Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

email POP en IMAP

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • email POP en IMAP

    Op mijn laptop heb ik een POP account. Toen ik gisteren mijn email account aanmaakte op mijn tablet (via de wizard) (met email voor Android) kreeg ik een IMAP account.
    Mijn vragen zijn:
    1. Kan ik POP op mijn laptop en IMAP op de tablet naast elkaar gebruiken?
    2. Als ik op mijn tablet besluit over te gaan naar een POP account, kan ik dit dan zonder meer wijzigen?
    3. Op mijn laptop heb ik het zo ingesteld dat opgehaalde emails na lezen een aantal dagen op de server blijven staan. Volgens mij kan ik ze dan ook op mijn tablet binnenhalen al ik daar een POP account instel.

    4. Het grote nadeel van IMAP vind ik dat op mijn tablet verwijderde emails niet meer op mijn laptop binnenkomen, of is dit een onjuiste aanname?

  • #2
    POP en IMAP. Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail wordt gedownload van de mailserver en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan.

    Welk protocol de voorkeur geniet, ligt volledig aan jou. Als je je e-mail op meerdere locaties wilt kunnen lezen, je e-mail veilig wilt bewaren of schijfruimte op je harde schijf wilt besparen, dan kun je het beste kiezen voor IMAP. Wil je echter graag alle e-mail zelf archiveren, schijfruimte op je webserver besparen of heb je geen constante verbinding met internet, dan is POP vaak een betere keuze.

    Reageer


    • #3
      Dank je.

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X