Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mail doorsturen met Gmail (Android) zonder e-mailadres van oorspronkelijke verzende

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E-mail doorsturen met Gmail (Android) zonder e-mailadres van oorspronkelijke verzende

    Dit probleem heb ik al op diverse fora aangekaart, ook op dit forum, met wel een oplossing die geen oplossing bleek te zijn.
    Het gaat om het volgende:
    Als ik op mijn smartphone/tablet in Gmail van meneer A een mail ontvang met alleen tekst en ik wil deze mail doorsturen naar meneer B echter zonder de e-mailgegevens van meneer A (privacy !!) dan kan ik in Gmail "inline" klikken en zo alle gegevens van meneer A (e-mailadres, datum en onderwerp) met de cursor verwijderen en vervolgens doorsturen naar meneer B.
    Krijg ik echter van meneer A een e-mail met tekst en een afbeelding, bijvoorbeeld een foto of advertentie en ik probeer ook de gegevens van meneer A te verwijderen en ik klik dus ook op "inline" dan kan ik de gegevens van A weer keurig verwijderen en blijft de tekst van de e-mail keurig staan maar bij doorsturen blijkt de foto te zijn verdwenen verdwenen.
    Ook al geprobeerd om zonder voor "inline" te kiezen de gegevens te verwijderen maar dat lukt niet omdat de cursor niet op de betreffende gegevens gezet kan worden.
    Bij gebruik van Oulook onder Windows is dit doorsturen zonder oorspronkelijke gegevens geen probleem maar het zou prettig zijn als dit met Gmail onder Android ook zou werken
    Is er een oplossing of doe ik iets verkeerd en wie weet dan de oplossing ??!!

  • #2
    Zappy17, dit is hier inderdaad eerder besproken, met schermafdrukken erbij.
    Ik denk niet dat het probleem in de Gmail app zit.

    Je geeft zelf aan dat het werkt, zie dit onderwerp.
    Misschien is het een tip om een los toetsenbord (of hoes met toetsenbord) te gebruiken bij je tablet, dan is de cursor makkelijker te positioneren.

    Overigens zou je ook de Outlook app voor Android kunnen proberen, misschien vind je die prettiger in gebruik.

    Reageer


    • #3
      Misschien is het probleem weer niet duidelijk omschreven door mij, maar het gaat niet om tekst maar om grafische voorstellingen zoals foto's, advertenties met afbeeldingen e.d.
      Als die in de e-mail staan zijn die op het moment dat je op "inline" klikt verdwenen.
      Het heeft niets te maken met het positioneren van de cursor, want dat gaat in beide voornoemde gevallen zonder problemen alleen in het geval van tekst en afbeelding kan de cursor ook op de tekst worden geplaatst bij "inline" maar dan is de afbeelding/foto/advertentie al verdwenen, dus dit heeft niets met de plaats van de cursor te maken.
      Bedankt voor de reactie, maar we kunnen dit onderwerp maar het beste afsluiten.

      Reageer


      • #4
        Klik dan even op 'beste antwoord', dan is het afgesloten. Zoals gezegd zou je een ander e-mailprogramma kunnen proberen zoals Outlook.

        Reageer


        • #5
          Zoals ik in de eerdere discussie over dit probleem heb aangegeven heb ik onder Android 7 verschillende e-mailprogramma's geprobeerd met hetzelfde effect.
          Jammer dat er geen oplossing is en dus ook geen beste antwoord en ik zou het probleem graag een keer ter plaatse willen laten zien maar dat is via een forum helaas niet mogelijk..

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Mogelijk worden afbeeldingen verwijderd i.v.m. copyrights ?

              Reageer


              • #8
                Nee, want ook bij e-mails met advertenties met foto's/afbeeldingen die ik aan iemand doorstuur verdwijnen alle afbeeldingen zodra "inline" wordt gebruikt om de gegevens van de oorspronkelijke verzender te verwijderen..
                Ook een foto die in de e-mail staat , dus niet als bijlage maar in de e-mail zelf, wordt bij doorsturen en gebruik van "inline" verwijderd.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X