Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Windows Live Mail

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Windows Live Mail

    Nadat ik wat problemen had met Windows Live Mail werkt deze na de storing weer wel goed behalve de melding die ik steeds krijg : "Er is een probleem opgetreden bij het verbinden met de Windows Live Calender service"
    Windows Live Mail zou na 1 januari niet meer worden ondersteund door Windows. Omdat ik vrij veel mailverkeer heb en ook veel berichten in mappen heb ondergebracht, moet ik nu toch uitzien naar een andere mailserver. Aanbevolen wordt Outlook of Windows 10 mail. Ik denk aan Windows 10 Mail, waar ik ook mijn "bewaar mails" in mappen kan onderbrengen.
    Kunnen die in de overgangsfase dat WLM er toch mee stopt deze twee mailservers naast elkaar worden gebruikt? Zo ja dan is mijn vraag als a-techneut hoe installeer ik die Windows 10 Mail en kan ik wel mijn zelfde E-mailadres houden? Ik zou graag de nieuw binnenkomende mails ook in die bestaande mappen onderbrengen. Kan dat wel.
    Kern is dus: a) Twee E-mailprogramma 's WLM en Windows 10 Mail naast elkaar gebruiken? b) Kan ik mijn zelfde E-mailadres houden? c) Hoe installeer ik die Windows 10 Mail?
    Graag een reactie.
    Groeten, Britais

  • #2
    Het emailadres dat je gebruikt heeft niets te maken met de toepassing die je gebruikt om die email te lezen/binnen te halen. Aan je emailadres verandert dus niets.
    Veel mensen zijn niet zo enthousiast over Windows 10 Mail. Zelf ben ik overgestapt van Live Mail op Thunderbird, dat qua werkwijze veel op Live Mail lijkt.

    Oude email en adresboek kunnen van ene naar andere programma worden overgezet, door exporteren/importeren. Om te voorkomen dat je mailtjes kwijtraakt, is het misschien handig daar hulp bij te vragen door een ervaren iemand.
    Je kunt tijdelijk meer programma's naast elkaar gebruiken, maar als je POP3 gebruikt om email binnen te halen, wordt de mail tijdens die tijdelijke periode telkens binnengehaald door het programma dat je dan opstart, waardoor er mogelijk weer mailtjes door Live mail worden binnengehaald die dan weer moeten worden overgezet.

    Reageer


    • #3
      Wellicht kan dit hierbij dan ook nog van pas komen.

      Reageer


      • #4
        Hoi Britais,

        Heb je nog iets gehad aan de tips van Jos en Mapje? Klik dan ook het beste antwoord aan als dat het geval is
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Het was wel even zoeken, maar heb e.e.a. uitgeprobeerd en het leek mij het eenvoudigste om Windows 10 mail te gaan gebruiken. Ik ben nog niet zo bedreven in die dingen. Windows 10 Mail is aardig gelukt en ben nog een beetje aan het stoeien er mee. Alleen het adres baart me wat zorgen want hoe ik die van Windows Live Mail in Windows 10 Mail moet krijgen is nog een raadsel. Dus sta ik open voor tips!:
          Groet Britais

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Britais
            ...Alleen het adres baart me wat zorgen want hoe ik die van Windows Live Mail in Windows 10 Mail moet krijgen is nog een raadsel. Dus sta ik open voor tips!:
            Groet Britais
            Bedoel je het instellen van je e-mailadres in Windows 10 Mail? Hiervoor staan stap voor stap instructies op onze website.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
              Oorspronkelijk gepost door Britais
              ...Alleen het adres baart me wat zorgen want hoe ik die van Windows Live Mail in Windows 10 Mail moet krijgen is nog een raadsel. Dus sta ik open voor tips!:
              Groet Britais
              Bedoel je het instellen van je e-mailadres in Windows 10 Mail? Hiervoor staan stap voor stap instructies op onze website.
              Nee ik bedoel het overzetten van ruim 100 E-mailadressen naar van Windows Live Mail naar Windows 10 Mail.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Britais
                Nee ik bedoel het overzetten van ruim 100 E-mailadressen naar van Windows Live Mail naar Windows 10 Mail.
                Misschien heb je hier dan nog iets aan (rubriek: Contacten overzetten).

                Reageer


                • #9
                  Tsjonge wat een uitgebreid relaas. Bedankt, ik ga dit zeker uitproberen. Dat zal pas over een paar weken zijn, want ik ben van plan per 1.1.2017 pas over te stappen.
                  Nogmaals bedankt,
                  Groet Britais

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X