            US (upstream, het uitgaand signaal)
            Online (status-lampje, of alles dus online is)

            Deze vier moeten continue branden. Als dat niet is, dan kan er sprake zijn van een storing of onderhoud van buitenaf.

            Daarna zijn er vier genummerde lampjes, welke staan voor de vier utp-poorten op de achterkant. Deze branden op het moment dat er een kabel in zit en het apparaat er achter aan staat. Als hier bijvoorbeeld een pc op zit, dan gaat het lampje branden als je de computer aan zet. Dit lampje is groen bij een 1000mbit verbinding en oranje bij een 100mbit verbinding of lager. Oranje hoeft dus niet te betekenen dat de verbinding niet werkt. Dit is slechts een signaal van het modem dat het sneller zou kunnen. Sommige utp-kabels of apparaten kunnen niet harder dan 100mbit verwerken en dan zal het lampje dus ook oranje kleuren.

            Daarna zijn er twee lampjes voor 2,4g en 5g. Deze staan voor de WiFi-verbinding en normaal knipperen deze. Knipperen geeft aan dat er iets van actie gaande is. Het 5g-lampje is een indicatie van of de WiFi werkt of niet. Als dit lampje uit is en het 2,4g lampje is nog wel aan, dan staat het eigen netwerk uitgeschakeld. De DELTA- WiFiSpots zitten op 2,4g dus deze blijft dan branden.

            WPS staat voor de WPS-functionaliteit en staat standaard uitgeschakeld.

            Tot slot Tel1 en Tel2 voor de telefoon. Dit is logischerwijs enkel aan als je een telefoon hebt. Tel1 is voor onze telefonie geschikt en dit lampje moet continue branden als de telefoon 'standby' staat. Vanaf het moment dat er gebeld wordt of je een kiestoon hebt, dan gaat dit lampje knipperen. Als de telefoon niet overgaat terwijl je gebeld wordt, dan kan je controleren of het lampje wel knippert. Dit geeft aan dat het belletje wel binnenkomt op het modem. Dan kan er een probleem zijn in het kabeltje (of de aansluiting) of het telefoontoestel.

            Ik hoop dat je hier wat aan hebt, jackvdriel. Je verbinding ziet er overigens prima uit.
            Bedankt nu weet ik wat meer en kan ik het beter volgen en weet ik wanneer er wat aan de hand zou kunnen zijn

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X