Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Pop3 account omzetten naar imap

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Pop3 account omzetten naar imap

    Aangezien ik mijn email op zowel een laptop als ipad en iphone ontvang overweeg ik om mijn pop3 account te om te zetten naar een imap account. Bij een imap account blijft de mail op de server blijft staan. Maar aanzien het email account slechts 50 Mb mag zijn vraag ik me af hoeveel emails je kunt bewaren voordat je box vol zit en hoe je ze dan bewaart? Is het mogelijk om op de laptop een pop account te hebben en op de ipad/iphone een imap account of moeten alle computers hetzelfde type account hebben?

    Alvast bedankt voor de reactie.

    Groet, Anita

  • #2
    je kunt zeker wel IMAP en POP3 door elkaar gebruiken.
    maar dan moet je wel goed weten wat je doet.
    je kunt bijv. belangrijke emails in je Inbox laten staan en de overige lokaal op je laptop archiveren, d.w.z. uit de Inbox halen en in een lokale email-map plaatsen.

    Reageer


    • #3
      Voor zover ik weet, hebben alle (de meeste?) email programma's de mogelijkheid, om bij POP3 een bewaartermijn in te stellen.
      Hier doe ik alles met POP en wordt de mail pas na 1 week verwijderd.
      Er zijn dagen, dat ik 300 berichten krijg, dus kunnen er best meer dan 1000 berichten in je mailbox staan, maar dan heb ik het over tekst berichten, zonder foto's e.d.
      Een aantal mensen vindt POP een verouderd systeem, maar ik ben (en blijf) eigenwijs :-)

      Reageer


      • #4
        Als je met meerdere apparaten werkt is IMAP eigenlijk de enige manier waarbij je op alle apparaten hetzelfde ziet in je mailbox. De mailbox is bij ZeelandNet echter zo klein bij de meeste abonnementen dat deze bij het gebruik van IMAP snel vol kan raken. Het is mogelijk om je e-mail elders onder te brengen, bijvoorbeeld als je een eigen domeinnaam wil gebruiken, maar het zou makkelijker zijn als ZeelandNet alle mailboxen zou uitbreiden naar minstens 1 GB ruimte.

        Reageer


        • #5
          Dank je wel GoeRoe voor je antwoord. Ik heb er nog een vraagje over. Als je in het geval van IMAP je inkomende mail versleept naar een zelf aangemaakte map die onder de INBOX hangt, gaat dit dan ook ten koste van de maximale geheugenruimte (50 Mb)? Of is dit dan een soort lokale map? Ik zou echt graag willen overstappen naar IMAP maar ben bang dat ik ertegen aan loop dat telkens de mailbox te vol is en ik dus emails kan mislopen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Anita61
            Dank je wel GoeRoe voor je antwoord. Ik heb er nog een vraagje over. Als je in het geval van IMAP je inkomende mail versleept naar een zelf aangemaakte map die onder de INBOX hangt, gaat dit dan ook ten koste van de maximale geheugenruimte (50 Mb)? Of is dit dan een soort lokale map? Ik zou echt graag willen overstappen naar IMAP maar ben bang dat ik ertegen aan loop dat telkens de mailbox te vol is en ik dus emails kan mislopen.
            Hoi Anita61,

            Ik zie verder geen reactie meer op deze laatste vraag.

            Als je bang bent dat je mailbox vol loopt zou je misschien het best eerst dit even kunnen doorlezen. IMAP is namelijk een directe kopie van de mailserver, als je dus een e-mail versleept naar een interne map binnen je IMAP account, blijft deze ruimte bezet op de mailserver(oftewel gaat ten koste van je mailbox grootte).

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X