Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mail account aanmaken op mobiel

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• E-mail account aanmaken op mobiel

LS,
    Ik probeer zeelandnet op mijn mobiel te installeren. Ik volg de video die op Zeelandnet staat. (android)
    Na het inbrengen van de gegevens gaat het systeem zoeken naar de server voor inkomende mail.
    Hier gebeurt er niets meer, totdat ik lees; "Kan geen verbinding maken met server"
    Hulp gevraagd bij My Com in Vlissingen en Ritel in Goes.
    Volgens deze heren ligt het aan de server van Zeelandnet.
    Bellen met Zeelandnet werkt niet. Heel heel lang wachten
    Wat doe ik verkeerd, wat kan ik nog doen of hebben de heren gelijk ????

Ik hoor graag

Martin

De instellingen zijn allemaal goed beschreven in het filmpje van zeelandnet , Alleen wat niet vermeld wordt in het filmpje (En waar velen met de handen in het haar zitten ) is bij de uitgaande mail instellingen waarschijnlijk de optie " Inloggen verplicht " bij jouw staat aangevinkt. Dit vinkje moet je weghalen en waarschijnlijk zal dan je email wel werken . Succes!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
      De instellingen zijn allemaal goed beschreven in het filmpje van zeelandnet , Alleen wat niet vermeld wordt in het filmpje (En waar velen met de handen in het haar zitten ) is bij de uitgaande mail instellingen waarschijnlijk de optie " Inloggen verplicht " bij jouw staat aangevinkt. Dit vinkje moet je weghalen en waarschijnlijk zal dan je email wel werken . Succes!
      Beste Dutchplace,
      Bedankt voor jouw snelle reactie.
      Zover kom ik niet. (uitgaande mail). Ik zie en krijg dit probleem al bij het verbinding zoeken bij "INKOMENDE MAIL"
      De tekst luidt: Kan niet voltooien. Kon niet verbinden met de server.
      Hier staat verbinding ook niet aangevinkt.

Reageer

Om misverstanden te voorkomen:
        Op mijn mobiel (provider KPN) staat bij uitgaande mail "inloggen verplicht" aangevinkt en kan ik mail via mijn Zeelandnetadres versturen.
        Ik denk dat aanvinken niet nodig is als je via je Zeelandnet-modem of Delta/Ziggo wifi-spots verbinding maakt, dat inloggen niet nodig is, maar wel als je dat via een andere provider doet...

Reageer

Ik heb geen problemen met de mail server , dus zou normaal verbinding moeten kunnen maken.
          Dit is voor inkomende email:

E-mailadres : hier je volledige email adres invullen.

Gebruikersnaam: hier je zeelandnet gebruikersnaam.

Wachtwoord: hier je zeelandnet wachtwoord

IMAP-server: mail.zeelandnet.nl

Beveiligings type: SSL

Poort: 993

Prefix IMAP-pad: Optioneel

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
            Ik heb geen problemen met de mail server , dus zou normaal verbinding moeten kunnen maken.
            Dit is voor inkomende email:

E-mailadres : hier je volledige email adres invullen.

Gebruikersnaam: hier je zeelandnet gebruikersnaam.

Wachtwoord: hier je zeelandnet wachtwoord

IMAP-server: mail.zeelandnet.nl

Beveiligings type: SSL

Poort: 993

Prefix IMAP-pad: Optioneel
            Dutchplace, ik heb deze gegevens ingevuld, maar bij beveiligingstype heb ik de volgende mogelijkheden:

-Geen;
            -SSL/TLS;
            -SSL/TLS (alle certificaten accepteren)
            -StartTLS;
            -StartTLS(alle certificaten accepteren)

Ik heb gekozen voor: SSL/TLS.
            De andere heb ik ook geprobeerd. Ook geen succes.
            MVG
            Martin

Reageer

@mheijden

Heb je het nog op kunnen lossen? Zo ja, hoe heb je dit gedaan. Aan welk antwoord had je het meest?
              Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door mheijden
                Dutchplace, ik heb deze gegevens ingevuld, maar bij beveiligingstype heb ik de volgende mogelijkheden:

-Geen;
                -SSL/TLS;
                -SSL/TLS (alle certificaten accepteren)
                -StartTLS;
                -StartTLS(alle certificaten accepteren)

Ik heb gekozen voor: SSL/TLS.
                De andere heb ik ook geprobeerd. Ook geen succes.
                MVG
                Martin
                Hoi mheijden,

Ik zie geen reactie meer op de vraag van Caroline, is het probleem inmiddels opgelost?

Reageer

Ik heb het zelfde probleem.
                  Als ik de verificatie niet aanvink synchroniseert mijn telefoon gewoon, maar ik kan dan alleen mail versturen als ik in mijn eigen wifi netwerk ingelogd ben. Als ik niet ingelogd ben, is versturen van mail niet mogelijk met mijn telefoon.
                  Hoe los ik dit op?
                  Moeten gebruikersnaam en wachtwoord bij account en bij verificatie gelijk zijn? Of moet je bij verificatie het hoofdaccount invullen? (werkt overigens ook niet)

Groeten, Ronald

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ronald
                    Ik heb het zelfde probleem.
                    Als ik de verificatie niet aanvink synchroniseert mijn telefoon gewoon, maar ik kan dan alleen mail versturen als ik in mijn eigen wifi netwerk ingelogd ben. Als ik niet ingelogd ben, is versturen van mail niet mogelijk met mijn telefoon.
                    Hoe los ik dit op?
                    Moeten gebruikersnaam en wachtwoord bij account en bij verificatie gelijk zijn? Of moet je bij verificatie het hoofdaccount invullen? (werkt overigens ook niet)

Groeten, Ronald
                    Hier vind je de instellingen die je moet gebruiken:
                    https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...swer=obj(27837)

Reageer

Hier vind je de instellingen die je moet gebruiken:
                      https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...swer=obj(27837)[/quote]

Dank je Jos, die instellingen heb ik allemaal gebruikt en als je dus niet verificatie aanvinkt synchroniseert mijn telefoon gewoon. Maar ik kan dan alleen mail VERSTUREN als ik in mijn eigen wifi netwerk ingelogd ben. Als ik niet ingelogd ben, is versturen van mail niet mogelijk met mijn telefoon.
                      Waar kan dat aan liggen?

Reageer

Hey Ronald,

Wat ik je zou adviseren is het emailadres even te verwijderen uit je telefoon en het gewoon opnieuw te proberen. Via deze link kun je het stap voor stap invoeren.
                        Ben benieuwd of het dan wel werkt?

Reageer

Dag Ferry,

Ook nu lukt het niet. Ik heb alle stappen doorlopen en ingevuld zoals in die link aangegeven, maar krijg steeds als antwoord: "Kan het account niet instellen. Er is een onjuiste gebruikersnaam of een onjuist wachtwoord ingevoerd op POP3/IMAP-toegang is niet ingeschakeld voor dit account. Controleer uw accountinstellingen of neem contact op met uw serviceprovider".
                          Als ik 'verificatie vereist voor verzenden van e-mail' uit vink en log vervolgens in, dan logt hij ook werkelijk in en wordt alle mail binnengehaald.
                          NB. Ik heb gisteren nog alle accounts verwijderd uit het programma, mijn telefoon opnieuw opgestart en vanmorgen de instellingen opnieuw geprobeerd, met bovenstaand resultaat.

gr. Ronald

Reageer

Indien je over Android versie 5 of 6 beschikt en de standaard Gmail app gebruikt.

Kun je vrij eenvoudig een nieuw account toevoegen.

Kies voor account type : Overig

Standaard op basis van je email adres zal hij als server : zeelandnet.nl
                            invullen dit moet jezelf veranderen in : mail.zeelandnet.nl

Reageer

Hier gebeurt precies het zelfde als in de andere app en je moet hier precies de zelfde zaken ingeven. Het resultaat is dan ook precies het zelfde: "gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist"

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X