Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mailbox snel vol via Thunderbird

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mailbox snel vol via Thunderbird

    Sinds windows live mail niet meer ondersteund word ben ik overgegaan op thunderbird. Nu was mijn mailbox al heel snel vol omdat er berichten op de server achterbleven. Als ik op extra>accountinstellingen> serverinstellingen klik zou ik dus het bericht op server laten uit moeten vinken. Dit is niet te zien in imap instellingen alleen met een pop3 instellingen. Het is toch niet de bedoeling dat ik heel dat emailaccount moet verwijderen? Het zou toch via imap ook moeten kunnen? Wie weet raad?

  • #2
    Ga eens naar https://webmail.zeelandnet.nl/ en verwijder daar de nodige berichten.
    Maak ook de Prullenbak leeg.

    Je huidige mailbox is blijkbaar te klein voor je.
    je zou kunnen overwegen een sneller abonnement te nemen. Dan krijg je naast de hogere snelheid ook een grotere mailbox.

    Wil je dat niet dan zal je regelmatig moeten schonen of je mailaccount moeten omzetten naar een POP3. Daar kan je dan instellen hoelang je de mail op de server wilt laten staan.

    Als je naar Mijn Delta gaat, productgegevens, Internetabonnement, mailadressen.
    Dan kan je de oudste 25 mb in 1 keer verwijderen.

    Als jeeen imap mailaccount hebt en je verwijdert de mail op de server, ben je deze ook kwijt in je mailprogramma.

    In dit artikel o.a. uitleg ( https://support.mozilla.org/t5/Basis...tie/ta-p/18586 ) over synchronisatie, opslag in lokale mappen zonder synchronisatie etc.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Als je een imap mailaccount hebt, blijven de mailtjes op de server achter.
        Als de mailbox dan "vol" loopt, zal je of op moeten schonen of een grotere mailbox moeten aanschaffen als je niet wilt opschonen.

        De mailboxgrootte is afhankelijk van je abonnement.

        [img]9e7a81ff-6f4f-4cd2-b850-83d49289da4f.jpg[/img]

        Reageer


        • #5
          Al jaren hebben wij een premium abonnement en met windows live mail nooit geen last gehad.Sinds een paar maanden gebruik ik thunderbird en toen begon het. Aan het abonnement ligt het niet.Ik heb imap veranderd in pop3.

          Reageer


          • #6
            Wellicht had je vroeger onder wlm een pop3 instelling voor je mailaccount.
            Dan blijft de mail niet op de server staan.

            Als je met Thunderbird een Imap mailaccount hebt opgezet, is dat het wel het geval.

            Heb je een TV&Internet of alles-in-1 Premium dan heb je 5gb opslag.
            Of een los Premium abonnement? Dan heb je slechts 200 mb.

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8
                Tja, als je 5 gb opslag zo snel volloopt, zou je misschien meerdere extra mailadressen aan kunnen maken.
                Dan stal je daar de mail die je wilt bewaren.

                Reageer


                • #9
                  Kijk voor de zekerheid je abonnement eens na op MijnDELTA. Het verschil in mailbox is groot. Zoals ptrol al zegt: 200 MB of 5000 MB.

                  Als het opgelost is dan horen we het graag. Wil je dan ook het beste antwoord aanklikken? Thanks
                  Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                  Reageer


                  • #10
                    Of het opgelost is weet ik niet, ik heb mijn account omgezet naar pop3. Nu krijg ik die meldingen niet meer in ieder geval. Wat mij betreft kunnen wij deze topic sluiten.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X