Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Misbruik primaire emailadres

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Misbruik primaire emailadres

Mijn emailadres is waarschijnlijk gehacked. Er worden spam berichten met mijn emailadres als afzender verstuurd.
    De ID die als afzender staat is iemand uit mijn mailbox. Dus bijvoorbeeld :

ID van Mail : Piet , die mail komt echter van [email protected]

Wat kan ik hier aan doen ? Blijkbaar heeft men toegang tot mijn mailbox.
    Aangezien het mijn primaire emailadres is kan ik dit niet zomaar verwijderen.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp !

adbreepoel,

Alhoewel dit een vervelend verschijnsel is hoef je jezelf geen zorgen te maken dat je mailbox gehacked is, er heeft niemand toegang tot jouw box.
    Wat er gebeurd is dat een partij spam verstuurd en daarbij het afzendadres vervalst , deels om spamfilters om de tuin te leiden en anderzijds om moeilijker traceerbaar te zijn.
    Het vervalsen van een afzendadres bij e-mail is feitelijk net zo makkelijk als bij reguliere post, schrijf op de achterkant van de envelop een fictief retouradres en klaar ben je.

Jij komt hier nu achter omdat niet alle spam mail bezorgt kan worden, de mailserver kijkt vervolgens wat het afzendadres is en stuurt deze mail onbestelbaar terug naar wat hij denkt dat het afzendadres is, in dit geval jouw adres.

Helaas is hier bijzonder weinig aan te doen omdat het wijzigen van een afzendadres een standaardoptie is bij e-mail.
    In de praktijk zien we dat dit soort zaken ook weer even snel verdwijnen als dat ze verschijnen op een adres.

Reageer

Hallo Marco, hartelijk dank voor je reactie.
      Jij zegt geen toegang tot mijn mailbox, maar men gebruikt als ID wel een adres uit mijn adresboek, dus hoe dan ook weten ze ergens die info vandaan te halen en aan elkaar te koppelen. Dat kan m.i. alleen als ze die info kunnen lezen uit mijn box.

Ik kom er overigens achter doordat weer iemand anders uit mijn adresboek een dergelijk bericht ontvangt en mij hiervan op de hoogte stelt. Hier lijkt me toch wel iets meer aan de hand dan dat jij schrijft of heb ik het mis ?

Reageer

Ik gebruik alleen mijn aliassen,is toen ook aanbevolen door zeelandnet.

Reageer

Adbreepoel, jullie beiden staan misschien ook bij een derde persoon/vereniging in het adresboek.

Het enige wat jezelf kan doen is je pc scannen op malware (Mbam bijv.) en met je virusscanner. Beide programma 's eerst updaten zodat deze de nieuwste virusdef. hebben.

Een van de redenen waarom ik niet zo dol ben op cc-mail is hiervan een voorbeeld.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door jan
            Ik gebruik alleen mijn aliassen,is toen ook aanbevolen door zeelandnet.
            Bedankt, zal ik eens overwegen

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
              Adbreepoel, jullie beiden staan misschien ook bij een derde persoon/vereniging in het adresboek.

Het enige wat jezelf kan doen is je pc scannen op malware (Mbam bijv.) en met je virusscanner. Beide programma 's eerst updaten zodat deze de nieuwste virusdef. hebben.

Een van de redenen waarom ik niet zo dol ben op cc-mail is hiervan een voorbeeld.
              Bedankt voor je reactie, virusscans reeds gedaan.

Reageer

Ad, als je wilt weten of het bericht vanuit jouw mailbox is verstuurd dan kunnen de berichtkoppen (headers) daarover informatie bevatten. Hoe je die kunt vinden is afhankelijk van het e-mailprogramma. In de berichtkoppen is te zien via welke servers het bericht is verstuurd, dus veel meer dan de normale velden 'van', 'aan', 'datum' en 'onderwerp'.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                X