Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Vraag over email

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Vraag over email

    Bij het aanmaken van een nieuw email adres zit er een wachttijd op.
    Toen het nieuwe mailadres beschikbaar was stond deze vol met mails van een ander.
    Toch wel waarde volle en interessante informatie waar je wat aan heb.

    Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk.

  • #2
    @carbaat

    Gaat het om een ZeelandNet adres? Zo ja, kun je mij deze toesturen via een persoonlijk bericht?
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      Een email adres, dat mijn buurman gebruikte, was de straatnaam.
      Toen hij ging verhuizen, kon ik binnen 24 uur het email adres gewoon instellen, waarna ik honderden emails kreeg, die voor hem bedoeld waren (deze heb ik wel doorgestuurd).
      Dit kan nu eenmaal, bedenk ook, dat een email door iedereen onderweg gelezen mag worden, die het kan lezen.
      Een postbode moest vroeger een eed afleggen, en er is bij de post een briefgeheim.
      Over email is er geen eed afgelegd en het briefgeheim geldt alleen voor berichten op papier.

      Reageer


      • #4
        Beste Caroline.
        Ik weet niet wie jij bent dus zal niet zomaar gegevens vrijgeven m.b.t. het email adres.
        Zoals ik zie gebeurt het vaker dat iemand anders mail kan ontvangen wat niet voor hem/haar bestemd is.
        Het lijkt mij dat ook dat dit via sociaal media bekend met gaan worden dat de mail niet veilig zijn bij Zeelandnet.
        Tevens overweeg ik om de plaatselijke courant (PZC) hiervan in kennis te stellen.
        Volgens mij is dit een strafbaar feit, dat zeelandnet niet zorgvuldig omgaat met de gegevens van de klant.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door carbaat
          Beste Caroline.
          Ik weet niet wie jij bent dus zal niet zomaar gegevens vrijgeven m.b.t. het email adres.
          Zoals ik zie gebeurt het vaker dat iemand anders mail kan ontvangen wat niet voor hem/haar bestemd is.
          Het lijkt mij dat ook dat dit via sociaal media bekend met gaan worden dat de mail niet veilig zijn bij Zeelandnet.
          Tevens overweeg ik om de plaatselijke courant (PZC) hiervan in kennis te stellen.
          Volgens mij is dit een strafbaar feit, dat zeelandnet niet zorgvuldig omgaat met de gegevens van de klant.
          Zeelandnet doet n.m.m. helemaal niets anders dan andere providers dat doen. Iedereen kan elk emailadres aanmaken, dat nog niet bestaat. Als iemand en adres opheft, kan iemand anders onder diezelfde naam dus een adres aanmaken.
          Als een adres wordt opgeheven en de voormalige eigenaar van dat adres stelt afzenders daar niet van op de hoogte, zullen naar dat adres verzonden berichten dus bij de nieuwe eigenaar van dat adres aankomen.
          Zo werkt het niet alleen bij Zeelandnet, dua wat zou je dan willen dat er anders gaat?

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Ja dat snap ik dat je dan mail kan ontvangen van de vorige gebruiker. Maar daar heb ik het niet over.
              Nadat het mailadres actief was en deze in gebruik werd genomen ongeveer 50 minuten na aanmaak bleek deze box nog een kleine 3500 mail te bevatten (ongeveer van de afgelopen 5 jaar) van de vorige gebruiker
              Dit is veel gekker, en daar stond info in die misbruikt kan worden door andere..

              Kort gezegd. de mailbox is opgeheven door de gebruiker maar zijn inhoud van de mailbox blijft bestaan.

              Reageer


              • #8
                Dat is inderdaad wel een vreemd verhaal, kan je mij via een prive bericht het betreffende adres sturen zodat ik dit morgen uit kan zoeken?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door carbaat
                  Ja dat snap ik dat je dan mail kan ontvangen van de vorige gebruiker. Maar daar heb ik het niet over.
                  Nadat het mailadres actief was en deze in gebruik werd genomen ongeveer 50 minuten na aanmaak bleek deze box nog een kleine 3500 mail te bevatten (ongeveer van de afgelopen 5 jaar) van de vorige gebruiker
                  Dit is veel gekker, en daar stond info in die misbruikt kan worden door andere..

                  Kort gezegd. de mailbox is opgeheven door de gebruiker maar zijn inhoud van de mailbox blijft bestaan.
                  Carbaat. Even, wat wil je nu duidelijk maken? Snap even niet wat je hier mee wil zeggen. De vorige gebruiker van dit email_ adres is verantwoordelijk voor het beheer van de emails. Niet de provider. Vind het echt onzin dat je dit zo ter sprake brengt. Hij had de zenders erop attent moeten maken dat dit email_adres niet meer door hem gebruikt word. En hij had zijn mailbox leeg moeten maken.
                  Groet Duncan.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door duncan
                    wat wil je nu duidelijk maken?
                    Bij het verwijderen van de mailbox, door de vorige eigenaar is er mail van 5 jaar (!) op de server blijven staan.
                    Het zou zo horen te zijn, dat alles wat met dat mail adres te maken heeft, van de server(s) verwijderd wordt, voordat

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door r0n
                      Oorspronkelijk gepost door duncan
                      wat wil je nu duidelijk maken?
                      Bij het verwijderen van de mailbox, door de vorige eigenaar is er mail van 5 jaar (!) op de server blijven staan.
                      Het zou zo horen te zijn, dat alles wat met dat mail adres te maken heeft, van de server(s) verwijderd wordt, voordat
                      rOn, ik weet het niet, maar delete jij niet alle berichten voordat je een email_adres verwijdert. Je heb ook in de Ict gezeten.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik hoop dat Marco de details ontvangt zodat hij dit kan uitzoeken.
                        Met de vrij summiere mailboxgrootte die ZeelandNet tot voor kort hanteerde kan ik me er weinig bij voorstellen dat er 3500 berichten in 5 jaar achterblijven in een mailbox die dan bij een nieuwe abonnee terecht komt. Alleen onderzoek van ZeelandNet kan uitwijzen wat er aan de hand is geweest.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door duncan
                          rOn, ik weet het niet, maar verwijder jij niet alle berichten voordat je een email_adres verwijdert. Je heb ook in de Ict gezeten.
                          Natuurlijk, ik doe het zelfs automatisch na een aantal dagen (is een instelling van Thunderbird).
                          Maar Zeelandnet is een provider, waarvan de meeste klanten geen ICT'er zijn.
                          Niets ten nadele van Zeelandnet, maar een foutje is snel gemaakt.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                            Ik hoop dat Marco de details ontvangt zodat hij dit kan uitzoeken.
                            Met de vrij summiere mailboxgrootte die ZeelandNet tot voor kort hanteerde kan ik me er weinig bij voorstellen dat er 3500 berichten in 5 jaar achterblijven in een mailbox die dan bij een nieuwe abonnee terecht komt. Alleen onderzoek van ZeelandNet kan uitwijzen wat er aan de hand is geweest.
                            Ja, helaas wel de mail van de vorige gebruiker was op de server was blijven staan en ter inzage voor de nieuwe gebruiker.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door r0n
                              Oorspronkelijk gepost door duncan
                              rOn, ik weet het niet, maar verwijder jij niet alle berichten voordat je een email_adres verwijdert. Je heb ook in de Ict gezeten.
                              Natuurlijk, ik doe het zelfs automatisch na een aantal dagen (is een instelling van Thunderbird).
                              Maar Zeelandnet is een provider, waarvan de meeste klanten geen ICT'er zijn.
                              Niets ten nadele van Zeelandnet, maar een foutje is snel gemaakt.
                              Okee, dan begrijpen we elkaar.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X