Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

spam vanuit zeelandnet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • spam vanuit zeelandnet

    Gisteren bleek een mail van mij (en mogelijk meer) niet aan te komen. In de bounce stond:
    host primary.mail.pcextreme.nl[verwijderd door moderator] said:
    550
    The sending IP (*verwijderd door moderator*) is listed on https://spamrl.com/. Please
    resolve this and retry. (in reply to end of DATA command)

    Dit adres *verwijderd door moderator* vertaalt tot smtp-pub.zeelandnet.nl
    Dus het probleem lijkt niet bij mijn computer te liggen. Kunnen jullie dit oplossen?

  • #2

    Reageer


    • #3
      Hallo Era,

      Ik heb jouw gegevens doorgekregen via Sheena.
      Door het ip adres na te kijken is gebleken dat je niet geregisteerd staat op een spamlijst.

      Kun je inmiddels al weer e-mail versturen?

      Reageer


      • #4
        Hallo Sandra,

        ik heb op dit moment volgens mij geen problemen, maar heb de laatste week wel berichten gekregen dat dingen niet waren aangekomen. Het is ook niet ons IP-adres op een spamlijst, maar (verwijderd): dit is smtp-pub.zeelandnet.nl
        Dit staat nog steeds op spamlijsten, zie https://www.whatismyip.com/blacklist...iref=ip-lookup

        Reageer


        • #5
          Ik heb het adres wederom verwijderd. Ik ga het uitzoeken, kom er zsm op terug.

          Reageer


          • #6
            Via welk programma bekijk/verstuur je de e-mail?
            En als je e-mail verstuurd via de webmail op de website zeelandnet.nl, lukt het dan wel?

            Reageer


            • #7
              Live mail, Thunderbird. Mail versturen is niet het probleem maar of het aankomt is de vraag. Dat heeft toch geen invloed op het feit dat een IP-adres van jullie op een blacklist staat?

              Reageer


              • #8
                Era, ik zie die server momenteel niet op een blacklist staan:
                http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-....zeelandnet.nl

                Reageer


                • #9
                  Hallo GoeRoe, http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check-results meldt wel een blacklisting, namelijk op spam.dnsbl.sorbs.net. https://www.whatismyip.com/blacklist-check meldt blacklisting op problems.dnsbl.sorbs.net, spam.dnsbl.sorbs.net en old.spam.dnsbl.sorbs.net

                  Reageer


                  • #10
                    Hoi Era,

                    Inmiddels zijn we weer een aantal weken verder. Ervaar je de problemen nog steeds?

                    Als het inmiddels opgelost is, dan wil ik je vragen om het beste antwoord nog even te kiezen.

                    Reageer


                    • #11
                      Beste Linda, als je bovenstaande reacties leest, welke zou jij kiezen? Geen enkele reactie van jullie ging in op het probleem. Ik had een reactie verwacht als "Een van onze servers stond inderdaad op een spamlist, we hebben de oorzaak gevonden en opgelost.". Ik kreeg echter reacties als "het is niet zo", "ligt het aan je browser". Ik krijg de indruk dat jullie oplossing "we wachten tot het vanzelf overgaat" is. Ik vind dat niet echt een beste oplossing / antwoord ......

                      Reageer


                      • #12
                        Hoi Era,

                        Jammer om te lezen dat je het zo ervaart. Ik zie dat er wel mensen met jouw gegevens "aan de haal gegaan zijn". Omdat ik niet beschik over jouw gegevens kan ik ook niet inzien of dit bij heeft gedragen aan de oplossing.
                        Uiteraard doen we altijd onze best om alles zo spoedig mogelijk op te lossen

                        Ik markeer het bericht wel als geantwoord, omdat het nu opgelost is.

                        Reageer


                        • #13
                          Hoi Linda,

                          Jammer om te lezen dat ook jij niet reageert op de inhoud. Mijn gegevens zullen ongetwijfeld in jullie systeem onder dit ticket te vinden zijn, toch? Ik heb niet de indruk gekregen dat jullie "altijd jullie best doen om alles zo spoedig mogelijk op te lossen" aangezien geen van jou collega's aangaf de oorzaak van de spamlisting te gaan aanpakken. Maar goed, de server staat er nu niet meer op: misschien is er iets aan gedaan, misschien heeft het zichzelf opgelost.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X