Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mail vanuit het buitenland

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E-mail vanuit het buitenland


  • #2
    Er kunnen verschillende oorzaken zijn.

    Zoals het niet toelaten tot de mailserver van zeelandnet door de provider waar je op dat moment mee verbonden was.

    Wat ik zelf altijd doe bij het instellen van mijn mail op mijn mobiele device (laptop, smartphone etc.) is een algemene mailserver pakken van bijvoorbeeld gmail of hotmail voor de uitgaande mail. Deze zijn vaak makkelijk te google'n en worden in meeste gevallen wel toegestaan.
    De inkomende blijft onveranderd.

    Door bovenstaande hoef ik niet steeds weer andere dingen in te stellen ofwel te onderzoeken.

    Maar voor de duidelijkheid van het probleem... heb je ook een foutcode ontvangen?
    Bijvoorbeeld 550 server does not relay?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Masto
      Er kunnen verschillende oorzaken zijn.

      Zoals het niet toelaten tot de mailserver van zeelandnet door de provider waar je op dat moment mee verbonden was.

      Wat ik zelf altijd doe bij het instellen van mijn mail op mijn mobiele device (laptop, smartphone etc.) is een algemene mailserver pakken van bijvoorbeeld gmail of hotmail voor de uitgaande mail. Deze zijn vaak makkelijk te google'n en worden in meeste gevallen wel toegestaan.
      De inkomende blijft onveranderd.

      Door bovenstaande hoef ik niet steeds weer andere dingen in te stellen ofwel te onderzoeken.

      Maar voor de duidelijkheid van het probleem... heb je ook een foutcode ontvangen?
      Bijvoorbeeld 550 server does not relay?

      Bedankt voor je antwoord.
      Typisch is wel dat als ik 1 e-mail naar 1 persoon stuur via de zelfde WiFi aansluiting in het hotel dat dit wel lukt via Outlook en mijn Zeelandnetaccount.
      Vanwege het feit dat bij Zeelandnet je Inbox bij ca. 50 Mb al vol zit en wordt geblokkeerd zorg voor dit soort gevallen dat mijn mail door Zeelandnet automatisch wordt doorgestuurd naar mijn Gmail account (heeft die beperking niet) waarbij ik aangeeft dat er geen kopie op de server van Zeelandnet moet worden bewaard.
      Dat ik het via Outlook heb geprobeerd komt omdat een afbeelding in Gmail als bijlage wordt verzonden en het leek mij voor dit geval leuker dat de afbeelding gewoon direkt in de e-mail zichtbaar was.
      Kan best dat er een foutcode is geweest, maar die kan ik mij helaas niet (meer) herinneren.

      Reageer


      • #4
        in 1 van de gebruikte adressen zit misschien een tikfout, dan blijft de mail ook hangen

        Reageer


        • #5
          Jammer dat je geen foutcode meer weet. Dan hadden we dit iets specifieker kunnen behandelen.

          Voorals nog is dus de aanname dat de betreffende provider een smtp restrictie had. Mocht je het in de toekomst willen voorkomen is mijn advies een algemene smtp server in te stellen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Cijbra
            in 1 van de gebruikte adressen zit misschien een tikfout, dan blijft de mail ook hangen

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Masto
              Jammer dat je geen foutcode meer weet. Dan hadden we dit iets specifieker kunnen behandelen.

              Voorals nog is dus de aanname dat de betreffende provider een smtp restrictie had. Mocht je het in de toekomst willen voorkomen is mijn advies een algemene smtp server in te stellen.
              Bedankt je het meedenken en je advies.

              Reageer


              • #8
                heb je de instellingen gecontroleerd? Als de SSL niet aan staat bij de uitgaande e-mail en de poort niet op 465 staat kan dit vanaf een verbinding anders dan zeelandnet problemen geven bij het versturen van berichten.

                ik zou voor de zekerheid de handleiding op de website raadplegen om de instellingen te controleren. Zo weet je ook of ze goed staan voor de volgende keer.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GCaddicted
                  heb je de instellingen gecontroleerd? Als de SSL niet aan staat bij de uitgaande e-mail en de poort niet op 465 staat kan dit vanaf een verbinding anders dan zeelandnet problemen geven bij het versturen van berichten.

                  ik zou voor de zekerheid de handleiding op de website raadplegen om de instellingen te controleren. Zo weet je ook of ze goed staan voor de volgende keer.
                  Bedankt voor de tip ga ik controleren!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door zappy17
                    Oorspronkelijk gepost door GCaddicted
                    heb je de instellingen gecontroleerd? Als de SSL niet aan staat bij de uitgaande e-mail en de poort niet op 465 staat kan dit vanaf een verbinding anders dan zeelandnet problemen geven bij het versturen van berichten.

                    ik zou voor de zekerheid de handleiding op de website raadplegen om de instellingen te controleren. Zo weet je ook of ze goed staan voor de volgende keer.
                    Bedankt voor de tip ga ik controleren!
                    Heb het inmiddels gecontroleerd maar TSL stond aan i.p.v. SSL maar toen ik dat heb gewijzigd in SSL werd de mail niet meer verzonden. ?!?!
                    Zijn de instellingen die je geeft alleen van toepassing bij een verbinding niet via Zeelandnet?

                    Reageer


                    • #11
                      Hoi Zappy17,

                      Misschien nog een tip voor een volgende keer:
                      Wanneer je geen mails kunt versturen vanuit Outlook wanneer je geen verbinding maakt met een ZeelandNet verbinding, zet dan bij de uitgaande server de verificatie naast gebruik van SSL nog aan. In Outlook heet dit vaak Beveiligd-wachtwoordverificatie(SPA) is verplicht.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Sheena
                        Hoi Zappy17,

                        Misschien nog een tip voor een volgende keer:
                        Wanneer je geen mails kunt versturen vanuit Outlook wanneer je geen verbinding maakt met een ZeelandNet verbinding, zet dan bij de uitgaande server de verificatie naast gebruik van SSL nog aan. In Outlook heet dit vaak Beveiligd-wachtwoordverificatie(SPA) is verplicht.

                        Bedankt voor de tip !!!

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door zappy17
                          Oorspronkelijk gepost door GCaddicted
                          heb je de instellingen gecontroleerd? Als de SSL niet aan staat bij de uitgaande e-mail en de poort niet op 465 staat kan dit vanaf een verbinding anders dan zeelandnet problemen geven bij het versturen van berichten.

                          ik zou voor de zekerheid de handleiding op de website raadplegen om de instellingen te controleren. Zo weet je ook of ze goed staan voor de volgende keer.
                          Bedankt voor de tip ga ik controleren!
                          Dit is de oplossing !!
                          TLS was ingeschakeld ipv SSL en de poort stond op 25 ipv 465

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X