Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mails ontvangen EN verzenden op smartphone, ook via ander mailadres

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Mails ontvangen EN verzenden op smartphone, ook via ander mailadres

Dag allen,

Ik overweeg overstap naar Zeelandnet maar wil zeker weten of ik mails kan ontvangen EN verzenden op mijn Smartphone van huis.
    Heb gehoord dat Zeelandnet SMTP-Relaying afblokt en dat is voor mij een mega-showstopper. Ook wil ik graag weten of ik Zeelandnet als carrier kan gebruiken voor mails via andere mailaccounts.

Bvd/Mvg,
    Luctor01

Natuurlijk kan je via je Smartphone mail ontvangen en verzenden.

Alle mail instellingen voor Smartphone vind je hier: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...)#.V6skAMvr270

Welke andere mailaccounts bedoel je?

Reageer

ik kom van KPN Direct ADSL in combinatie met Telfort-email. Dus POP-server van Telfort en SMTP van KPN. Ik wil voor Internet dus naar Zeelandnet maar wil mijn emailadres bij Telfort behouden. Dan zou jullie SMTP-server in de weg kunnen zitten, of niet?

Reageer

Reageer

1) weet ik, maar er worden tegenwoordig ook alternatieven geboden. Welke biedt Zeelandnet?
          2) POP via Telfort en SMTP via Zeelandnet lukt dan via Telfort mailadres?
          3) Maar om te antwoorden op mijn vraag: kan ik dan buitenshuis via mijn Smartphone emails verzenden via de IMAP-keuze en via Zeelandnet SMTP? of toch niet?

Reageer

Luctor01,

Anonymous relaying wordt eigenlijk overal geblokkeerd.

Zolang je mail verzendt met authenticatie (username/password) zou mail.zeelandnet.nl ook mail met andere afzenders moeten accepteren. Maar, dat zou Telfort ook moeten kunnen - of kun je daar geen mail versturen als je authenticeert met je Telfort accountgegevens?

En ja, je kunt buiten het ZeelandNet netwerk mails versturen via de ZeelandNet mailserver, mits je authenticatie gebruikt.

Binnen het ZeelandNet netwerk is authenticatie niet nodig:
            Code:
            GoeRoe@pi:~$ telnet mail.zeelandnet.nl 25
            Trying 212.115.192.99...
            Connected to mail.zeelandnet.nl.
            Escape character is '^]'.
            220 zeelandnet.nl ESMTP ZeelandNet mailservice ready
            HELO luctor01
            250 mail.zeelandnet.nl
            mail from:[email protected]
            250 2.1.0 Ok
            rcpt to:[email protected]
            250 2.1.5 Ok
            DATA
            354 End data with .
            Subject:test
            test
            .
            250 2.0.0 Ok: queued as 3s8xxxLwz37
            QUIT
            221 2.0.0 Bye
            Connection closed by foreign host.
            Helpt dit je verder?

Reageer

Dankje Goeroe,

Nou, Direct ADSL is een constructie opgezet voor KPN-dochterbedrijven zoals Telfort (en het v.m. Tiscali en Worldonline) die zelf op mijn adres geen ADSL konden bieden, inmiddels is dat al breder ingevoerd. Inkomend verkeer dus via Telfort en uitgaand via KPN. Als ik Telfort ADSL zou hebben zou ik ook via hen uitgaand kunnen gaan, maar goed, gezien de max bandbreedte ook bij hen (max 17 Mb) geen optie. Dus heb dat nooit kunnen checken.

Ik wil/moet echt naar Zeelandnet voor de bandbreedte maar wil Telfort-mailadres niet kwijt, vandaar.

Uit je uitleg leid ik nu af:
              1) dat uitgaande mail via een niet-Zeelandnet-emailadres via smartphone onderweg mogelijk is
              2) dat ik mail thuis op desktop kan 'mimicken' alsof het Telfort-email betreft (inkomend en uitgaand)

Zonder tegenbericht ga ik ervan uit dat mijn veronderstellingen kloppen.

Nogmaals dank/Vrgr,
              Luctor01

Reageer

Toch een tegenbericht zodat je op 'Beste antwoord' kunt klikken, want het klopt

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                X