Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

mail synchronisatie

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • mail synchronisatie

    Hallo.

    ik heb mijn android telefoon (Samsung S6) ingesteld op Zeelandnet mail met IMAP instellingen,.
    mijn vaste PC is ingesteld met POP3 account.

    wanneer ik op mijn vaste PC mail binnen haal moet mijn smartphone na synchroniseren weer leeg zijn.
    vaak werkt dit goed, maar met zeer grote regelmaat blijven dan na de synchronisatie de mails wel op mijn smartphone staan, de enige manier is dan handmatig verwijderen.

    Dit is volgens mij niet de bedoeling, en zeker niet gebruiksvriendelijk.

    herkennen jullie dit probleem, en heb je er een oplossing voor?

  • #2
    Hallo bolle13,

    Welkom op het forum.

    Je geeft aan dat je de mailclient op je PC als POP3 hebt ingesteld, heb je bij de account instellingen het vinkje bij kopie van bericht op server bewaren uitgevinkt? Als je dit niet hebt gedaan, blijven de berichten die op je PC zijn binnen gekomen dus op de server staan en zou dit de oorzaak kunnen zijn van het probleem dat je aangeeft.

    Reageer


    • #3
      Hallo,
      dank voor de reactie.
      dit vinkje staat inderdaad uit.
      voor 60% gaat het ook goed, maar bij 40% van de gevallen dat ik mail via de PC binnen haal worden deze niet na synchronisatie in mijn telefoon gewist/.

      groeten


      Oorspronkelijk gepost door Sheena
      Hallo bolle13,

      Welkom op het forum.

      Je geeft aan dat je de mailclient op je PC als POP3 hebt ingesteld, heb je bij de account instellingen het vinkje bij kopie van bericht op server bewaren uitgevinkt? Als je dit niet hebt gedaan, blijven de berichten die op je PC zijn binnen gekomen dus op de server staan en zou dit de oorzaak kunnen zijn van het probleem dat je aangeeft.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door bolle13
        Hallo,
        dank voor de reactie.
        dit vinkje staat inderdaad uit.
        voor 60% gaat het ook goed, maar bij 40% van de gevallen dat ik mail via de PC binnen haal worden deze niet na synchronisatie in mijn telefoon gewist/.

        groeten
        Markeer je alle berichten die binnenkomen op de PC dan ook als gelezen?

        Reageer


        • #5
          Ja, klopt inderdaad,
          en dan synchroniseer ik mijn telefoon, zodat ik zeker weet dat die leeg moet zijn.
          het wel of niet werken van de synchronisatie werkt per batch wel of niet. dus alle berichten worden wel gewist, of alle blijven staan.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X