Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Graag de correcte settings voor (beveiligd) email versturen aub!

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Graag de correcte settings voor (beveiligd) email versturen aub!

    Geachte,

    Nu ben ik al lang lid, heb verder geen probleem met uw diensten, alleen is de email kant wat frustrerend ivm onbeveiligd mails versturen.

    Dit heb ik in het verleden nooit gezien met WELK email programma dan ook, alleen nu krijg ik de melding (zie screenshots) dat de uitgaande smtp server niet beveiligd is!

    Hetzelfde geldt voor het paswoord, zodra je aanzet "met" beveiligd" paswoord geeft het programma 'n error dat dit niet ondersteund is?!

    Ik heb alle info gelezen maar kan helaas pindakaas niks vinden hierover. Wilt u mij de juiste settings eens doorgeven voor het mail programma Thunderbird. Gelieve niet zeggen dat ik van programma moet wisselen want dat zou onzin zijn.

    Met voorbaat dank voor enige medewerking.

    JP

  • #2
    Volgens mij moet het gewoon mail.zeelandnet.nl zijn, niet smtp.zeelandnet.nl

    Reageer


    • #3
      Dan doet ie hetzelfde, steeds bij uitgaande emails.

      Dit euvel ligt aan Zeelandnet zijde. Ik heb de settings gevolgd die weredn gegeven voor beveiligd mail versturen via live mail. Deze opties/settings komen uiteraard ook voor in gewone pc programma's zodat je normaal gezien niet je paswoord etc onbeveiligd mee stuurt.

      Het is net zo irritant als toen ze onze "primaire" emailaccounts werden onderschept die dan 'n mailtje verstuurde via hetzelfde adres, wat natuurlijk niet waar is.

      Ach, het zal wel aan Thunderbird liggen, beetje zoals met Firefox als het niet werkt, is er 'n chrome mail progje? zal vast wel

      Reageer


      • #4
        Zoals Marco77 al meldde moet het mail.zeelandnet.nl zijn en niet smtp.zeelandnet.nl. Allebei zullen inderdaad werken (beide namen wijzen naar hetzelfde IP adres), echter als je beveiligd wilt mailen (dus via SSL) moet je mail.zeelandnet.nl gebruiken aangezien het SSL-certificaat wat gebruikt wordt voor de versleuteling aan deze naam is verbonden.

        Reageer


        • #5
          Ok, laat ik het nogmaals proberen, ik blijf erbij dat dit aan de kant van Zeelandnet zit.

          Of ik nou default mail.zeelandnet.nl gebruik MET 'n versleuteld wachtwoord, geeft hij 'n error, hetzelfde voor SMTP, alleen klaagt ie dan over het certificaat!

          Gelieve even de screenshots bekijken en graag DE tip inzake beveiligd emails versturen via de Zeelandnet server

          Ze gaven je 'n hartje, weet alleen niet waarom?! Het is in ieder geval NIET het beste antwoord....

          mvd

          Reageer


          • #6
            Nogmaals, de vraag is nog niet beantwoord, allemaal leuk en aardig zo'n groene button....
            Slaat werkelijk ook nergens op. Gelieve iemand reageren met verstand van zaken, alvast bedankt!

            Reageer


            • #7
              Ik gebruik het programma Thunderbird niet, maar zie bij beveiliging bij mijzelf alleen SSL, terwijl jij kiest voor SSL/TLS.
              Kun je daar ook kiezen voor alleen SSL?

              Reageer


              • #8
                Je laat nu in elk geval al wat meer instellingen zien waar iets uit gehaald kan worden.
                Je kiest voor Versleuteld wachtwoord, wat niet werkt. Stel het in op Normaal wachtwoord, en het werkt wel.

                Correct me if I'm wrong, maar volgens mij probeer je over een beveiligde verbinding nogmaals je wachtwoord te versleutelen wat daardoor niet werkt.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X