Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

gemakkelijk contacten overzetten (combineren) van WLM 2012 naar Thunderbird

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• gemakkelijk contacten overzetten (combineren) van WLM 2012 naar Thunderbird

Dit kan handig zijn bij het overzetten van je contacten van WLM 2012 naar Thunderbird.

Normaal gesproken worden alle contacten bij een export uit WLM 2012 naar VCF opgeslagen als allemaal losse visite kaartjes (VCF-bestanden).

Deze losse visite kaartjes (VCF-bestanden) kunnnen gemakkelijk gecombineerd worden tot één groot (totaal) VCF-bestand.

Dus bv : Jan.vcf Piet.vcf Klaas.vcf wordt dan totaal.vcf (Jan+Piet+Klaas).

Deze aparte losse vcf kaartjes kunnen zeker ook per stuk geïmporteerd worden in Thunderbird, maar dan zul je iedere keer weer dezelfde handeling per kaartje moeten herhalen.

Open een Command Prompt (WIN+R CMD > OK) en geef het commando:

copy /a *.vcf totaal.vcf

Hierna kan het totaal.vcf bestand weer gemakkelijk geïmporteerd worden in Thunderbird.
  • 3 Reacties

Dat is handig, Mapje!
    Dank je wel.

'k Hoop eigenlijk dat er niet nog veel gebruikers van het mailprogramma WLM zijn.
    Net als van het besturingssysteem Vista en het Office 2007 pakket.

Mochten er nog gebruikers over willen stappen van WLM vind je hier de nodige uitleg en vervangende programma's: https://www.seniorweb.nl/onderwerp/windows-live-mail
    Voor het overzetten van de contactpersonen is de topic van Mapje zeer handig.

Reageer

iik doe dan schijnbaar iets niet goed want bij mij werkt copy /a *.vcf totaal.vcf niet .
      Ik krijg de melding dat hij dat bestand niet kan vinden.

Reageer

Als het commando niet werkt zul je ze stuk voor stuk (de visitekaartjes) moeten importeren in Thunderbird vrees ik.

https://www.seniorweb.nl/artikel/win...ar-thunderbird
        Bijgevoegde bestanden
        Laatst bewerkt door driepinter; 2 weken geleden.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
        X