Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Vertraagde aflevering e-mails vanuit Casema-adres

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Vertraagde aflevering e-mails vanuit Casema-adres

    sinds een paar dagen ontvang ik antwoorden op mijn emails naar een casema.nl adres in zuid-holland met enorme vertraging, soms 12-24 uur maar soms ook 3 dagen of helemaal niet. Als ik een email naar dat adres stuur met mijn zeelandnet.nl emailadres komen ze daar allemaal snel aan, echter de antwoorden van dat adres naar mijn zeelandnetadres komen dus met enorme vertraging aan (te zien ook in eigenschappen van de emails die ik van dat adres krijg)............nu gebruik ik mijn hotmail-adres naar dat adres en dan komen de antwoorden WEL gelijk binnen.........iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn............volgens mij ligt het aan Casema versus Zeelandnet maar hoe los je zoiets op.............ik mail vanuit windows Life mail versie 2012 onder windows 10 nieuwste versie..........

  • #2
    Als je met rechts op een berichtregel klikt en dan voor details kiest, kon je o.a. de route zien die een email gevolgd heeft met daarbij ook tijden. Zo kun je een beeld krijgen op welke tijdstippen een bepaalde server is gepasseeerd. Wellicht kun je daaraan zien waar de vertraging ontstaat.

    Reageer


    • #3
      Jos, dat heb ik al gedaan, kijken naar de eigenschappen en dan zie ik steeds dat de replies op mijn mails vele uren later de server van Casema verlaten en doorgelaten worden door Zeelandnet dan het antwoord verstuurd is door degene die mijn mails beantwoorden............of het duurt lang van het adres naar Casema of het duurt lang voordat zeelandnet ze doorlaat, ik zeg het simpel omdat ik het anders niet weet uit te leggen...........maar als ik dus mijn mails met hotmail verstuur dan gaat het antwoord van de casema-geadresseerde wel heel snel van huis naar server en door naar mij........mijn eigen simpele verklaring is dat diegene die ik mail en mij antwoord eigenlijk geen probleem heeft want dan zou het antwoord op mijn mails via hotmail ook vertragen...lijkt wel of Casema Zeelandnet niet ziet zitten...........zo vreemd vandaar mijn vraag hier...ligt het aan zeelandnetadres versus casema?....verder geen problemen met mails van andere......alles komt normaal binnen behalve die van Casema naar zeelandnet??..........schiet mij maar lek:?

      Reageer


      • #4
        nog even wat meer informatie. Ik ontvang zojuist een email op mijn hoofdadres van zeelandnet verstuurd op 11 dec jl door iemand met een Casema adres.........mail is dus 2 dagen onderweg geweest. Dit zijn de gegevens die naar boven komen als ik de eigenschappen van de email bekijk..............snapt iemand waar die vertraging door ontstaat.......nogmaals als die casema-geadresserde mij een email stuurt naar mijn hotmail adres dan is het er binnen 1 minuut..........

        Reageer


        • #5
          Heel vreemd. De eerstvolgende server bij Ziggo ontvangt het mailtje zels twee seconden voordat het verzonden is :S
          Ken je iemand die ook een zeelandnetaccount heeft, waarmee je zou kunnen uittesten of met mail daar naar toe verzonden hetzelfde gebeurt. Moet wel de afzender willen/kunnen meewerken uiteraard.

          Reageer


          • #6
            dat was me nog niet eens opgevallen dat de eerstvolgende server bij Ziggo de mail 2 seconde eerder ontvangt dan verzonden hahaha.............vreemd allemaal,.................ik ken wel iemand die zeelandnet heeft hoor maar ik kan dat natuurlijk ook zelf verzenden.of bedoel je dat casema-adres een email moet sturen naar een ander zeelandnetaccount??.............moet ik hen wel zien uit te leggen wat ze moeten doen om de eigenschappen naar mij terug te sturen............ik zal kijken wat ik kan doen...ik begrijp dat uit deze eigenschappen dus niet valt te verklaren wat er aan de adh zou kunnen zijn?

            Reageer


            • #7
              Jos
              Oorspronkelijk gepost door Jos
              Heel vreemd. De eerstvolgende server bij Ziggo ontvangt het mailtje zels twee seconden voordat het verzonden is :S
              De tijden van de emails zijn gewoon de tijden van de server op dat moment, als ik -8 uur instel op een server zul je dat ook zien.

              HansMiddelburg
              Oorspronkelijk gepost door HansMiddelburg
              snapt iemand waar die vertraging door ontstaat...
              Edit: Verkeerd gelezen, bij de 2e server van Ziggo blijft hij inderdaad hangen .

              Reageer


              • #8
                Hans, ik zie in de headers dat Ziggo de mail twee dagen in een wachtrij heeft gehad en daarna pas aan ZeelandNet afgeleverd. Je kan de headers zelf laten analyseren door ze te plakken op http://mxtoolbox.com/public/tools/emailheaders.aspx

                Op het Ziggo forum zie ik dat dit wel eens vaker voorkomt. Voor een oplossing zal je toch echt bij Ziggo moeten zijn.

                Reageer


                • #9
                  Thanks GoeRoe, volgens mij kan ik hier wel wat mee.hophophop naar Ziggo........ik hou jullie op de hoogte

                  Reageer


                  • #10
                    Laatste nieuws: net contact gehad met Ziggo klantenservice....natuurlijk ligt het allemaal niet aan hen, zij doen niets, moet dan toch weer bij Zeelandnet zijn want volgens Ziggo ligt het probleem dus daar.....een never ending story................toch wordt het hopelijk ooit opgelost want normaal is het dus niet

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door HansMiddelburg
                      Laatste nieuws: net contact gehad met Ziggo klantenservice....natuurlijk ligt het allemaal niet aan hen, zij doen niets, moet dan toch weer bij Zeelandnet zijn want volgens Ziggo ligt het probleem dus daar.....een never ending story................toch wordt het hopelijk ooit opgelost want normaal is het dus niet
                      Gewoon even mailen. Als je keihard bewijs hebt kunnen ze er moeilijk onderuit.

                      Reageer


                      • #12
                        Vulpen, lag het maar zo simpel.............zij vinden dat ze niets moeten, dus ik heb nu eerst de helpdesk van zeelandnet maar weer gemaild.......levert dat niets op dan ga ik maar mailen naar Ziggo maar daar is de helpdesk voor zover ik kan vinden niet rechtstreeks te mailen.............gedoe dus

                        Reageer


                        • #13
                          Hans, de headers die je hier liet zien, laten niets te wensen over. Ziggo houdt de mail twee dagen vast.
                          Het is het beste als de afzender dat bij Ziggo aankaart. Die is daar immers klant.

                          Reageer


                          • #14
                            ik ben morgen bij de afzender en zal het haar even uitleggen...............vetraging op zeelandnetadres is nog steeds 4 dagen dus er moet wat gebeuren..............ik hou jullie op de hoogte...........

                            Reageer


                            • #15
                              wat is dit nu weer, volgend hoofdstuk van mail-gedoe van een casema-adres naar mij...........snapt iemand wat van dit bericht wat de casema-adres ontvangt als zij mij een email willen sturen naar mijn primaiare zeelandnetadres??....Ik heb verder een normaal email-contact met iedereen behalve nog steeds met 1 afzender van Casema......zij hebben al contact gehad met Ziggo naar aanleiding van berichten hier en van helpdesk, maar zeggen dat er niets aan de hand is.............als ik weet waarom dit bericht binnenkomt bij afzender kunnen we misschien nog eens proberen ziggo te smeken te helpen

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X