Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe kan ik het lettertype aanpassen in Thunderbird

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoe kan ik het lettertype aanpassen in Thunderbird

    Omdat Windows Live Mail niet meer wordt ondersteund ben ik overgestapt naar Thunderbird. Dat heb ik laten doen omdat ik daarin niet zo handig ben.
    In de linker kolom staan de E-mailaccounts en een stel door mij aangemaakte mappen, die asllen keurig in een vette letter staan vermeld. Nu ik echter een paar mappen heb toegevoegd blijkt dit in een kleine "schrale" letter te staan en ik kan niet vinden hoe ik deze letter kan aanpassen. In de het berichtengedeelte staat keurig de balk met mogelijkheden om het lettertype te veranderen. Maar hoe verander ik dit in de linker kolom??
    Ik ben benieuwd of iemand me dit kan aangeven.
    Met groet,
    Britais

  • #2
    Komt dat niet omdat deze map nog leeg is en wijzigt het niet als je er een (ongelezen) bericht in krijgt of plaatst?

    Reageer


    • #3
      De vetgedrukte mappen zijn normaal gesproken inderdaad de mappen met een ongelezen bericht.

      Reageer


      • #4
        Ik heb dit uitgeprobeerd door een bericht toe te voegen en daarna opnieuw opgestart. Maar het lettertype bleef "magertjes"
        Het zal toch niet zo zijn dat er wellicht meerdere berichten in zouden moeten staan? In dat geval zou ik nog even geduld moeten hebben.

        Reageer


        • #5
          Wel een ongelezen bericht toegevoegd?
          Als je in map alle berichten gelezen hebt of als gelezen gemarkeerd hebt, hoe ziet de nu nog vettere map er dan uit?

          Reageer


          • #6
            Ptrol,bedankt voor je reactie. De mappen die ik noemde zijn mappen waarin gelezen berichten worden opgeslagen, die dus allemaal gelezen zijn en daarna als opslag in de bestaande map worden opgeslagen. Zo kan ik door een map te openen meteen zien wat er allemaal is geschreven(E-mails) betreffende het onderwerp van de map. De naam van de map kan ik wel wijzigen, maar niet de opmaak, dus vette letter. Omdat ik graag de zaak uniform houd stoort het me dat er een aantal mappen zijn met een "vette" naam en daartussen een toegevoegde map met een "kale" naam.

            Reageer


            • #7
              Doel van de vette mappen is om je erop te wijzen dat er ongelezen berichten in zitten.

              Je kunt hier tips vinden hoe je de interface kunt aanpassen.

              Reageer


              • #8
                Goeroe, zoals ik al schreef naar Ptrol zijn dit alleen maar opslagmappen waarin ik de correspondentie bewaar die op de genoemde map betrekking hebben. Ze zijn dus allemaal gelezen.

                Reageer


                • #9
                  Staat je weergave op ALLE?
                  Zie in deze uitleg: https://support.mozilla.org/nl/kb/we...nster-wijzigen

                  Reageer


                  • #10
                    Meer over Thunderbird fonts

                    Reageer


                    • #11
                      De weergave staat inderdaad op alle. Het betreft niet de standaardmappen, maar de nieuw aangemaakte mappen. De URL support komt ook niet ter zake. Men heeft het over de standaard mappen en de nieuw aangemaakte persoonlijke mappen. Het gaat alleen om het feit hoe kan ik de naamgeving aanpassen, dus niet de naam wijzigen maar het lettertype.

                      Reageer


                      • #12
                        Probeer eens de naam van een map te wijzigen...althans dezelfde naam maar dan in hoofdletters.
                        Misschien is het een oplossing...zomaar een gokje.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik weet het niet zeker maar lettertype per map kun je volgens mij niet veranderen.

                          Ga bij de rode pijl naar opties om je lettertype te kunnen wijzigen.

                          Reageer


                          • #14
                            Britais, klik eens met de rechtermuisknop op een dikgedrukte map en kies 'Map als gelezen markeren'.
                            Verandert de weergave van de map dan?

                            Reageer


                            • #15
                              Een map met een vette naam, is een map die aan een account vastzit, en een niet verplaatsbare map.
                              Een map met ongelezen berichten wordt normaal gesproken blauw, of er komt een cijfer achter (= aantal ongelezen).
                              Zelf aangemaakte mappen kunnen ook verplaatst worden en zijn dan ook niet vet.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X