Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mail instellen iMac in OSX Mail

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E-mail instellen iMac in OSX Mail

    Zojuist telefonisch contact gehad met een medewerker van de klantenservice, helaas kon hij mij ook niet helpen behalve mij door te verwijzen naar de "Veelgestelde vragen" op Zeelandnet. Deze stappen heb ik al eerder gevolgd alleen zijn de email instellingen nog niet zoals ik wil (E-mails worden wel opgehaald en verstuurd).

    Wat mij opvalt is dat deze beschrijving gebaseerd is op OSX 10.7 Lion, op mijn iMac heb ik de nieuwste versie OSX 10.11 El Capitan. Hierop zijn accountinformatie, postbusinstellingen en geavanceerde instellingen net iets anders dan die zijn beschreven in het stappenplan.

    Mijn vraag is wat de juiste instellingen zijn als ik de mail heb verwijderd dat deze dan ook op de webmail server zijn verwijderd?

    Dit zodat ik niet via de webmail de e-mails moet verwijderen en zoals bij Microsoft email (op een microsoft computer) dat wanneer de email uit de map "verwijderde items" is gehaald dat dit ook van de server af is.
    Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door ndenobel
    Zojuist telefonisch contact gehad met een medewerker van de klantenservice, helaas kon hij mij ook niet helpen behalve mij door te verwijzen naar de "Veelgestelde vragen" op Zeelandnet. Deze stappen heb ik al eerder gevolgd alleen zijn de email instellingen nog niet zoals ik wil (E-mails worden wel opgehaald en verstuurd).

    Wat mij opvalt is dat deze beschrijving gebaseerd is op OSX 10.7 Lion, op mijn iMac heb ik de nieuwste versie OSX 10.11 El Capitan. Hierop zijn accountinformatie, postbusinstellingen en geavanceerde instellingen net iets anders dan die zijn beschreven in het stappenplan.

    Mijn vraag is wat de juiste instellingen zijn als ik de mail heb verwijderd dat deze dan ook op de webmail server zijn verwijderd?

    Dit zodat ik niet via de webmail de e-mails moet verwijderen en zoals bij Microsoft email (op een microsoft computer) dat wanneer de email uit de map "verwijderde items" is gehaald dat dit ook van de server af is.
    Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op.
    Hi, dit kun je instellen in de mail client, dus bijv. bij mij is dit de applicatie "Mail" in OSX 10.11.1 en daarin kun je bij "voorkeuren / accounts / per account opgeven of en wanneer de mail op de server moet verdwijnen.
    Suc6
    Melcher

    Reageer


    • #3
      Hallo ndenobel,

      Om hetzelfde te zien op je iPhone als op de webmail moet je deze instellen als IMAP.

      Het is mogelijk om in de iPhone mappen te noemen waar iets naar toe moet. Kijk eens in dit topic. Op die manier kun je mappen aanmaken die gelijkluidend zijn aan die van de webmail.
      Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

      Reageer


      • #4
        Heb je het nog kunnen oplossen, ndenobel? Het is inderdaad de bedoeling dat je een IMAP account toevoegt. Dit is eerder ook hier besproken.

        Kies bij Internetaccounts voor 'voeg ander account toe', Mail-account, vul je gegevens in, laat type account op IMAP staan en voer de servernamen en -poorten in zoals ook door Marco in dit topic is beschreven.

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X