Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verzenden email

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verzenden email

    ik had wat problemen met mijn mail. mijn eigen mailadres klopte niet meer. ik kon wel mail ontvangen maar niet versturen. dit is verholpen. kan nu weer mail versturen behalve naar 1 adres. dit mailadres is 100% zeker correct. ik krijg de foutmelding 550 5.7.1
    contact met de helpdesk heeft geen positief resultaat. ook via een ander mailadres dat wij bij zeelandnet hebben kan geen mail verstuurd worden naar dit adres. kent iemand dit probleem en heeft hij/zij de oplossing?

    Wilma

  • #2
    Hallo wbeek,

    Welkom op ons Serviceforum

    Foutcode 550 5.7.1
    Wat betekent deze foutcode?

    Foutcode 550 5.7.1 is een foutcode afkomstig van een e-mailserver. Deze kun je terugkrijgen nadat je een e-mail hebt verzonden. De foutcode is vrijwel altijd in het engels:
    550 5.7.1 Unable to relay for [e-mailadres]
    Deze melding betekent dat de verstuurde e-mail geblokkeerd wordt door de mailserver en niet wordt afgeleverd.
    Meest waarschijnlijke oorzaken:

    Vrijwel alle mailservers van nederlandse providers staan alleen uitgaande mails toe vanaf hun eigen aansluiting. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk de KPN mailserver te gebruiken vanaf een ZeelandNet verbinding. Controleer of je de goede uitgaande mailserver hebt ingesteld. Indien je een Wi-Fi verbinding gebruikt, controleer dan of je op het correcte netwerk bent ingelogd.

    Er worden instellingen gebruikt die niet worden begrepen door de e-mailserver. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat de mailserver geen authenticatie vereist, maar dat je dit wel hebt ingesteld. Controleer of de instellingen van jouw e-mailprogramma overeenkomen met de instellingen van ZeelandNet.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer

    Om te reageren, moet je eerst .

    verwerken...
    X