Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Webmail van Online overzetten naar webmail van ZeelandNet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Webmail van Online overzetten naar webmail van ZeelandNet

    Hallo,

    ik heb een vraag betreffende mijn op de server van Online staande emails (webmail dus):
    Kan ik die via IMAP op de server van ZeelandNet krijgen?
    Bijvoorbeeld op de manier zoals hier wordt omschreven?:
    http://www.howtogeek.com/198559/how-...-imap-account/

    Ik zie een reactie tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    smack

  • #2
    Hallo smack, welkom op het forum.

    Mails van de webmail van de ene provider in de webmail van de andere krijgen gaat je alleen lukken door die emails door te sturen naar een emailadres wat bij die provider (in dit geval Zeelandnet) is geregistreerd.
    In het voorbeeld waar je naar toe linkt, worden de emails opgenomen in een programma (Thunderbird) dat de mail op je eigen computer bewaart en niet in de webmail (van de provider).

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Imap betekent dat de Mails op de Server van de Provider blijven staan.
        Dan zijn deze benaderbaar voor meerdere apparaten.

        Met Pop3 haal je de mail op je eigen pc binnen m.b.v. een programma.
        Je kan in POP3 wel instellen dat er bijv. gedurende een x-aantal dagen een kopie op de server blijft staan.

        Zoals Jos al aangeeft, zou ik de mail doorsturen naar het nieuwe mailadres in de dagen dat beide mailaccounts nog actief zijn.

        Reageer


        • #5
          @Jos:
          https://imapsync.lamiral.info/

          Hier heeft men het toch echt over het migreren van mailboxen:
          'Imapsync software is a command line tool that allows incremental and recursive IMAP transfers from one mailbox to another, both anywhere on the internet or in your local network.'

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door smack
            @Jos:
            https://imapsync.lamiral.info/

            Hier heeft men het toch echt over het migreren van mailboxen:
            'Imapsync software is a command line tool that allows incremental and recursive IMAP transfers from one mailbox to another, both anywhere on the internet or in your local network.'
            Ik heb niet die hele pagina doorgelezen, maar ik maak er uit op, dat die software in het geval van je vraag ook je mail zal doorsturen van de webmail van d ene provider naar de andere.
            In geval van heel veel mailtjes gaat dat wellicht wat sneller/eenvoudiger dan handmatig elk mailtje doorsturen.
            Als je er geld voor over hebt om te proberen of dat werkt....be my guest :8
            Als je op een andere manier in de webmail van een provider kunt komen, is deze denk ik niet goed beveiligd!!

            Reageer


            • #7
              Hoi smack,

              Hebben de tips je verder kunnen helpen? Klik dan ook het beste antwoord aan.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X