Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Emails versturen vanuit Thunderbird mislukt

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Emails versturen vanuit Thunderbird mislukt

Na 2 weken off line te zijn geweest heb ik mijn emails binnen gehaald, zonder problemen. Echter, het versturen van emails lukt niet.
    De foutmelding "Aanmelden bij server mail.zeelandnet.nl is mislukt.".
    De instellingen van de uitgaande (SMTP) server zijn gecontroleerd met behulp van zeelandnet helpdesk en zijn correct (poort 465).

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen?

Ik weet niet of dat je hier al hebt gekeken ?

Reageer

En anders de handleiding van ZeelandNet: nog even nalopen: http://www.zeelandnet.nl/klantenserv...hunderbird.pdf

Reageer

Dank voor de reacties. Tot op heden geen resultaat helaas. Ik heb het account zelfs verwijderd en opnieuw ingesteld. Ook zonder resultaat.
        Het gekke is dat ik nog een ander account heb bij zeelandnet, wat ook in Thunderbird is gemaakt en wat altijd tegelijkertijd wordt gesynchroniseerd met de server, wat het probleem niet heeft.
        Alleen gebruik ik dat account niet. Overal sta ik bekend met het email adres wat dus niet werkt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door jpaderidde
          Dank voor de reacties. Tot op heden geen resultaat helaas. Ik heb het account zelfs verwijderd en opnieuw ingesteld. Ook zonder resultaat.
          Als om wat voor gekke reden dan ook het verzenden van mail vanaf het desbetreffende ZeelandNet account geblokkeerd is, dan moet het dus ook niet lukken om mail hiervan te verzenden mbv de ZeelandNet Webmail .

Het enigste wat ik dan nog bedenken kan is het repareren van je berichten database maar dan houdt voor mij verder op.

Reageer

Heb je hier iets aan?
            link

Reageer

Zojuist zonder problemen een bericht verstuurd vanuit webmail. Dus het probleem zit m niet in mijn zeelandnet account.

Reageer

Ook de fire wall houdt m niet tegen. Als ik die uitschakel lukt het nog steeds niet.

Reageer

En het is een keer probeert in een nieuw profiel .

En dan hierin (in het nieuwe profiel) weer het desbetreffende ZeelandNet account opnieuw aanmaken en dan nog eens proberen mail te versturen.

Desnoods verwijder je het gehele Thunderbird programma en installeer je het een keer opnieuw.

Reageer

Ok, zal het eens proberen als ik thuis ben vanavond.
                    Bedankt voor de tip

Reageer

Controleer ook eens of je bij de account-instellingen in Thunderbird bij het veld voor de gebruikersnaam niet het e-mailadres opgeeft. Dat zijn namelijk twee verschillende dingen

Reageer

Het is gelukt! Ik heb bij uitgaande server (SMTP), de ander optie aangeklikt.
                        Hij stond op: ZeelandNet e-mail - mail.zeelandnet.nl (Standaard)
                        Hij staat nu op: ZeelandNet e-mail - mail.zeelandnet.nl

Geen idee wat het verschil is (alleen het woordje "standaard" is anders), maar nu doet hij het.

Iedereen bedankt voor de suggesties en hulp

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                        X