Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail returned

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mail returned

    Hallo,
    Sinds gisteren krijg ik bijna elke minuut een mail met als onderwerp Mail Returned etc... De allereerste heb ik geopend en ik had geen mail daaraan verzonden. Sterker nog, zoveel mail verstuur ik sowieso niet.
    Hoe stop ik dit?

    Groet,
    Tanja

  • #2
    Welke virusscanner gebruik je?
    Heb je je pc/laptop inmiddels al gescand?
    Update virusscanner en laat je pc nogmaals op virus scannen.

    Uit voorzorg zou je ook je password kunnen wijzigen.

    Om welk mailadres gaat het en met welk mailprogramma haal je de mail op?programma

    Reageer


    • #3
      Hoi tanja,

      Welkom op het forum

      Vervelend dat je dit ondervindt! Ik raad je aan om je pc/laptop waarop je deze mail krijgt te scannen met het programma Malwarebytes, deze kun je hier downloaden

      En het helpt inderdaad ook om je wachtwoord te wijzigen, zoals Ptrol eerder aangaf

      Reageer


      • #4
        Tanja, er zijn eigenlijk twee scenario's te bedenken. Het ene is dat je account is gehacked. Dan helpt het wijzigen van je wachtwoord. Het andere is dat je e-mailadres is gebruikt als afzender van spam. Daar kun je heel weinig tegen doen. Ik zie dagelijks meerdere spam-berichten die claimen afkomstig te zijn van een ZeelandNet abonnee, terwijl ze dat in werkelijkheid niet zijn. Als die berichten niet afgeleverd kunnen worden (en dat komt vaak voor omdat ze ook naar niet-bestaande adressen worden gestuurd, of naar adressen waar ze worden geweigerd) dan gaan de geweigerde berichten retour afzender. En dat ben jij in dit geval.

        Het gaat vanzelf weer over. Je zou er een berichtregel van kunnen maken om ze naar een aparte map te filteren, hoe dat werkt verschilt per mailprogramma.

        Reageer


        • #5
          Hallo allemaal,
          Het lijkt erop dat Goeroe gelijk heeft. Het is vanzelf weer opgehouden. Het heeft ca. 2 dagen geduurd.
          Voor zover ik het ervaar zijn er geen schadelijke dingen met m'n laptop gebeurd.
          Een ieder bedankt voor het reageren.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door tanja
            Hallo allemaal,
            Het lijkt erop dat Goeroe gelijk heeft. Het is vanzelf weer opgehouden. Het heeft ca. 2 dagen geduurd.
            Voor zover ik het ervaar zijn er geen schadelijke dingen met m'n laptop gebeurd.
            Een ieder bedankt voor het reageren.
            Ik heb sinds gisteren ( 2 september) hetzelfde probleem. (tot nu zo'n 7000 !)
            Een van de voorgestelde oplossingen, wachtwoord van het account veranderen.
            Waar kan ik dit doen? Op mijn PIP ?

            Ik ben overigens,,,, Erik ;-)

            Reageer


            • #7
              Reageren in een beantwoorde topic heeft weinig zin.

              Bovendien hen je een eigen topic erover geopend, waarin ook naar dit item werd verwezen.

              Heb je de ook daar geplaatste onderstaande link gezien:
              https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=188,E=0000062225813340422,K=3058,Sxi =2,dtree=guid({DAD5195F-F15B-411F-A16D-67741FE83971}),TS=ZeelandnetNL_2016#.V8qUgsvr270

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X