Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarschuwing: Virus in omloop!

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waarschuwing: Virus in omloop!

    Goedenavond beste onliners,

    Anti-virus ESET heeft bij mij een Trojaans Paard geblokkeerd en direct verwijderd. Deze virus die in een ZIP-bestand verborgen zat,is door Zeelandnet doorgelaten,terwijl mijn adres door Zeelandnet gescand wordt. Gelukkig heeft ESET het verdachte bestand geblokkeerd en verwijderd. Let dus op,ook jullie kunnen virussen ontvangen. Mogelijk is het de nieuwste virus die nog niet door alle providers worden gezien. Ga dus nooit zonder een anti-virusscanner het internet op
    !

    Hieronder een foto dat door ESET bevestigd is.
    M.v.g, Johny.

  • #2
    Hoi Johnny,
    Bedankt voor je kennisgeving,ja ik heb dezelfde mail gehad,en ook doorgelaten door Zeelandnet,en heb ook heb ik er Eset op staan,dus ook geblokkeerd.
    Groetjes Popey

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door meteoclinge
      Let dus op,ook jullie kunnen virussen ontvangen. Mogelijk is het de nieuwste virus die nog niet door alle providers worden gezien. Ga dus nooit zonder een anti-virusscanner het internet op
      !
      Zolang je de bijlage niet opent is er niks aan de hand.

      Reageer


      • #4
        Er zijn zoveel topics voor pc beschermingen dat ieder wel de weg kwijt raakt en ook denk dat eenmaal iets aangeschaft het daadwerkelijk ook gelijk 100 % zal beschermen.. Helaas nieuwkomers ( nee ben nooit naar die site geweest ) maakt ook niet uit waar je op surft de kans is groot dat je besmet raakt al is het een site over bloemen.
        Zeelandnet zal post doorlaten omdat ze niet alles kunnen scannen. Zip bestanden zitten eenmaal met risco en dat moet de eindgebruiker ook in de gaten hebben, dus voila je eset heeft het goed gedaan. Zorg voor een mix van betrouwbare beveiliging en gezond verstand .
        Goed dat je een foto meestuurt over het probleem in jouw geval, echter krijg deze regelmatig binnen en waarom openen op iets van iemand die je niet ken ? Denk goed na of de mail die dan wel door zeelandnet is doorgelaten ook echt voor jou was en open niet alles van iemand die je niet ken. Succes..

        Reageer


        • #5
          Eset heeft deze zip-bestand inclusief e-mail automatisch verwijderd. Ik hoefde er niets aan te doen. Goed gezien van Eset dus!

          Reageer


          • #6
            En ja hoor... Vandaag weer een Trojan geblokkeerd! Het komt vanuit het buitenland. :@

            Reageer


            • #7
              Gisteren en vandaag opnieuw besmette e-mails geblokkeerd en verwijderd. ESET Nod 32 blokkeert deze virussen,terwijl Zeelandnet het doorlaat terwijl mijn e-mailadres gescand word.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X