Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

kan live mail niet meer openen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • kan live mail niet meer openen

    Hallo Forum,

    Het lukt me niet om live mail te openen,
    krijg allen dit, zie bijlage.
    Weet iemand svp raad?

  • #2
    Het lijkt er op dat de gegevens van het betreffende emailaccount niet (meer) kloppen.
    Weet je of je POP3 of IMAP gebruikt? Zo ka, welke van de twee, zodat je de juiste instellingen kunt krijgen.

    Overigens wordt Live Mail niet meer ondersteund door Microsoft. Het zou daarom verstandig zijn om Live Mail te vervangen door bijv. Thunderbird. Het overzetten van alle bewaarde emails en adresboek is wel een klusje, waarbij enige ervaring hiermee wel handig is....

    Reageer


    • #3
      Hallo Jos,

      Ik geloof dat ik pop3 heb.
      Ga dan thunderbird proberen,

      Groeten
      Jaap

      Reageer


      • #4
        Hallo Jos,

        Thunderbird ben ik aan het installeren, maar mijn wachtwoord accepteerd hij niet, terwijl het toch goed is.

        Reageer


        • #5
          Ga eens naar webmail.
          Log dan eens in, want dan weet je zeker dat je geen fout maakt in je ww

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door colijnbeveland
            Hallo Jos,

            Thunderbird ben ik aan het installeren, maar mijn wachtwoord accepteerd hij niet, terwijl het toch goed is.
            Lukt webmail wel, zoals Ptrol adviseert?
            Hier een link naar een handleiding met diverse onderwerpen voor Thunderbird:
            https://support.mozilla.org/nl/products/thunderbird/how

            Reageer


            • #7
              Omdat livemail niet werkt doe ik nu alles via webmail, wat wel werkt met datzelfde wachtwoord.

              Reageer


              • #8
                Loop je instellingen in Thunderbird dan nog eens na, want als je wel in Webmail komt, moet het toch in de instellingen zitten.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door colijnbeveland
                  Omdat livemail niet werkt doe ik nu alles via webmail, wat wel werkt met datzelfde wachtwoord.
                  Dan is er denk ik toch ergens iets niet goed ingevuld bij Live Mail/Thunderbird!
                  Gezien je reacties in een eerder topic over "emails verwijderen" van enkele maanden geleden, waar je met aangedragen tips ook niet uit de voeten kon, lijkt me hulp vragen van iemand met ervaring wederom het beste.
                  overigens gaf Linda in dat topic al aan, dat je ook een afspraak met een medewerker van Zeelandnet op het kantoor in Middelburg kon maken, waarbij die je zou helpen..
                  https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...84/index2.html

                  Gezien je naam neem ik aan dat je ergens op de Bevelanden woont, dus heel erg ver kan het nooit zijn naar Middelburg. Misschien de reis dubbel en dwars waard, dan er zelf uren tijd in stoppen en het dan wellicht nog niet opgelost te hebben?

                  Reageer


                  • #10
                    Het is nu inderdaad gelukt, bedankt.

                    Reageer


                    • #11
                      ik ben ook nog steeds van windows live mail, Voor zover ik weet werkt alleen de microsoft account als @Hotmail.com en outlook.com niet meer..
                      Je hebt de poort instelling voor de uitgaande mail niet juist staan, deze moet op 465 voor ssl staan.. (zie screenshot)

                      Reageer


                      • #12
                        mrf69, het werkt nog steeds, maar wordt niet meer ondersteund.
                        Er worden dus geen lekken, reparaties, updates etc. meer voor uitgevoerd in de toekomst. Net als XP en straks ook Vista zal het dan ongetwijfeld misbruik uitnodigen.

                        Reageer


                        • #13
                          Colijnbeveland, goed dat het gelukt is met de tips!
                          Wil je nog even het antwoord kiezen waar jij het meest aan hebt gehad?

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X