Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik kreeg opeens een vreemde mail binnen.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ik kreeg opeens een vreemde mail binnen.

    Hallo moderators van Zeelandnet,

    Ik opende vanmorgen mijn Windows Live Mail en ik zag een E-Mail die nogal veel op spam leek, de naam betreft iets met Zeelandnet en een Update. De E-Mail heeft alleen maar hoofdletters in de titel en het onderwerp, ik heb deze mail nog niet geopend en de mail was automatisch in Ongewenste E-Mail gezet. Moet ik het openen?

    Dankuwel.

  • #2
    volgens mij kun je naar elke email kijken zolang je niet op links of toegevoegde dingetjes klikt. ik open ook niet alles maar als het iets is van bijv. een bank of zldnet open ik de email wel en kijk even waar de link naar toeverwijst en dan met een beetje gezond verstand kun je wel uitrekenen of het echt is of niet. en meld dit dan weer bij de betreffende instantie waar het over gaat.

    Reageer


    • #3
      Lukas,
      Nee, dat lijkt me een phishing bericht.

      Reageer


      • #4
        Als je met rechts klikt op de regel met afzender en onderwerp, in je inbox, kun je via de keuze "eigenschappen" o.a. het emailadres van de afzender zien. Waarschijnlijk niet Zeelandnet in dit geval.

        Reageer


        • #5
          was het onderwerp iets van UPGRADE! ? Dat is in elk geval een phishingbericht! Ik heb hem ook voorbij zien komen, afzender was iets van [email protected] of iets dergelijks, dat is natuurlijk al redelijk 'verdacht'

          Reageer


          • #6
            Zulke berichten niet openen. Gewoon verwijderen. Zeelandnet mailt nooit alles in hoofdletters. Gisteren kreeg ik ook een nep-bericht,deze keer onder de naam Kruitvat waarin stond dat je een waardebon van 500 euro bij de kassa kunt ophalen. En zo zijn er meer van die frobelmailtjes.

            M.v.g, Johny.

            Reageer


            • #7
              Dankjewel allemaal, ik heb hem nu al een paar keer voorbij zien komen en ik had ze allemaal verwijdert.

              Dankuwel

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door meteoclinge
                Zulke berichten niet openen. Gewoon verwijderen. Zeelandnet mailt nooit alles in hoofdletters. Gisteren kreeg ik ook een nep-bericht,deze keer onder de naam Kruitvat waarin stond dat je een waardebon van 500 euro bij de kassa kunt ophalen. En zo zijn er meer van die frobelmailtjes.

                M.v.g, Johny.
                daar krijg ik er heel veel van binnen

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Roof
                  Oorspronkelijk gepost door meteoclinge
                  Zulke berichten niet openen. Gewoon verwijderen. Zeelandnet mailt nooit alles in hoofdletters. Gisteren kreeg ik ook een nep-bericht,deze keer onder de naam Kruitvat waarin stond dat je een waardebon van 500 euro bij de kassa kunt ophalen. En zo zijn er meer van die frobelmailtjes.

                  M.v.g, Johny.
                  daar krijg ik er heel veel van binnen
                  Stel dan je spamfilter eens wat scherper af!

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X