Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Email versturen vanaf mijn smartphone

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Email versturen vanaf mijn smartphone

    waarom kan ik op mijn smartphone alleen een email versturen als ik een wifi verbinding heb,
    met een andere verbinding lukt dat niet

  • #2
    Beste pczweeden,

    Welkom op het forum.

    Wat voor smartphone heb je, en welk e-mailprogramma gebruik je daarop?
    Krijg je een foutmelding bij het versturen van e-mail en zo ja, welke?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Beste pczweeden,

      Welkom op het forum.

      Wat voor smartphone heb je, en welk e-mailprogramma gebruik je daarop?
      Krijg je een foutmelding bij het versturen van e-mail en zo ja, welke?
      Ik heb een Huawei P7, gebruik het standaard email programma en de melding is "kan email niet versturen"

      Reageer


      • #4
        In dit artikel staan de instellingen, het is goed om die even na te kijken:
        - SMTP server mail.zeelandnet.nl
        - SSL ingeschakeld
        - Poortnummer 465
        Deze instellingen zijn meestal te vinden onder 'Accounts' in de Instellingen.

        Ik vermoed dat de oorzaak is, dat bij het niet-gebruiken van Wi-Fi (thuis?) er een niet-ZeelandNet verbinding wordt gebruikt. Om misbruik/spam te voorkomen, zou er dan alleen e-mail via de server van ZeelandNet verstuurd kunnen worden als er ook een gebruikersnaam en wachtwoord wordt opgegeven bij het versturen.
        Dat kan standaard alleen via een versleutelde verbinding.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
          In dit artikel staan de instellingen, het is goed om die even na te kijken:
          - SMTP server mail.zeelandnet.nl
          - SSL ingeschakeld
          - Poortnummer 465
          Deze instellingen zijn meestal te vinden onder 'Accounts' in de Instellingen.

          Ik vermoed dat de oorzaak is, dat bij het niet-gebruiken van Wi-Fi (thuis?) er een niet-ZeelandNet verbinding wordt gebruikt. Om misbruik/spam te voorkomen, zou er dan alleen e-mail via de server van ZeelandNet verstuurd kunnen worden als er ook een gebruikersnaam en wachtwoord wordt opgegeven bij het versturen.
          Dat kan standaard alleen via een versleutelde verbinding.
          Inderdaad er wordt dan een niet ZeelandNet verbinding gebruikt
          Moet bij verzenden geen gebruikersnaam en wachtwoord opgeven
          De instellingen zijn volgens het artikel goed ingesteld

          Reageer


          • #6
            Is het op uw apparaat wel mogelijk om uw e-mailadres en wachtwoord op te geven bij het verzenden, dus e-mailadres als gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord?

            Reageer


            • #7
              Ja dit is mogelijk maar geeft dan aan dat de verbinding met de server is mislukt

              geeft deze foutmelding al je email verstuurd bij een niet ZeelandNet verbinding :

              verbindingsprobleem.(421 4.7.0 mail.zeelandnet.nl Error: too many connections from 84.241.199.77)

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door pczweeden
                Ja dit is mogelijk maar geeft dan aan dat de verbinding met de server is mislukt

                geeft deze foutmelding al je email verstuurd bij een niet ZeelandNet verbinding :

                verbindingsprobleem.(421 4.7.0 mail.zeelandnet.nl Error: too many connections from 84.241.199.77)
                Beste PCZweeden,

                Ik heb dit even doorgespeeld naar onze technici en we gaan even kijken of we hier iets mee kunnen. Zo te zien gaat het dus om een IP adres die teveel verbindingen tegelijk aanvraagt bij de mailserver, vandaar dat deze wordt geweigerd.

                Reageer


                • #9
                  Frans, kan je wel bevestigen dat het mogelijk is om:
                  - van buiten ZeelandNet e-mail te versturen
                  - via de mailservers van ZeelandNet
                  - door het opgeven van gebruikersnaam/wachtwoord tijdens de SMTP sessie
                  ?

                  Reageer


                  • #10
                    PCZweeden, nog even een aanvullende vraag. Weet je 100% zeker dat:

                    1. SSL ingeschakeld is voor uitgaande email?
                    2. De poort juist is ingesteld?
                    3. De SMTP authenticatie aan staat?

                    Reageer


                    • #11
                      Heb alles al div malen gecontroleerd, staat allemaal goed volgens mij
                      kan helaas geen screenshot meesturen
                      Gr Paul

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door pczweeden
                        Heb alles al div malen gecontroleerd, staat allemaal goed volgens mij
                        kan helaas geen screenshot meesturen
                        Gr Paul
                        Hallo Paul,

                        Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt. We hebben een filmpje over het installeren van de e-mail op een Android smartphone. Ik weet niet of je deze al bekeken hebt. Het is erg duidelijik uitgelegd. Speel deze af op je pc/laptop en stop het wanneer het er op je smartphone toch anders uitziet. Wijzig dit in je smartphone en speel weer verder.

                        Klik hier voor het filmpje hoe de e-mail te installeren op een Android Smartphone
                        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                        Reageer


                        • #13
                          Beste PCZweeden,

                          Ik ga er vanuit dat dit opgelost is door de SMTP authenticatie aan te zetten.

                          Reageer


                          • #14
                            Nee, moet gegevens van telefoon provider instellen,
                            dan werkt het wel via data
                            Wil ik via wifi dan moet je gegevens van zeelandnet invoeren,
                            allemaal nog al omslachtig!!

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door pczweeden
                              Nee, moet gegevens van telefoon provider instellen,
                              dan werkt het wel via data
                              Wil ik via wifi dan moet je gegevens van zeelandnet invoeren,
                              allemaal nog al omslachtig!!
                              Beste PCZweeden,

                              Het zou toch echt moeten werken als de telefoon juist is ingesteld. Weet je echt zeker dat de uitgaande mailinstellingen goed staan? Het gaat dan om:

                              Server: mail.zeelandnet.nl
                              Poort: 465
                              SSL: Ja
                              Aanmelden vereist: Ja (!) met naam en password van je ZeelandNet account

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X