Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Na switch ZeelandNet, geen outgoing mail meer via thunderbird op online email account

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Na switch ZeelandNet, geen outgoing mail meer via thunderbird op online email account

    Beste,
    Afgelopen week zijn wij bij wijze van proef overgestapt op internet van zeelandnet. Onze huidige internetprovider (online.nl) loopt ook nog steeds,
    Voor onze email gebruiken we thunderbird, icm met ons online.nl email account.
    Ik merk nu echter dat sinds we internet hebben van zeelandnet, ik via thunderbird geen uitgaande berichten meer kan versturen.(met onze online.nl email account) Ik gebruik dus voor de duidelijkheid geen email adres van zeelandnet. De emails van online.nl account komen dus nog wel gewoon binnen via thunderbird.
    Waar loopt fout? Wat moeten de settings zijn van de uitgaande smtp mail server?

  • #2
    Hoi Kasper, welkom op het forum

    alle mailinstellingen kan je hier vinden.

    Ik denk dat het fout gaat omdat er nu verbinding gemaakt wordt via onze server. Bijna het soort effect alsof je in het buitenland bent. Je kan dan de instellingen in Thunderbird aanpassen zodat dit wel gaat werken, mogelijk staat het hier nog ingesteld op die van online.nl. Je kan dan imap.online.nl of pop.online.nl aanpassen naar mail.zeelandnet.nl met bijpassende poortnummers. Je kan eventueel ook de WebMail van Online.nl gebruiken als dit makkelijker is.

    Reageer


    • #3
      Beste Tim,
      Ik snap dat ik webmail kan gebruiken, dat doe ik ook wel onderweg maar thuis wil ik gewoon gebruik BLIJVEN maken van thunderbird. Imap.online.nl is toch voor de inkomende mail ? en daar is zoals gezegd niets mis mee. Het gaat fout bij de uitgaande server. die kan ik wel veranderen in mail.zeelandnet.nl maar wat is het bijpassende poort nummer?

      Reageer


      • #4
        465

        Reageer


        • #5
          dus als ik je berichtje goed lees als reactie op mijn vraag dat ik problemen heb met mijn uitgaande mail, moet ik ook de inkomende imap server veranderen in mail.zeelandnet.nl
          Ik ben niet heel internet onderlegd maar dat klinkt tenminste niet logisch

          Reageer


          • #6
            hij lijkt het nu te doen, met uitgaande server mail.zeelandnet.nl maar op poort 25. Klinkt dit logisch?

            Reageer


            • #7
              25 kan ook. 465 is met SSL-beveiliging en 25 is zonder. Goed om te zien dat het werkt!

              Reageer


              • #8
                Kasper, welkom bij ZeelandNet

                Even als achtergrondinformatie: elke provider heeft zijn eigen mailserver die klanten kunnen gebruiken om mail te versturen. Als je binnen het netwerk van die provider bent, hoef je meestal geen gebruikersnaam en wachtwoord op te geven om mail te versturen.

                Dat wordt wat anders als je buiten het netwerk van je provider bent. Dus als je een ZeelandNet verbinding hebt en je wil berichten versturen via de smtp-server van online.nl dan zul je je online.nl-accountgegevens moeten instellen in Thunderbird.

                Dat heb je nu omzeild door de uitgaande mailserver van ZeelandNet te gebruiken.

                Reageer


                • #9
                  Hoi Kasper,

                  Ik las dat het weer werkte. Is alles weer naar wens?
                  Zou je dan op het juiste antwoord willen klikken zodat we dit topic kunnen sluiten.

                  Reageer


                  • #10
                    Ferry, zo doe ik het ook. Gewoon even kijken wat de smtp instelling van de provider is, je account kopieren naar een andere naam en dan dan alleen de smtp instelling aanpassen. Doe ik al jaren.

                    Reageer


                    • #11
                      beste,
                      Misschien staat dit berichtje hier verkeerd, zo ja mijn excusses,
                      ik hoor net van thuis dat na het opschonen van webmail online na een quota waarschuwing dat alle emails van de inbox van thunderbird verdwenen zijn. Alle onderliggende subfolders zijn on aangetast maar de inbox, send items zijn verdwenen. Omdat dit na overstappen op zeelandnet gebeurd is en voorheen dit opschonen geen problemen gaf vraag ik me af of er een instelling veranderd is welke dit veroorzaakt kan hebben.

                      Reageer


                      • #12
                        Hoe zijn de mailaccount(s) geconfigureerd? Pop3 of Imap?
                        In Thunderbird heb je zowel online mailaccount als Zeelandnet account opgevoerd?

                        Loopt het online mailaccount nog steeds?

                        Reageer


                        • #13
                          Pop3 of imap moet ik zo naar kijken als ik thuis ben. Die online account loopt nog steeds omdat ik op proef dit zeelandnet abbo heb. Heeft de een (pop3/imap ) voorkeur boven de ander?

                          Reageer


                          • #14
                            Kasper, dit klinkt alsof je IMAP gebruikt in Thunderbird. Je ziet dan in Webmail hetzelfde als in Thunderbird. Berichten die je in webmail verwijdert... tja je begrijpt het al.

                            Het voordeel van IMAP is wel dat je op alle apparaten altijd hetzelfde ziet.

                            Wat je dan beter kunt doen is in Thunderbird de 'local folders' of lokale mappen gebruiken, en berichten die je wilt bewaren daarheen slepen. Ze verdwijnen dan van de webmail en nemen daar geen ruimte meer in. Ze staan dan alleen nog op je pc. Het is dus wel handig om daar regelmatig een back-up van te maken. Dat kan bijvoorbeeld met Mailstore.

                            Maar: dit is een totaal andere vraag dan waar je mee begonnen bent. Is die vorige vraag beantwoord? Wil je dan op Beste antwoord klikken?

                            Reageer


                            • #15
                              Bedankt voor al jullie input, dit verhaal is een beetje van de klok en de klepel.... (van mijn kant)
                              Ik zie inderdaad bij de accountgegevens dat ik IMAP gebruik. Het zal waarschijnlijk zo zijn dat voorheen (voor ik via zeelandnet internette ( is dit een werkwoord ?) dit op pop3 stond. Kan ik de server instellingen in thunderbird zo veranderen dat er weer pop3 staat? Ipv imap of is dit te simpel gedacht?

                              Ik gebruik al de wereld aan local folders in thunderbird, gelukkig zijn die bewaard gebleven, alleen die inbox was weg (vervelend genoeg natuurlijk)

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X