Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
E-mail vanuit het buitenland
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Er kunnen verschillende oorzaken zijn.
Zoals het niet toelaten tot de mailserver van zeelandnet door de provider waar je op dat moment mee verbonden was.
Wat ik zelf altijd doe bij het instellen van mijn mail op mijn mobiele device (laptop, smartphone etc.) is een algemene mailserver pakken van bijvoorbeeld gmail of hotmail voor de uitgaande mail. Deze zijn vaak makkelijk te google'n en worden in meeste gevallen wel toegestaan.
De inkomende blijft onveranderd.
Door bovenstaande hoef ik niet steeds weer andere dingen in te stellen ofwel te onderzoeken.
Maar voor de duidelijkheid van het probleem... heb je ook een foutcode ontvangen?
Bijvoorbeeld 550 server does not relay?
-
Oorspronkelijk gepost door MastoEr kunnen verschillende oorzaken zijn.
Zoals het niet toelaten tot de mailserver van zeelandnet door de provider waar je op dat moment mee verbonden was.
Wat ik zelf altijd doe bij het instellen van mijn mail op mijn mobiele device (laptop, smartphone etc.) is een algemene mailserver pakken van bijvoorbeeld gmail of hotmail voor de uitgaande mail. Deze zijn vaak makkelijk te google'n en worden in meeste gevallen wel toegestaan.
De inkomende blijft onveranderd.
Door bovenstaande hoef ik niet steeds weer andere dingen in te stellen ofwel te onderzoeken.
Maar voor de duidelijkheid van het probleem... heb je ook een foutcode ontvangen?
Bijvoorbeeld 550 server does not relay?
Bedankt voor je antwoord.
Typisch is wel dat als ik 1 e-mail naar 1 persoon stuur via de zelfde WiFi aansluiting in het hotel dat dit wel lukt via Outlook en mijn Zeelandnetaccount.
Vanwege het feit dat bij Zeelandnet je Inbox bij ca. 50 Mb al vol zit en wordt geblokkeerd zorg voor dit soort gevallen dat mijn mail door Zeelandnet automatisch wordt doorgestuurd naar mijn Gmail account (heeft die beperking niet) waarbij ik aangeeft dat er geen kopie op de server van Zeelandnet moet worden bewaard.
Dat ik het via Outlook heb geprobeerd komt omdat een afbeelding in Gmail als bijlage wordt verzonden en het leek mij voor dit geval leuker dat de afbeelding gewoon direkt in de e-mail zichtbaar was.
Kan best dat er een foutcode is geweest, maar die kan ik mij helaas niet (meer) herinneren.
Reageer
-
Jammer dat je geen foutcode meer weet. Dan hadden we dit iets specifieker kunnen behandelen.
Voorals nog is dus de aanname dat de betreffende provider een smtp restrictie had. Mocht je het in de toekomst willen voorkomen is mijn advies een algemene smtp server in te stellen.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door MastoJammer dat je geen foutcode meer weet. Dan hadden we dit iets specifieker kunnen behandelen.
Voorals nog is dus de aanname dat de betreffende provider een smtp restrictie had. Mocht je het in de toekomst willen voorkomen is mijn advies een algemene smtp server in te stellen.
Reageer
-
heb je de instellingen gecontroleerd? Als de SSL niet aan staat bij de uitgaande e-mail en de poort niet op 465 staat kan dit vanaf een verbinding anders dan zeelandnet problemen geven bij het versturen van berichten.
ik zou voor de zekerheid de handleiding op de website raadplegen om de instellingen te controleren. Zo weet je ook of ze goed staan voor de volgende keer.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door GCaddictedheb je de instellingen gecontroleerd? Als de SSL niet aan staat bij de uitgaande e-mail en de poort niet op 465 staat kan dit vanaf een verbinding anders dan zeelandnet problemen geven bij het versturen van berichten.
ik zou voor de zekerheid de handleiding op de website raadplegen om de instellingen te controleren. Zo weet je ook of ze goed staan voor de volgende keer.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door zappy17Oorspronkelijk gepost door GCaddictedheb je de instellingen gecontroleerd? Als de SSL niet aan staat bij de uitgaande e-mail en de poort niet op 465 staat kan dit vanaf een verbinding anders dan zeelandnet problemen geven bij het versturen van berichten.
ik zou voor de zekerheid de handleiding op de website raadplegen om de instellingen te controleren. Zo weet je ook of ze goed staan voor de volgende keer.
Zijn de instellingen die je geeft alleen van toepassing bij een verbinding niet via Zeelandnet?
Reageer
-
Hoi Zappy17,
Misschien nog een tip voor een volgende keer:
Wanneer je geen mails kunt versturen vanuit Outlook wanneer je geen verbinding maakt met een ZeelandNet verbinding, zet dan bij de uitgaande server de verificatie naast gebruik van SSL nog aan. In Outlook heet dit vaak Beveiligd-wachtwoordverificatie(SPA) is verplicht.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door SheenaHoi Zappy17,
Misschien nog een tip voor een volgende keer:
Wanneer je geen mails kunt versturen vanuit Outlook wanneer je geen verbinding maakt met een ZeelandNet verbinding, zet dan bij de uitgaande server de verificatie naast gebruik van SSL nog aan. In Outlook heet dit vaak Beveiligd-wachtwoordverificatie(SPA) is verplicht.
Bedankt voor de tip !!!
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door zappy17Oorspronkelijk gepost door GCaddictedheb je de instellingen gecontroleerd? Als de SSL niet aan staat bij de uitgaande e-mail en de poort niet op 465 staat kan dit vanaf een verbinding anders dan zeelandnet problemen geven bij het versturen van berichten.
ik zou voor de zekerheid de handleiding op de website raadplegen om de instellingen te controleren. Zo weet je ook of ze goed staan voor de volgende keer.
TLS was ingeschakeld ipv SSL en de poort stond op 25 ipv 465
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer