Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Probleem bij terugmailen vanaf iPhone/iPad

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Probleem bij terugmailen vanaf iPhone/iPad

    Als ik een mail wil beantwoorden op ipad of iphone buitenom mijn eigen wifi omgeving krijg ik de melding, dat de server relaying niet toestaat. Wat moet ik doen om dit te verhelpen. Het is vrij lastig geen mails te kunnen beantwoorden of te versturen.

  • #2
    Hiervoor moet je niet de standaard poorten gebruiken, zie ook: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...,d.d2s&cad=rjt

    Reageer


    • #3
      Voor dit doel is er ook Webmail
      Dit vind je op de startpagina van ZeelandNet.

      Maar wil je liever het eigen mailprogramma gebruiken?
      Dan is er dit sticky van Jacco waarin je ondermeer kan vinden hoe je een mailaccount configureert voor gebruik op een andere plek dan achter de eigen router.

      Oorspronkelijk gepost door Jacco
      Als je wel eens je laptop of mobiel apparaat hebt verbonden met een internet verbinding die niet van ZeelandNet is, heb je mogelijk gemerkt dat het niet mogelijk was om e-mail te versturen met je standaard e-mail programma. Dit probleem gaat vaak samen met een melding in de trend van: "please relay via your isp" of "relaying not allowed".

      Hoe komt het dat ik geen e-mail kan versturen buiten het ZeelandNet netwerk?
      Bijna alle providers blokkeren poort 25 voor gebruikers buiten het netwerk. Dit is om het doorsturen (ook bekend als relayen) van spam door gebruikers buiten het netwerk van de provider te voorkomen.

      voorbeeld:
      Je bent op vakantie in het buitenland en wil een bericht versturen vanaf je laptop of mobiel apparaat. Zodra je op verzenden drukt zal uw mailprogramma deze e-mail aanbieden bij mail.zeelandnet.nl. De server ziet echter dat het IP-adres, waarvandaan je de mail verstuurt, niet afkomstig is uit het ZeelandNet netwerk. Onze server weet dus niet of je wel recht hebt om e-mail aan te bieden bij mail.zeelandnet.nl. De mailserver zal hierop reageren met een bericht dat de mail niet word geaccepteerd en je de e-mail beter kan aanbieden bij de server van de huidige internet provider (ISP).

      Hoe verstuur ik toch e-mail vanaf een "niet" ZeelandNet verbinding?
      De oplossing hiervoor is eenvoudig. Je wil dat mail.zeelandnet.nl herkent dat je een ZeelandNet gebruiker bent ook al word er verbonden met een 'vreemd' IP-adres. Dit is te realiseren door het gebruik van wachtwoord verificatie. Dit stel je in in de account instellingen van je e-mail programma. Op deze manier herkent onze mailserver jou als gebruiker en kan de mail verder gestuurd worden naar de ontvanger.

      SSL en TLS
      Omdat je nu via een vreemd netwerk e-mail gaat versturen is het aan te raden gebruik te maken SSL of TLS. Deze instellingen zorgen ervoor dat je e-mail word gecodeerd en niet iedereen de e-mail in "plain text" kan meelezen.
      Zet de uitgaande poort zou op 465 moeten staan, en de SSL aan en instellingen vind je hier .

      Reageer


      • #4
        Antwoorden van R0n en Poldertrol zijn geen oplossing voor vschaik. Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPhone. Als ik thuis via de eigen router op het Zeelandnet netwerk werk werkt het allemaal prima. Als ik echter via een ander wifi netwerk of 4G ben verbonden werkt het niet. Daarvoor moet ik eerst de SMTP van Zeelandnet uitzetten en die van mijn mobiele provider aanzetten. Het is verschrikkelijk onhandig.

        Met andere email accounts op andere domeinen die ik gebruik werkt het altijd prima. Via 4G of vreemde Wifi netwerken altijd keurig mail ontvangen en sturen.

        Wie lost dit op?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door josdh
          Antwoorden van R0n en Poldertrol zijn geen oplossing voor vschaik. Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPhone.
          De iPhone ken ik niet, dus daar heb ik geen oordeel over.
          Wanneer je SMTP instelt op de poort, en wachtwoord controle, zoals in het artikel staat, dan zou het moeten werken.
          Webmail werkt altijd, zonder aanpassingen.

          Reageer


          • #6
            Van meerdere mensen buiten Zeeland begrijp ik dat dit aan ZeelandNet ligt. Als ik op plaatsen buiten Zeeland ben en ervaringen uitwissel met andere mensen, die bij verschillende providers zitten, dan blokkeren inderdaad de grotere providers deze mogelijkheid niet. Hieruit werd de conclusie getrokken dat Zeelandnet een smurfenprovider is. Ik vind dus dat ZeelandNet hiervoor een oplossing moeten aandragen die eenvoudig en praktisch is (en niet omslachtig en onhandig).

            Reageer


            • #7
              Wie lost dit op?
              ZeelandNed. Het wordt tijd dat dit goed wordt opgelost!

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Dit heb ik nu gedaan en dat werkt! Heb echter thuis nog niet geprobeerd om te checken of het via Wifi (zeelandnet modem) nog steeds lukt om mails te versturen.
                  Het sturen van zeelandnet E-mail via een vreemd Wifi netwerk lukt helaas nog steeds niet. Dat lukt me overigens wel bij e-mail accounts van een ander domein.

                  dus half opgelost

                  Reageer


                  • #10
                    Wanneer het helemaal niet lukt, is een account bij gmail ook een oplossing.

                    Reageer


                    • #11
                      josdh, dan worden je gebruikersnaam en wachtwoord kennelijk nog niet gebruikt bij het versturen. Dat is een instelling in je e-mailprogramma.

                      Reageer


                      • #12
                        Het gaat mij om het niet kunnen versturen van mails via iPhone of iPad buiten Zeeland!
                        Morgen moet ik naar Breda voor mijn werk. Kan wel vergeten om dan mails te versturen via mijn telefoon of tablet.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door anje.b
                          Van meerdere mensen buiten Zeeland begrijp ik dat dit aan ZeelandNet ligt. Als ik op plaatsen buiten Zeeland ben en ervaringen uitwissel met andere mensen, die bij verschillende providers zitten, dan blokkeren inderdaad de grotere providers deze mogelijkheid niet. Hieruit werd de conclusie getrokken dat Zeelandnet een smurfenprovider is. Ik vind dus dat ZeelandNet hiervoor een oplossing moeten aandragen die eenvoudig en praktisch is (en niet omslachtig en onhandig).
                          Vreemde conclusie.

                          Zodra je een mail stuurt vanaf een "vreemd" netwerk, dan accepteert geen enkele mailserver dat zonder SMTP authenticatie. Ook niet bij andere providers. Als dat een zogenaamde "open relay" zou zijn zou het onmiddelijk misbruikt worden door spammers en op een zwarte lijst terechtkomen zodat er geen enkele mailserver meer mee zou communiceren. Daarom moet je je identificeren voordat je vanaf een vreemd netwerk een mailtje "mag" sturen via deze server.

                          Dat doe je door bij de SMTP instellingen SMTP authenticatie in te schakelen en poort 465/SSL te gebruiken. Uiteraard met een juiste login en wachtwoord.

                          Reageer


                          • #14
                            Even helder: dit topic is geopend door vschaik. Lees je hier mee en wil je je eigen probleem onder de aandacht brengen? Gebruik de 'Een vraag stellen' knop.

                            vschaik, wil je aangeven of de adviezen hier hebben geholpen (gebruik 'Beste antwoord' als het is opgelost)?

                            Reageer


                            • #15
                              Nee dus. Door al deze verschillende oplossingen zie ik door de bomen.....
                              Kan iemand gewoon eens een stappenplan geven wat ik achtereenvolgens moet doen om dat irritante relay verhaaltje voorgoed uit te bannen op laptop, ipad en iphone? Co van Schaik
                              NB even langskomen om de apparaten goed in te stellen mag ook!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X