Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Contactpersonen adresboek Outlook verdwenen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Contactpersonen adresboek Outlook verdwenen

    Hallo,
    Weet iemand de oplossing? Ik had in mijn adresboek van outlook een heleboel mailadressen staan. Er staan contactpersonen onder contactpersonen (hier komen de nieuwe door mij toegevoegde mailadressen te staan) en de meesten staan onder icloud. Nu zijn die mailadressen die onder icloud stonden opeens weg! Op de laptop zie ik nog wel mijn map met contactpersonen staan. Deze was dus gekoppeld aan outlook. Hoe krijg ik dit weer in orde??
    Het liefst zou ik ook 1 adresboek hebben en geen icloud en contactpersonen. Maar ik ben allang blij dat ik de mailadressen weer kan selecteren als ik een mail ga sturen.
    mvg
    An

  • #2
    Hallo anbrobra,

    weet je of er iets gewijzigd is op de computer waardoor dit is ontstaan? Klopt het dat je een Mac gebruikt omdat je het over iCloud hebt? Welke versie van Outlook gebruik je?

    Reageer


    • #3
      Hi anbrobra,

      We hebben geen reactie meer ontvangen. Is het inmiddels gelukt?

      Reageer


      • #4
        Doordat er geen reactie meer geplaatst wordt verwacht ik dat het probleem is opgelost.

        Reageer


        • #5
          Probleem is nog niet opgelost. Sorry even geen tijd gehad om te reageren. Ik heb outlook 2007. Eigenlijk wil ik de contacten allemaal in outlook hebben en niet in de cloud want ik krijg steeds een melding dat die vol is........

          Reageer


          • #6
            Het is geen mac maar een gewone laptop met windows 10.

            Reageer


            • #7
              Beste anbrobra, ik heb hier een website gevonden met meer informatie over het importeren van icloud contacten naar outlook 2007 etc. Misschien heb je hier wat aan?

              Reageer


              • #8
                Hallo, Dit is eigenlijk niet precies wat ik bedoel. Op mijn laptop staat een file/folder met contactpersonen. Deze file moet gekoppeld worden aan Outlook 2007. Mijn adresboek in outlook mail is een ander adresboek contactpersonen dan die 'losse' contactpersonen map. Terwijl deze map eerst gekoppeld was. Ook staan er wat mailadressen in iCloud welke ook gekoppeld is aan outlookmail. Maar deze kan ik ook wel over typen dat zijn er niet zo veel. Maar ik wil eigenlijk mijn losse map met contactpersonen van windows10 koppelen aan outlook mail 2007.

                Reageer


                • #9
                  Hallo Anbrobra,

                  Misschien kun je iets met deze website? Het gaat over het importeren van adresboeken.
                  Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                  Reageer


                  • #10
                    Ik ben denk ik hiermee weer wat verder gekomen. Ik heb mijn map contactpersonen geexporteerd als csv bestand.
                    Daarna wil ik dit importeren in outlook. Dit importeren lukt wel maar zonder gegevens helaas. Ik doe het importeren als 'gegevens importeren uit andere progam of bestenden' daarna door lijstscheidingstekens windows. Daarna kun je iets van aangepaste veld toewijzigingen doen en wat ik hier moet doen weet ik dus niet......

                    Reageer


                    • #11
                      Ik denk dat je hier Stap 3 eens moet doorlezen.

                      Reageer


                      • #12
                        Let er bij het importeren goed op dat het scheidingsteken een , (komma) is en geen ; (puntkomma).

                        Vooral Excel heeft er wel eens het handje van om een CSV bestand op te slaan met een puntkomma (als scheidingsteken) dan zie je bij het importeren in Outlook dus niets.

                        Wanneer je een Gmail account hebt kun je met dit sjabloon
                        het Outlook adres boek opbouwen in Google Spreadsheets (of Excel).

                        Download het sjabloon (Outlook contact sjabloon.xlsx) en plak de gewenste informatie in de juiste kolommen.

                        Sla dan vervolgens het bewerkte bestand op als :



                        Importeer het adresboek dan in Outlook.

                        Reageer


                        • #13
                          Om snel en eenvoudig (kost weinig moeite en tijd) te controleren of je zelf gemaakte CSV bestand wel de juiste indeling heeft kun je het volgende doen :

                          Open de Windows Verkenner.
                          Ga naar het csv-bestand.
                          Klik erop met de rechtermuisknop.
                          Selecteer Openen met.
                          Klik daarna op Kladblok.
                          Kladblok wordt nu geopend.

                          Wanneer het scheidingsteken een ; (puntkomma) is het fout, dit moet dan overal vervangen worden door een , (komma).

                          Klik in het menu op Bewerken.
                          Klik op Vervangen.
                          Typ naast 'Zoeken naar' de puntkomma: ;
                          Typ naast 'Vervangen door' een komma: ,
                          Klik op Alles vervangen.
                          Sluit het venster 'Vervangen' door te klikken op het kruisje.
                          Klik in het menu op Bestand.
                          Klik op Opslaan.
                          Sluit Kladblok door te klikken op het kruisje.

                          Wanneer je dan als laatst het aangepaste CVS bestand probeert te importeren in Outlook (2007) moet je in ieder geval wat terug zien van je gegevens.

                          Al zal niet alles aanwezig zijn en/of op de juiste plaat staan.

                          Reageer


                          • #14
                            Bedankt voor de aanvulling en uitleg, Mapje!

                            Reageer


                            • #15
                              Je zou ook LibreOffice Calc

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X