Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Outlook 2016 - Regelmatig ontvang ik mijn complete inbox aan e-mail

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Outlook 2016 - Regelmatig ontvang ik mijn complete inbox aan e-mail

    Sinds enige tijd (sinds MS update van Office 365?) ontvang ik geregeld mijn gehele ZeelandNet INbox in zijn geheel (Gelezen & Ongelezen mails, POP3 account) in mijn Outlook INBOX. :@ Zeer vervelend en tijdrovend om alle mails in je inbox te checken of je deze in Outlook al eerder verwerkt hebt. Nagevraagd bij ZeelandNet en MIcroSoft. (kastje/muur) Uiteindelijk van MS bevestiging gekregen dat probleem zit in de update naar Outlook 2016. Probleem is bij MS bekend. MS weet niet wanneer bug gefixed is. Advies van MS is om voorlopig terug te gaan naar Outlook 2013 en Outlook 2016 te verwijderen.:$
    Doe er je voordeel mee!. Laat niet al te veel mails in je ZeelandNet inbox staan

  • #2
    Beste Kevpau, ik kan wel dit rapport (Engelstalig) vinden. Hier wordt ook een workaround (tijdelijke oplossing) beschreven.

    Natuurlijk heel vervelend.... om eerlijk te zijn kan ik iedereen aanraden om IMAP te gebruiken zodat je op elk apparaat precies hetzelfde ziet als in de webmail. POP3 is echt 'van vroeger' (net als mailboxen kleiner dan 1 GB trouwens).

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Beste Kevpau, ik kan wel dit rapport (Engelstalig) vinden. Hier wordt ook een workaround (tijdelijke oplossing) beschreven.

      Natuurlijk heel vervelend.... om eerlijk te zijn kan ik iedereen aanraden om IMAP te gebruiken zodat je op elk apparaat precies hetzelfde ziet als in de webmail. POP3 is echt 'van vroeger' (net als mailboxen kleiner dan 1 GB trouwens).
      Dank voor je uitleg. Het is alleen jammer dat dit mij 3 dagen nodeloos wekt heeft gekost. De helpdesk van ZeelandNet (ZN) was niet erg helpful toen ik voor de 1e maal contact zocht om mijn probleem te melden en hulp te vragen. Het standaard antwoord van alle DELTA klantenservices is "Zoek het eerst zelf maar uit. het ligt aan je binnen installatie (DTV) of aan je software-instellingen (ZN)" Jouw informatie had daar wel veel eerder bekend mogen zijn, dit had mij veel nodeloos werk en veel ergernis gescheeld.

      Reageer


      • #4
        Ik begrijp je frustratie, kevpau.

        Naar de letter genomen, heeft de klantenservice denk ik gelijk. Het is een probleem met (jouw) Outlook 2016, en niet met (hun) server. Neemt niet weg dat het enorm vervelend is en dat het prettig zou zijn als breder bekend is welke problemen er kunnen optreden.

        IMAP werkt veel beter met meerdere apparaten (smartphones, tablets, laptops, pc's) tegelijk dan dat POP3 dat ooit kan. Daarbij bewaar je alle mail op de server. Als je pc crasht ben je dus geen mail kwijt. Hiervoor heb je wel een voldoende grote mailbox nodig. Wat daar wereldwijd onder verstaan wordt, kun je nalezen bij Wikipedia.

        Reageer


        • #5
          Ik gebruik zelf ook Outlook 2016 (versie 16.0.6568.2025) dit probleem moet dan zijn onstaan na de februari update.

          En inderdaad hier melden een aantal mensen POP3 problemen, gelukkig heb ik deze niet maar kan het natuurlijk best zo zijn en dan kun inderdaad misschien het beste overstappen op IMAP (zoals advies GoeRoe).

          Ik gebruik deze (Outlook 2016) instellingen voor ZeelandNet.

          Reageer


          • #6
            Inderdaad is dit probleem ontstaan met versie 16.0.6568.2025 van Ms Outlook 2016.
            Het Microsoft KB artikel https://support.microsoft.com/en-us/kb/3145116 beschrijft dit en daar staat ook de oplossing door terug te gaan naar de vorige versie (nog steeds wel Outlook 2016).
            Symptomen van het probleem zijn: mails komen meerdere keren binnen in de inbox (soms dubbel, maar ook wel 4 - 5 keer) en mail wordt verwijderd van de mailserver bij Zeelandnet, ondanks de instelling dat deze daar b.v. 14 dagen bewaard moet blijven. Dit alles bij een POP3 instelling van de mail-client
            Mijn ervaring is dat teruggaan naar versie 16.0.6366.2068, zoals beschreven, goed werkt.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X