Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gebruik Delta TV APP onderweg

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Gebruik Delta TV APP onderweg

    Onderweg in de caravan maak ik gebruik van een AppleTV gekoppeld aan m'n persoonlijke hotspot vanaf m'n iPhone. Tot m'n verbazing kon ik op de Veluwe de Delta APP helemaal niet gebruiken. Blijkt alleen te werken als je thuis bent.

    Waarom is dat? Ik heb toch gewoon betaald, log in met m'n persoonlijke gegevens en het lijkt er op dat Delta mij desondanks niet vertrouwd en mij de toegang tot m'n betaalde omgeving blokkeert. Hoezo dan? Andere streamingdiensten werken wel gewoon. Amazon Prime, Netflix, NPO start enz. Het lijkt mij dat Delta ook gewoon de knop kan omzetten en moet stoppen met haar klanten te wantrouwen toch?

    Zo niet, dan overweg ik sterk om m'n TV pakket elders af te gaan nemen. Dit gedrag is niet meer van deze tijd.

    AANVULLING:

    Zojuist las ik in een ander bericht dat ook andere gebruikers ditzelfde probleem hebben ervaren. Voor alle duidelijkheid, in mijn geval gaat het gewoon om NPO1, even het journaal van 20:00 uur terugkijken. Niet via Airplay, gewoon de AppleTV koppelen aan m'n persoonlijke Wifi hotspot vanaf de iPhone. Op de AppleTV is de Delta APP geïnstalleerd en gaat het zelf het Internet op via in dit geval een 5G verbinding van de iPhone. Dat deze verbinding werkt bewijzen m'n Netflix en Amazon Prime APPs die wel gewoon datgene doen wat je ervan verwacht. De Delta APP helaas niet, die staat niet toe dat ik het NPO1 kanaal bekijk omdat ik niet op m'n thuisnetwerk zit.
    Laatst bewerkt door jsteurrijs; 22 May 2023, 17:53.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
    Onderweg in de caravan maak ik gebruik van een AppleTV gekoppeld aan m'n persoonlijke hotspot vanaf m'n iPhone. Tot m'n verbazing kon ik op de Veluwe de Delta APP helemaal niet gebruiken. Blijkt alleen te werken als je thuis bent.

    Waarom is dat? Ik heb toch gewoon betaald, log in met m'n persoonlijke gegevens en het lijkt er op dat Delta mij desondanks niet vertrouwd en mij de toegang tot m'n betaalde omgeving blokkeert. Hoezo dan? Andere streamingdiensten werken wel gewoon. Amazon Prime, Netflix, NPO start enz. Het lijkt mij dat Delta ook gewoon de knop kan omzetten en moet stoppen met haar klanten te wantrouwen toch?

    Zo niet, dan overweg ik sterk om m'n TV pakket elders af te gaan nemen. Dit gedrag is niet meer van deze tijd.
    De TV App is voor thuis ter vervanging van de decoder. De mobiele app is voor onderweg en daar kan je mee streamen naar je AppleTV.

    EDIT TV-APP = SmartTV-app op TV, Chromecast en APPLE-TV zelf.
    Mobiele app is de app op je mobiele telefoon.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 May 2023, 19:06.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

      De TV App is voor thuis ter vervanging van de decoder. De mobiele app is voor onderweg en daar kan je mee streamen naar je AppleTV.
      En waarom zou ik willen streamen als het rechtstreeks kan? Sterker nog, ik denk dat streamen niet eens kan. De iPhone dient als persoonlijke hotspot. In jouw suggestie zou de mobiele app op de iPhone dus eerst zelf het beeld moeten ophalen (via 4 of 5G) en ditzelfde beeld dan ook nog eens via de persoonlijke hotspot moeten streamen naar de AppleTV. Los van het feit dat dit wel heel erg onlogisch klinkt vraag ik me ook af of het überhaupt technisch haalbaar is. Iemand enig idee?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        De TV App is voor thuis ter vervanging van de decoder. De mobiele app is voor onderweg en daar kan je mee streamen naar je AppleTV.
        Wat je over de TV App schrijft lijkt overigens ook niet te kloppen. Delta zelf geeft aan dat deze overal in de EU gebruikt kan worden. Helaas niet, in mijn geval geeft ie aan enkel beschikbaar op het thuisnetwerk.

        Reageer


        • #5
          jsteurrijs dank voor uw bericht. We maken onderscheid tussen de TV app en SmartTV app. De TV app voor mobiel en tablet zijn in de EU te gebruiken. De Smart TV app alleen op het netwerk van DELTA of Caiway. Ik zal het aan de desbetreffende afdeling doorgeven.
          We helpen je graag met het installeren van de DELTA Smart TV app. Vind ook de antwoorden op alle veelgestelde vragen over de Smart TV app.

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door DELTA-TV-team Bekijk bericht
              jsteurrijs dank voor uw bericht. We maken onderscheid tussen de TV app en SmartTV app. De TV app voor mobiel en tablet zijn in de EU te gebruiken. De Smart TV app alleen op het netwerk van DELTA of Caiway. Ik zal het aan de desbetreffende afdeling doorgeven.
              Er zijn helaas toch uitzonderingen te vinden wanneer ik 4G op mijn telefoon gebruik

              Disney Channel
              ARD
              ZDF
              WDR
              NDR
              RTL
              BBC News
              BBC1
              BBC2
              TRT Türk

              Deze zenders werken bij niet op 4G

              Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Screenshot_20230522-185345_DELTA TV.jpg Bekeken: 0 Grootte: 21,4 Kb ID: 263540
              Laatst bewerkt door driepinter; 23 May 2023, 06:32.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                Er zijn helaas toch uitzonderingen te vinden wanneer ik 4G op mijn telefoon gebruik

                ARD
                ZDF
                WDR
                BBC1
                BBC2
                TRT Turk

                Deze zenders werken bij niet op 4G

                Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Screenshot_20230522-185345_DELTA TV.jpg Bekeken: 42 Grootte: 21,4 Kb ID: 263540
                Voor wat betreft de Duitse zenders is dit een "oude" fout, die zaten eerste niet eens in de mobiele app. Deze zenders zijn bij Ziggo en KPN wel beschikbaar via mobiel.
                Voor BBC en TRT Turk weet ik het niet, al is het gek dat je BBC3 en 4 wel mag bekijken en BBC1 en 2 niet.

                DELTA-TV-team weten jullie hoe dit zit?
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 May 2023, 20:27.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door DELTA-TV-team Bekijk bericht
                  jsteurrijs dank voor uw bericht. We maken onderscheid tussen de TV app en SmartTV app. De TV app voor mobiel en tablet zijn in de EU te gebruiken. De Smart TV app alleen op het netwerk van DELTA of Caiway. Ik zal het aan de desbetreffende afdeling doorgeven.
                  Ik heb geen hulp nodig bij het installeren van de Smart TV App. Staat op m'n iPhone en werkt gewoon. Ik wil TV kijken op de TV in m'n caravan en niet op een klein scherm van m'n iPhone of iPad. Dat lukt prima met de Apps van andere aanbieders (Netflix, NPOStart, Amazon Prima, Disney+). Alleen de APP van Delta weigert en geeft aan dat ik niet op m'n thuisnetwerk zit. Daar begrijp ik helemaal niks van. Heb gewoon betaald, al jarenlang maar mag onderweg blijkbaar niet van de betaalde diensten gebruik maken. Omdat ik verwacht steeds vaker onderweg te zullen zijn zal ik dus een alternatieve aanbieder moet zoeken en m'n Delta account stopzetten. Voor mij onbegrijpelijk maar jullie zullen daar vast een heel goede reden voor hebben? Wellicht dat u me die kunt uitleggen?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht

                    Ik heb geen hulp nodig bij het installeren van de Smart TV App. Staat op m'n iPhone en werkt gewoon. Ik wil TV kijken op de TV in m'n caravan en niet op een klein scherm van m'n iPhone of iPad. Dat lukt prima met de Apps van andere aanbieders (Netflix, NPOStart, Amazon Prima, Disney+). Alleen de APP van Delta weigert en geeft aan dat ik niet op m'n thuisnetwerk zit. Daar begrijp ik helemaal niks van. Heb gewoon betaald, al jarenlang maar mag onderweg blijkbaar niet van de betaalde diensten gebruik maken. Omdat ik verwacht steeds vaker onderweg te zullen zijn zal ik dus een alternatieve aanbieder moet zoeken en m'n Delta account stopzetten. Voor mij onbegrijpelijk maar jullie zullen daar vast een heel goede reden voor hebben? Wellicht dat u me die kunt uitleggen?
                    Je reactie is nogal diffuus. Wanneer je een TV hebt waarop Netflix en andere apps al draaien dan is het een koud kunstje om vanaf je telefoon vanaf de mobiele app het beeld te streamen naar je TV. Je krijgt dan gewoon 1080P beeld met een voldoende bitrate. Nee, het werkt niet rechtstreek op je TV of je AppleTV, dat is voor THUIS waar je de aansluiting hebt.
                    Op de camping of elders is niet THUIS en dus elders en daar moet je bogen op de aansluitingen die daar beschikbaar zijn, dus mobiele app, KPN via de ether etc.
                    En zo werkt het ook bij KPN, Solcon, ZIggo en alle andere providers, dus succes met zoeken zou ik zeggen!

                    Reageer


                    • #11
                      Lijkt er toch op dat je verwachtingen te hoog zijn. Het staat ook nog eens duidelijk in de FAQ’s en dit had je allemaal kunnen weten.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                        Lijkt er toch op dat je verwachtingen te hoog zijn. Het staat ook nog eens duidelijk in de FAQ’s en dit had je allemaal kunnen weten.
                        Denk dat je het niet hebt begrepen. Kijk even in de screenprint die ik heb toegevoegd vanaf de Delta website. Daar staat dat de TV APP in heel de EU vanaf mobiel, tablet EN Smart TV te gebruiken is. Dat is de informatie waarop ik mijn vraag heb gebaseerd. In de reactie van de moderator wordt dat tegengesproken. De TV APP blijkt helemaal niet overal in de EU op een Smart TV (lees Apple TV) te gebruiken. Het is dus Delta die hier misleidende informatie verstrekt. De Smart TV app werkt sowieso alleen op je thuisnetwerk. Daarvan was ik me bewust. Omdat die restrictie niet geldt voor de TV APP dus daarvoor gekozen maar die blijkt dan op de camping uiteindelijk toch niet te werken op een Smart TV. Omdat ik zeer waarschijnlijk steeds vaker met de camper onderweg zal zijn is het voor mij wel een probleem geen gebruik te kunnen maken van een betaalde dienst. Ik had gehoopt dat Delta (net als andere aanbieders) daar toch een oplossing voor zou bieden maar helaas.

                        Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze een IP blokkade op deze dienst hanteren. Uiteindelijk heb ik er gewoon voor betaald en benader ik de dienst vanuit een NL Vodafone 5G abonnement. Dat ik in het buitenland zit mag daar geen onderscheidt in maken. Ik betaal in het buitenland geen kosten voor de aangeboden diensten. Alles gaat via NL facturen en abonnementen. Voor zover ik kan zien is het ook uitzonderlijk dat dit soort diensten worden geblokkeerd. Ik ken genoeg mensen die probleemloos via bijv. Ziggo van dit soort diensten gebruikmaken.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht

                          Denk dat je het niet hebt begrepen. Kijk even in de screenprint die ik heb toegevoegd vanaf de Delta website. Daar staat dat de TV APP in heel de EU vanaf mobiel, tablet EN Smart TV te gebruiken is. Dat is de informatie waarop ik mijn vraag heb gebaseerd. In de reactie van de moderator wordt dat tegengesproken. De TV APP blijkt helemaal niet overal in de EU op een Smart TV (lees Apple TV) te gebruiken. Het is dus Delta die hier misleidende informatie verstrekt. De Smart TV app werkt sowieso alleen op je thuisnetwerk. Daarvan was ik me bewust. Omdat die restrictie niet geldt voor de TV APP dus daarvoor gekozen maar die blijkt dan op de camping uiteindelijk toch niet te werken op een Smart TV. Omdat ik zeer waarschijnlijk steeds vaker met de camper onderweg zal zijn is het voor mij wel een probleem geen gebruik te kunnen maken van een betaalde dienst. Ik had gehoopt dat Delta (net als andere aanbieders) daar toch een oplossing voor zou bieden maar helaas.

                          Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze een IP blokkade op deze dienst hanteren. Uiteindelijk heb ik er gewoon voor betaald en benader ik de dienst vanuit een NL Vodafone 5G abonnement. Dat ik in het buitenland zit mag daar geen onderscheidt in maken. Ik betaal in het buitenland geen kosten voor de aangeboden diensten. Alles gaat via NL facturen en abonnementen. Voor zover ik kan zien is het ook uitzonderlijk dat dit soort diensten worden geblokkeerd. Ik ken genoeg mensen die probleemloos via bijv. Ziggo van dit soort diensten gebruikmaken.
                          Ik vind het goed joh. Misschien even bedenken dat het niet heel handig is om meteen mensen uit te leggen dat ze het niet begrijpen. Zo word je sneller en beter geholpen!

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                            Ik vind het goed joh. Misschien even bedenken dat het niet heel handig is om meteen mensen uit te leggen dat ze het niet begrijpen. Zo word je sneller en beter geholpen!
                            Volgens mij was jij de eerste die me als een soort van dommerik wegzet. 'Het staat ook nog eens duidelijk in de FAQ dit had je allemaal kunnen weten'. Waarom zou ik de FAQ raadplegen als Delta zelf in haar publicatie aangeeft dat de TV APP ook op een Smart TV binnen de EU te gebruiken is? Moet ik er dan van uitgaan dat Delta onwaarheden verteld in haar publicaties en de FAQ andere informatie bevat dan wat iedereen op de website gewoon al kan lezen?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht

                              Volgens mij was jij de eerste die me als een soort van dommerik wegzet. 'Het staat ook nog eens duidelijk in de FAQ dit had je allemaal kunnen weten'. Waarom zou ik de FAQ raadplegen als Delta zelf in haar publicatie aangeeft dat de TV APP ook op een Smart TV binnen de EU te gebruiken is? Moet ik er dan van uitgaan dat Delta onwaarheden verteld in haar publicaties en de FAQ andere informatie bevat dan wat iedereen op de website gewoon al kan lezen?
                              Volgens mij is door de admin aangeven dat een TV APP iets anders is dan een Smart TV App, De communicatie wordt in elk geval aangepast.
                              Maar nogmaals::zo werkt het bij alle providers. De communicatie over de TV App is al van twee jaar geleden, toen bestonden de Smart TV Apps nog niet.

                              En ja, je kan niet zo maar iets aannemen, zoiets vraag je dan eerst na bij de servicedesk of bij experts. Dit onderwerp is hier al eerder voorbij geweest zelfs.

                              Ik geef je een tip: schaf Canal Digital/Online aan. Je kan ook internet only van Delta nemen ism Canal Digital,

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X