Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail versturen via de telefoon

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mail versturen via de telefoon

    Goedemiddag, Ik heb op mijn i-phone zowel mijn zeelandnet account als mijn gmail account in gebruik. Thuis gebruik ik altijd wifi, maar nu heb ik een soort 3G bundel van Vodafone om ook buitenshuis op internet te kunnen.
    Zodra ik echter uit huis weg ben kan ik wel alle mail op beide accounts ontvangen, maar niet beantwoorden. De antwoordjes worden in het postvak Versturen gezet maar niet verzonden. Ik krijg steeds de melding dat mijn server het account van mijn contacten niet accepteert (en dat is zowel voor de gmail accounts van de zoon, als voor zeelandnet accounts van mijn zeeuwse contacten).
    Kan iemand mij hiermee helpen a.u.b.?
    Kristine

  • #2
    Volgens mij moet je bij uitgaande mail nog je logingegevens vermelden als je van een niet-ZeelandNet locatie (onderweg, camping, enz.) je mail wil versturen.

    Vul bij SMTP-server in: mail.zeelandnet.nl
    Kies als beveiligingstype voor SSL
    De poort staat na het kiezen voor SSL ingesteld op 465, zo niet wijzig deze dan naar 465

    Reageer


    • #3
      Zo staat mijn telefoon inderdaad al standaard ingesteld. :?

      Reageer


      • #4
        Dus ook bij de uitgaande server heb je je loginnaam en wachtwoord van ZeelandNet ingegeven.
        Daar wordt namelijk naar gekeken op het moment dat je buitenom je Wi-Fi verbinding een mail wilt versturen.

        Dat van Gmail snap ik al helemaal niet, want de instellingen hiervoor worden bij het aanmaken van het account al direct goed gezet.

        Reageer


        • #5
          Hallo Kristine,

          Controleer je instellingen eens met dit filmpje.
          Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

          Reageer


          • #6
            Kristine, probeer voor Gmail eens de Gmail app of de inbox app uit de appstore. Werking gegarandeerd.

            Zoals Caroline en edsulst al aangeven, moet je wel je gebruikersnaam en wachtwoord meesturen bij de uitgaande server van ZeelandNet. Anders lukt het niet

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door edsulst
              Dus ook bij de uitgaande server heb je je loginnaam en wachtwoord van ZeelandNet ingegeven.
              Daar wordt namelijk naar gekeken op het moment dat je buitenom je Wi-Fi verbinding een mail wilt versturen.

              Dat van Gmail snap ik al helemaal niet, want de instellingen hiervoor worden bij het aanmaken van het account al direct goed gezet.
              Dank je wel voor je reacties tot nu toe. Ik heb bij uitgaande server nogmaals mijn gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw ingevuld. Ik ga straks buiten even proberen of het nu wel lukt.

              Reageer


              • #8
                Nou zo te zien doet hij het! Ik heb inderdaad mijn wachtwoord opnieuw ingevuld, misschien zat daar een foutje.
                Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X