Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wijzigen pop3 account in Imap

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wijzigen pop3 account in Imap

    Wil mijn pop3 account wijzigen in een imap account, maar heb dit ingesteld als pop3, en nu heb ik als ik bij wijzigen ga geen keus meer.
    als ik een nieuw account aanmaak, heb ik wel de keus.
    moet ik nu verplicht eerst mijn accounts verwijderen, en een uur later dezelfde naam ,maar dan imap ingeven.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door krijnbl
    moet ik nu verplicht eerst mijn accounts verwijderen, en een uur later dezelfde naam ,maar dan imap ingeven.
    Ja, je hoeft alleen geen uur te wachten om de account opnieuw aan te maken. Omdat dit lokaal op de computer is kan dit direct na het verwijderen van het 'onjuiste' account.

    Maak wel een back-up van je e-mail want in sommige gevallen word je online mailbox ook verwijderd als je de account verwijderd uit het mail programma.

    Wat is trouwens de reden waarom je de account naar imap wil hebben? Als dit alleen is om de e-mail op meerdere computers te lezen kan het zelfde bereikt worden door in de pop3 account aan te geven dat er een kopie op de server moet blijven staan. Op deze manier heb je altijd ergens een back-up.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jacco
      Oorspronkelijk gepost door krijnbl
      moet ik nu verplicht eerst mijn accounts verwijderen, en een uur later dezelfde naam ,maar dan imap ingeven.
      Ja, je hoeft alleen geen uur te wachten om de account opnieuw aan te maken. Omdat dit lokaal op de computer is kan dit direct na het verwijderen van het 'onjuiste' account.

      Maak wel een back-up van je e-mail want in sommige gevallen word je online mailbox ook verwijderd als je de account verwijderd uit het mail programma.

      Wat is trouwens de reden waarom je de account naar imap wil hebben? Als dit alleen is om de e-mail op meerdere computers te lezen kan het zelfde bereikt worden door in de pop3 account aan te geven dat er een kopie op de server moet blijven staan. Op deze manier heeft u altijd ergens een back-up.
      Beste Jaco, Je vraagt je af waarom:
      windows 10 mail ? dus niet outlook, hierin heb ik 4 accounts aangemaakt, verschillende e-mail adressen van zeelandnet, geen aliassen.
      allemaal met dezelfde instelling, dus pop3, en bericht op de server bewaren.
      wat blijkt nu krijg wel post op alle accounts, maar slechts op 1 account bewaard hij het.
      Voorbeeld noem ze maar 1.zeelandnet.nl, 2.zeelandnet.nl enz
      op 1.zeelandnet.nl ( is mijn prive adres) heb ik 400 emails staan, worden ook als ik ze beantwoord gewoon getoond.
      op 2.zeelandnet.nl( is een stichting) krijg ik ook veel mail , zodra ik ze beantwoord zijn ze weg, niet meer zichtbaar?
      en nogmaals alle instellingen zijn het zelfde . ( ja natuurlijk wel met een andere naam en wachtwoord.)

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          ga ik naar kijken, nog niet aangedacht. maar als ik mail op server laten staan, moet dat toch geen probleem zijn ?

          Reageer


          • #6
            Normaal niet, maar stel dat die andere computer NIET die functie aan heeft staan, zal die computer hem wellicht verwijderen

            Reageer


            • #7

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X