Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mail komt wel binnen (er is internet verbinding) maar wordt niet getoond in Mail (iMac)

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E-mail komt wel binnen (er is internet verbinding) maar wordt niet getoond in Mail (iMac)

    Ik heb een iMac. Ik zie (sinds een paar dagen) in Mail dat er veel berichten zijn binnengekomen (Inkomend 35 berichten), maar deze berichten worden niet getoond in Mail.
    Er staat een markering met een uitroepteken achter mijn postbus en als ik daar op klik volgt de melding: 'De server heeft een fout geretourneerd: Geen verbinding met server 'p06-imap.mail.me.com' mogelijk via poort 993.'

    Ik heb voor u de volgende informatie:
    In 'Accounts' staan de volgende accounts:
    iCloud IMAP, hostnaam: mail.me.com, serverpoort: 993
    POP, poort 995
    Daarnaast zie ik nog: SMTP: servernaam: mail.zeelandnet.nl

    Ik heb de mailinstellingen geverifieerd via de instructies van Apple voor:

    @me.com:
    Server inkomende post:
    IMAP, hostnaam: mail.me.com, serverpoort 993
    Server uitgaande post:
    hostnaam: smtp.me.com, serverpoort 587

    @icloud.com
    hier gelden dezelfde waarde, met dien verstande dat de hostnaam = automatisch toegevoegd voor Mail van IOS en OS X Mail.

    Ook kan ik geen mail versturen.
    Bij controle (via instructie van Apple) op Portscan blijkt dat 'Open TCP Port 25' niet wordt geblokkeerd. Opmerking van Apple: de firewall van Mac OS X v10.6 blokkeert niet de poorten die nodig zijn voor het versturen van e-mail.

    Vraag: hoe kan ik mijn mail weer lezen?

  • #2
    Had je al gekeken bij de Veelgestelde Vragen van de Klantenservice?

    Hoe maak ik een e-mailaccount aan in OSX Mail?

    Hoe controleer ik de e-mailinstellingen van mijn account in OSX Mail?

    Let op: Op dit programma wordt door de klantenservice van ZeelandNet geen ondersteuning geleverd! De klantenservice geeft wel ondersteuning op Microsoft producten.

    Voor je uit eerder item Deuntje gekopieerd:

    Eigenlijk maakt het niet zoveel uit welk mailprogramma je gebruikt, er zijn een aantal instellingen die je nodig hebt bij het instellen:

    Server inkomende e-mail: mail.zeelandnet.nl
    Serverpoort inkomende e-mail: 993
    Gebruikersnaam: je e-mailadres (bijvoorbeeld [email protected])
    Wachtwoord: je wachtwoord
    Server uitgaande e-mail: mail.zeelandnet.nl
    Serverpoort uitgaande e-mail: 465
    Type versleuteling: SSL / TLS
    Verificatie vereist / identiteitscontrole: Ja

    De hele topic vind je hier .

    Reageer


    • #3
      ik heb zelf ook een Mac
      misschien heb je hier iets aan..

      1. Open een nieuwe e-mailaccount:

      Start Mac Mail.
      Klik op het menu Mail'
      Kies de optie Voeg account toe.
      Kies voor "Voeg andere Mail-account toe...

      Stap 2 Vul je naam, e-mailadres en wachtwoord in.

      Afb.2 Vul je naam, e-mailadres en wachtwoord in.
      2. Vul je naam, e-mailadres en e-mailwachtwoord in:

      Vul je eigen (volledige) naam in. Deze wordt getoond als afzender bij je uitgaande e-mail.
      Vul je e-mailadres in, die je bij de e-mailinstellingen op het Service Panel hebt aangemaakt. Als je mailbox email van meerdere emailadressen ontvangt, kun je hier meerdere emailadressen invullen (gescheiden door komma's).
      Vul het e-mailwachtwoord in, die je hebt gekregen nadat je je e-mailadres hebt aangemaakt op het Service Panel.
      Klik op Maak aan.

      Stap 3. Server inkomende mail.

      afb. 3 Server inkomende e-mail
      3. Vul de gegevens van de inkomende mailserver in:

      Kies voor de inkomende mailservertype (Account Type) POP (IMAP kan eventueel ook).
      Als inkomende mailservernaam vul je "pop.byte.nl" in (wanneer je voor het type IMAP hebt gekozen vul je "imap.byte.nl" in).
      Vul je gebruikersnaam in, dit is je e-mailbox (bijv. Demow000) die je gekregen hebt na het aanmaken van je e-mailadres op het Service Panel.
      Vul je wachtwoord in, deze heb je ook gekregen gekregen na het aanmaken van je e-mailadres op het Service Panel en heb je in de vorige stap ook moeten invullen.
      Klik op Volgende.

      Stap 4. Uitgaande mail.

      afb. 4 Server uitgaande e-mail
      4. Vul de gegevens voor de uitgaande mailserver in:

      Als uitgaande mail server naam kun je kiezen uit twee mogelijkheden voor een smtp server, namelijk:
      De SMTP server van je eigen internetprovider, bijvoorbeeld smtp.chello.nl, smtp.casmema.net of mail.home.nl.
      De SMTP server van Byte, namelijk smtp.byte.nl. Meer informatie hierover vind je op de pagina SMTP.
      De gebruikersnaam en wachtwoord voor authenticatie zijn hetzelfde als wat je in eerdere stappen hebt ingevuld.
      Klik op Maak aan.
      Je e-mailaccount is nu klaar voor gebruik! Je kunt je e-mail ophalen door links bovenaan te klikken op de knop met het envelopje te klikken.

      Oorspronkelijk gepost door heuseveldt
      Ik heb een iMac. Ik zie (sinds een paar dagen) in Mail dat er veel berichten zijn binnengekomen (Inkomend 35 berichten), maar deze berichten worden niet getoond in Mail.
      Er staat een markering met een uitroepteken achter mijn postbus en als ik daar op klik volgt de melding: 'De server heeft een fout geretourneerd: Geen verbinding met server 'p06-imap.mail.me.com' mogelijk via poort 993.'

      Ik heb voor u de volgende informatie:
      In 'Accounts' staan de volgende accounts:
      iCloud IMAP, hostnaam: mail.me.com, serverpoort: 993
      POP, poort 995
      Daarnaast zie ik nog: SMTP: servernaam: mail.zeelandnet.nl

      Ik heb de mailinstellingen geverifieerd via de instructies van Apple voor:

      @me.com:
      Server inkomende post:
      IMAP, hostnaam: mail.me.com, serverpoort 993
      Server uitgaande post:
      hostnaam: smtp.me.com, serverpoort 587

      @icloud.com
      hier gelden dezelfde waarde, met dien verstande dat de hostnaam = automatisch toegevoegd voor Mail van IOS en OS X Mail.

      Ook kan ik geen mail versturen.
      Bij controle (via instructie van Apple) op Portscan blijkt dat 'Open TCP Port 25' niet wordt geblokkeerd. Opmerking van Apple: de firewall van Mac OS X v10.6 blokkeert niet de poorten die nodig zijn voor het versturen van e-mail.

      Vraag: hoe kan ik mijn mail weer lezen?

      Reageer


      • #4
        Laat ik een andere vraag stellen. Je gebruikt nog OS X 10.6. Wat is daarvan de reden? Die versie is inmiddels erg oud, ik zou je aanraden om 10.9 (Mavericks) te installeren. Beter geheugengebruik en minder beveiligingsproblemen.

        Bovengenoemde tips over ZeelandNet IMAP zijn niet van toepassing omdat het om een iCloud account gaat. Door te upgraden naar Mavericks zal dit opnieuw worden ingesteld en is je probleem hopelijk opgelost.

        Reageer


        • #5
          Het probleem lijkt opgelost.Wat heb ik gedaan?
          Ik heb de iMac direct verbonden met het modem. Dus zonder tussenkomst van de router.
          Gevolg was dat alle mail werd binnengehaald.
          Daarna de iMac weer aan de router aangesloten en alles werkt weer als vanouds.
          Dank je wel allemaal voor de reacties.

          Reageer


          • #6
            Fijn, dat het is opgelost, maar je hebt dus een router achter het modem?
            Die info ontbrak helaas in je openingsitem in deze topic.

            Om niet opnieuw "vast" te lopen, wil ik je vragen de SPI Firewall in het Wifi Modem uit te schakelen.
            Grote kans dat deze de boosdoener was.

            Reageer


            • #7
              "de SPI Firewall in het Wifi Modem uitschakelen"
              Ik ben geen 'ervaren' gebruiker.
              Hoe doe ik dat? Heb je een (verwijzing naar een) instructie?

              Reageer


              • #8
                Zie Welke instellingen van mijn router-modem kan ik aanpassen? .

                Inloggen in Wifi-modem via http://192.168.11.1 EPC3925 .

                Reageer


                • #9
                  Heuseveldt, je gaat niet in op mijn informatie over het upgraden van je besturingssysteem. Omdat je al een jaar geen updates meer krijgt is je computer niet meer veilig met internet te gebruiken. Tenzij je een nieuwere versie van OS X installeert.

                  Reageer


                  • #10
                    Eergisteren een upgrade gedaan van het besturingssysteem naar Yosemite. Overigens zijn alle andere uitgebrachte updates van onder andere beveiliging wel gedownload en geinstalleerd.
                    Echter halverwege de installatie bleef de iMac stil staan. Gisteren telefonisch contact gezocht met Apple Support. Ik werd heel goed geholpen. Online zijn we een aantal stappen doorlopen en uiteindelijk is het gelukt Yosemite te installeren. Alles werkt weer naar behoren.
                    Mogelijke oorzaak: iets fout gelopen met de overdracht van de data via WiFi. Tijdens het herstel is de download gedaan via WLAN., dus aan de kabel.

                    Reageer


                    • #11
                      Bedankt voor het bericht, heuseveldt, en goed te lezen dat de update geslaagd is. Hopelijk werkt de e-mal nu ook weer/nog naar behoren.
                      Klik je nog even op 'Beste antwoord' om deze vraag op Beantwoord te zetten? Dank je wel!

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
                        Fijn, dat het is opgelost, maar je hebt dus een router achter het modem?
                        Die info ontbrak helaas in je openingsitem in deze topic.

                        Om niet opnieuw "vast" te lopen, wil ik je vragen de SPI Firewall in het Wifi Modem uit te schakelen.
                        Grote kans dat deze de boosdoener was.
                        Poldertrol,

                        Deze klant heeft geen WiFi modem. Ik denk dat het verstandiger is om eerst naar dat soort dingen te vragen, want zo wordt het alleen maar verwarrender. Dus niet te snel de discussie in een bepaalde richting sturen voordat je weet of het de juiste is.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X