Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Zldnet e-mail verzenden vanaf een smartphone zonder wifi werkt sinds 5 maanden niet meer?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Zldnet e-mail verzenden vanaf een smartphone zonder wifi werkt sinds 5 maanden niet meer?

    Sinds een vijftal maanden is er iets verandert bij Zldnet want ik kan sindsdien geen e-mail meer beantwoorden of verzenden zonder wifi verbinding. Normaal gezien werd de uitgaande serverpoort van Zldnet opengezet voor wifi en gprs e-mail verkeer.
    Nu heb ik voor uitgaande mail de instelling op mijn smartphone moeten wijzigen naar smtp.gprs.t-mobile.nl en poort 25, SSL uit, dit werkt prima tot je weer wifi verbinding hebt, e-mail versturen werkt dan niet meer. Ik moet de instellingen wijzigen zoals Zldnet propageert naar mail.zeelandnet.nl met poort 465 en SSL aan, dan kan ik weer e-mail verzenden via het wifi netwerk, maar dan werkt het weer niet via de 3G of 4G. Zeelandnet kopt de bal door naar de mobiele provider en de toestelfabrikant (T-Mobile en Apple). Daar kan het probleem niet opgelost worden omdat mijn e-mail account van Zldnet is en die beheren de wat er via de uitgaande serverpoorten doormag/kan. Graag zou ik zien dat Zeelandnet dit euvel verhelpt want ik heb al gemerkt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Als het niet opgelost kan worden door Zldnet dan voel ik me toch genoodzaakt of afscheid te gaan nemen van mijn zldnet e-mail account. Je kan je dus ook afvragen of Delta cq Zldnet het gaat redden in het geweld van internet en de vrijheden die eraan verbonden zitten.

  • #2
    Hallo mmdcalon, welkom op het forum.

    Via poort 465 met SSL aan heb ik geen problemen om mail via het KPN GSM-netwerk te verzenden. Wel staat in mijn toestel ook "inloggen verplicht" aangevinkt en uiteraard de inloggegevens ingevuld.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door mmdcalon
      Sinds een vijftal maanden is er iets verandert bij Zldnet want ik kan sindsdien geen e-mail meer beantwoorden of verzenden zonder wifi verbinding. Normaal gezien werd de uitgaande serverpoort van Zldnet opengezet voor wifi en gprs e-mail verkeer.
      Nu heb ik voor uitgaande mail de instelling op mijn smartphone moeten wijzigen naar smtp.gprs.t-mobile.nl en poort 25, SSL uit, dit werkt prima tot je weer wifi verbinding hebt, e-mail versturen werkt dan niet meer. Ik moet de instellingen wijzigen zoals Zldnet propageert naar mail.zeelandnet.nl met poort 465 en SSL aan, dan kan ik weer e-mail verzenden via het wifi netwerk, maar dan werkt het weer niet via de 3G of 4G. Zeelandnet kopt de bal door naar de mobiele provider en de toestelfabrikant (T-Mobile en Apple). Daar kan het probleem niet opgelost worden omdat mijn e-mail account van Zldnet is en die beheren de wat er via de uitgaande serverpoorten doormag/kan. Graag zou ik zien dat Zeelandnet dit euvel verhelpt want ik heb al gemerkt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Als het niet opgelost kan worden door Zldnet dan voel ik me toch genoodzaakt of afscheid te gaan nemen van mijn zldnet e-mail account. Je kan je dus ook afvragen of Delta cq Zldnet het gaat redden in het geweld van internet en de vrijheden die eraan verbonden zitten.
      Wow zeg, dat is een lang verhaal.

      Reageer


      • #4
        Misschien heb je hier iets aan.

        tip 2 : Stel twee dezelfde mailboxen in op uw toestel.

        Reageer


        • #5
          P.S.
          Ik ben zelf geen iPhone bezitter maar schijnbaar zit het hem in het feit dat T-mobile hiervoor gebruik maakt van een : over poort 25.
          (dus zonder user name en password).

          Mensen met een iPhone zullen dit waarschijnlijk beter kunnen toelichten als ik.

          Mogelijke oplossing zou ook misschien kunnen zijn toevoegen van extra smtp server .

          Als standaard (Hoofdserver) zet je dan die van ZeelandNet dus met ssl en poort 465, de tweede (extra) dan die van T-mobile.

          Reageer


          • #6
            Hallo mmdcalon,

            Er is een aantal reacties gekomen op jouw bericht. Kun je inmiddels weer via 3G of 4G mailen?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
              Hallo mmdcalon,

              Er is een aantal reacties gekomen op jouw bericht. Kun je inmiddels weer via 3G of 4G mailen?
              Nee, ik krijg het niet voor elkaar.

              Reageer


              • #8
                Staat aanmelden verplicht bij jou wel of niet aangevinkt als je voor SSL kiest?

                Reageer


                • #9
                  Doordat een reactie uitblijft ga ik er vanuit dat er een expert naar heeft gekeken.
                  Mocht het zo zijn dat je nog vragen hebt, stel ze gerust. We beantwoorden ze graag!

                  Reageer


                  • #10
                    Dank voor de tip, ik heb momenteel gekozen voor oplossing 1: alles verzenden via de mobiele provider en niets via Wifi.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Mapje
                      Misschien heb je hier iets aan.

                      tip 2 : Stel twee dezelfde mailboxen in op uw toestel.
                      Perfect, bedankt voor de tip, ik heb optie in gebruik genomen.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Sandra_
                        Doordat een reactie uitblijft ga ik er vanuit dat er een expert naar heeft gekeken.
                        Mocht het zo zijn dat je nog vragen hebt, stel ze gerust. We beantwoorden ze graag!
                        Ik heb via Mapje een perfecte tip gekregen en gebruik dit als oplossing, alles verzenden via de mobiele provider.
                        Wifi wordt dan even afgezet mocht dit noodzakelijk zijn.

                        Reageer


                        • #13
                          Kijk, super om te horen!

                          Ik heb het artikel gelezen, ik denk dat het voor duidelijkheid voor zorgt.

                          De optie om 2 accounts toe te voegen ga ik zeker zelf ook uitproberen en zal ik aandragen aan klanten die ik spreek.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Sandra_
                            Kijk, super om te horen!

                            Ik heb het artikel gelezen, ik denk dat het voor duidelijkheid voor zorgt.

                            De optie om 2 accounts toe te voegen ga ik zeker zelf ook uitproberen en zal ik aandragen aan klanten die ik spreek.
                            Ik had eerst twee accounts aangemaakt met dezelfde naam, doch verschillende poorten om te vezenden, maar heb dit toch weer ongedaan gemaakt. Uitgaande post gaat nu via de gprs van de mobiele provider, als ik thuis op de wifi van zldnet zit, dan gooi ik even de wifi af, om een mailtje te kunnen beantwoorden via mijn smartphone.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X