Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

kopie op server uitschakelen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• kopie op server uitschakelen

Mijn zeelandnetmailbox loopt snel vol waardoor ik geen mail meer kan ontvangen. Ik heb begrepen dat dit komt omdat er een kopie op de server wordt opgeslagen. Ik gebruik het Windows Mail programma. (Windows8) en heb mijn instellingen bekeken, maar kom nergens tegen waar ik dit uit kan zetten. Wie kan mij helpen?

https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
    Beter niet Windows Live Mail, want daar staan ook allerlei zaken weer op stapel.

Reageer

Ik verwijder regelmatig via webmail mijn inbox en de prullebak, wat het probleem tijdelijk oplost. Het moet toch mogelijk zijn om kopie op server uit te zetten?

Reageer

In Windows Live Mail op je emailadres gaan staan, dan accounts, eigenschappen en geavanceerd. Onder bezorging kun je "Een kopie van berichten op de server achterlaten" uitvinken. Maar kwijt is kwijt want op mijn tablet heb ik IMAP en kopie achterlaten ingesteld want anders heb ik mijn mails wel gezien op mijn tablet maar kan het niet meer binnenhalen op mijn PC. Toen had ik alles in POP ingesteld. Ik heb het geweten. Het veiligste is wat Ptrol voorstelt. Dan hou je het overzicht wat je wist.

Reageer

In dit stappenplan staat met afbeeldingen waar je het vinkje kunt uit zetten.

Wil je laten weten of het gelukt is?

Reageer

Ik heb niet het juiste email programma vermeld, excuses hiervoor. Gebruik wel windows 8 maar maak geen gebruik van Windows live mail, maar (volgens mij) Microsoft Mail.

Reageer

Open je mailaccount.
              Zie geen accountinstellingen staan?

Reageer

Microsoft Mail. Bij de accountinstellingen kom ik nergens tegen waar je het vinkje uit kunt zetten

Reageer

POP3?
                  Klik naast uw naam op het tandwiel icoon.
                  Ga dan naar Opties.
                  En kies onder Account beheren voor Verbinding maken met apparaten en apps via POP.
                  Is POP3 ingeschakeld? Ontvink dan de optie: Laat apparaten of apps geen berichten verwijderen van Outlook.com.
                  Klik op Opslaan.

Zie onder 3 staan accountinstellingen wijzigen: https://support.office.com/nl-nl/art...rs=nl-NL&ad=NL

Reageer

Hallo vdwelle,

Welkom op het forum

Als je die optie niet ziet staan, kan het ook zijn dat je je account als IMAP hebt ingesteld

Reageer

Helaas, het is nog niet gelukt

Reageer

Je weet wel het verschil tussen pop3 en Imap???

Zo ja, maak hetzelfde mailaccount eens opnieuw aan, maar nu als pop3.
                        De mail wordt dan meteen opgehaald ( als het goed werkt ) en opgeslagen op je pc/laptop.

Verwijder als dat goed gaat het oude account.

Bijna alle abonnementen bij ZeelandNet hebben een grote opslagcapaciteit.
                        Je hebt blijkbaar een minder snel abonnement.
                        In zo'n geval is het raadzaam POP3 in te stellen ( met evt. optie kopie gedurende een aantal dagen op server achterlaten bij gebruik meerdere apparaten), want je wilt niet steeds handmatig in Webmail verwijderen.

Je merkt al dat OUTLOOK Win8 geen makkelijk /vriendelijke programma is. Alternatieven heb ik je hierboven al eerder gegeven.
                        Of maak gebruik van een mailaccount zoals gmail, Hotmail etc.
                        Deze hebben een veel grotere opslagcapaciteit.

Reageer

Hallo vdwelle,

Wellicht heb je wat aan dit stappenplan

Reageer

We zien geen reactie meer terug komen, ik neem aan dat het probleem is opgelost.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                            X