Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarom werkt Blacklist niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waarom werkt Blacklist niet

    L.S>,

    Omdat ik ook veel spammail, zgn uit naam van winkelketens, krijg, heb ik op maan webmail van Zeelandnet gekeken. Bleek dat de map Concepten vol stond met spammails die vanaf mijn eigen emailadres bij Zeelandnet naar mijn emailadres van Zeelandnet werden gestuurd.
    Ik heb van alle berichten het afzendersadres genoteerd en die voor al mijn Zeelandnet emailadressen op de Blacklist gezet. Daarna de berichten uit de map Concepten verwijderd. Leek even goed te gaan.
    Nu merk ik echter dat er steeds mail binnenkomt van afzenders waarvan ik het e-mailadres in de blacklist heb opgenomen! Ra ra hoe kan dat? Ik heb nooit gehoord van een e-mail verzonden door meer dan 1 e-mailadres als afzender. Afmelden of uitschrijven op deze mail wordt welliswaar bevestigd maar lijkt niet effectief.
    Vraag: ZeelandNet wat gaat er niet goed? Wat kan er aanvullend nog worden ondernomen tegen deze spammers??

  • #2
    Wat je zeker niet moet doen is in die spammails op een link (dus ook niet afmelden) klikken. Een spammer zal je sowieso niet de mogelijkheid bieden om je af te melden, maar tevens geef je er mee aan, dat je emailadres bestaat en is de kans groot dat je alleen nog meer van die troep gaat ontvangen.

    Reageer


    • #3
      Wij hebben er ook een tijd last van gehad, 84 stuks per dag.
      Nu is het teruggebracht naar een stuk of 10, maar het groeit weer aan.
      Als je goed kijkt zie je dat het emailadres van de afzender bijna elke dag net ff anders is.
      Het helpt wel om de domeinen te blokkeren.
      We hebben dat eens een tijdje bijgehouden in een ander topic.
      Als je domeinen hebt kun je die daar plaatsen zodat ze kunnen worden toegevoegd aan de blacklist.
      Ik kan het topic zo gauw even niet vinden voor je.

      Reageer


      • #4
        Als je het spamfilter van Zeelandnet (kunt) gebruiken, heb je hier wellicht wat aan:
        https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...andnet-in-1980

        Reageer


        • #5
          Die hoofdletters maken het er niet leesbaarder op, Hansjoh probeer voor het beste resultaat je frustratie even onder 'n stoel of bank te steken terwijl je op een antwoord van een van de hier aanwezige vrijwilligers wacht.

          Reageer


          • #6
            Hansjoh,

            Ik heb je bericht even aangepast, want dat geschreeuw slaat helemaal nergens op. Een keer caps lock gebruiken om iets te verduidelijken is prima, maar hele zinnen in caps lock is schreeuwen en komt asociaal over.

            Allereerst klik NOOIT (deze caps is dan om te verduidelijken ) op links in spammails. Dit is voor de spammer een bevestiging dat je adres actief is en meer spam kan ontvangen. Daarnaast is het werkelijke afzendadressen van spammers vaak verborgen waardoor je het verkeerde e-mailadres op de blacklist zet en deze daardoor niet altijd effectief is. Kijk in de header van de e-mail voor het echte adres en zet die op de zwartelijst.

            Laat ook je e-mailadres niet zomaar overal achter op openbare websites. Spammers gebruiken bots die het internet afzoeken naar e-mailadressen. Ook bij de aanvraag van gratis diensten of producten wordt vaak een e-mailadres gevraagd. Deze wordt in sommige gevallen verkocht. Gebruik hiervoor dan een tijdelijk e-mailadres die na een x aantal minuten/uren/dagen vervalt.

            Als er ook spam wordt verstuurd vanaf jouw computer, dan kan er ook malware actief zijn op je PC. Geef je computer eens een volledige scan met Malwarebytes.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7
              Hoi Hansjoh,

              Heb je een antwoord op je vraag gekregen?

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X