Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welke splitters

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Welke splitters

    Aangezien ik nog steeds slecht beeld op Veronica, Net 5 etc. heb, wil ik beginnen met de splitters aangesloten op AOP te vervangen.

    Welke goede splitter (s) moet ik kopen om het kabelmodem en 2 tv-kabels aan te kunnen sluiten.

    Graag advies welke Hirschman ( s ) ik dan aan moet schaffen.

    Alvast bedankt.

    Zou fijn zijn als Delta dergelijke splitters ook te koop zou aanbieden.
    Ik zie nu door de bomen het bos niet meer.
    Laatst bewerkt door Ptrol; 9 Sep 2022, 19:35.

  • #2
    kies er vooral voor om splitters aan te schaffen die bestand zijn tegen het 4g en 5g Netwerk bij Hirschmann staat op de splitter welke dekking ze geven ik zelf heb gewoon de hele set vervangen door kabels van Hirschmann met ge-intregeerde aansluitingen op die manier weet je zeker dat je de goede heb.

    Reageer


    • #3
      Dank voor je antwoord. Ik ben dus inderdaad op zoek naar splitters die bestand zijn tegen de storingen van het 5 g netwerk.
      Zou graag dan een nummer als voorbeeld zien hoe ik kabelmodem en 2 tv's kan aansluiten.

      Aangezien de kabels lang zijn, wil ik eerst de splitters vervangen.

      Kan ik dat met 1 uitgebreide splitter of meerdere?
      En zo ja welke?

      Reageer


      • #4
        Dat je splitters wil vervangen kan geen kwaad. Maar voordat je dat doet zou ik wel eerst even een ontvanger of televisie rechtstreeks aansluiten op jouw AOP en kijken hoe dan je ontvangst is van de probleemzenders.
        Als namelijk met rechtstreeks aangesloten de zenders nog problemen geven zullen nieuwe splitters jouw probleem niet oplossen.

        Mocht je willen gaan splitsen, dan is een POA-254 ( die splitst gebruikte frequenties voor internet van het televisie gedeelte) het beste. Op de televisie uitgang van de POA-254 plaats je dan een gewone twee weg splitter. POA-01-B.




        Reageer


        • #5
          Op de aansluiting (AOP) zit een opsteekfilter (met tv/data uitgang). Op de data uitgang moet het kabelmodem aangesloten zijn. Deze opsteekfilter voorgeschreven en geleverd door delta.

          De tv uitgang kun je verder verdelen, wat je nodig hebt ligt een beetje aan de kabellengte en de sterkte van het signaal dat je binnenkrijgt.

          1/ Zijn de kabels niet te lang, dan kun je bijvoorbeeld met een splitter Hirschmann DPO 2104 (695020466) verder. Gebruik ook goede kabels en connectoren.

          2/ Zijn de kabels langer dan is een versterker een beter idee. bijvoorbeeld Hirschmann HMV41 (695004725)

          Laatst bewerkt door zeegolf; 9 Sep 2022, 20:12.

          Reageer


          • #6
            Dank voor je duidelijk uitleg stofdoek. De data uitgang van de POA-254 is schroefdraad. Hoe kan ik het modem daar op aansluiten?

            Reageer


            • #7
              Ik neem aan dat je kabelmodem ook schroefdraad heeft? ( F-connnector)
              Dan volstaat gewoon een andere kabel met aan beiden kanten een F connector.
              Tegenwoordig vaak met een snel aansluiting, onder andere van Technetix.
              Deze kabel is in het wit en in het zwart te koop.
              Verkoop van o.a. gereedschap, consumenten elektronica en huishoudelijke artikelen
              Laatst bewerkt door stofdoek; 9 Sep 2022, 20:14.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
                Dank voor je duidelijk uitleg stofdoek. De data uitgang van de POA-254 is schroefdraad. Hoe kan ik het modem daar op aansluiten?
                POA-254 is niet nodig. Delta levert de eerste opsteekfilter zelf, deze heeft andere dempingswaarden dan POA-254.

                Reageer


                • #9
                  Wat voor opsteekfilter levert Delta?
                  Een gewone splitter beschermt niet het televisiesignaal.
                  Verder kan het in veel situaties inderdaad ook met een gewone splitter, maar ik weet dat een Ziggo monteur tegenwoordig standaard op de AOP een POA-254 plaatst.
                  Zover ik weet is het coaxnetwerk van Delta ook behoorlijk gemoderniseerd, dus daar spelen dezelfde dingen als bij Ziggo, denk ik.

                  Als je het televisiesignaal niet wilt splitsen van het internetgedeelte kan je ook gelijk
                  een driewegsplitter plaatsten op de AOP. ( POA - 03-UPC)
                  Ik weet dat Ziggo dit inmiddels afraadt met Docsis 3.1, maar het kan best dat het bij Delta prima werkt.

                  Reageer


                  • #10
                    Delta gebruikt TV-POF-204-T6. Deze splitst tv en data. Als je deze niet gebruikt voer je stoorsignalen van tv's terug in het netwerk. Het is daarom verplicht deze te gebruiken.. (hij vervult dezelfde functie, maar met iets andere dempingswaarden dan POA-254)

                    Reageer


                    • #11
                      De splitter die Zeegolf oppert is ook prima. Maar deze gaat niet tot 2000 MHz zoals het model van Technetix.
                      Wellicht is het voor een Delta coax netwerk voldoende. De Technetix vind ik wat meer toekomstzeker.



                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                        De splitter die Zeegolf oppert is ook prima.
                        Hm, mja, eigenlijk opper ik hem niet. Delta plaatst en levert TV-POF-204-T6 bij iedere aansluiting waar ze een modem plaatsen, het lijkt me verstandigst om deze te laten zitten en achter de tv uitgang zelf verder te bouwen.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik weet niet wat Ptrol nu heeft en ook niet of hij ook problemen heeft met rechtstreekse aansluiting op zijn AOP van een televisiekabel.

                          Reageer


                          • #14
                            Rechtstreeks aangesloten geen storing,
                            Dank voor jullie bijdragen.
                            Op het aop heb ik de TV-POF-204-T6.
                            Ik wil hierop een splitter voor 2 tv's aansluiten.
                            Eentje evt. met versterker die 5 g storingen "de baas" kan.

                            Welke adviseren jullie me dan?

                            Alles nog eens terug gelezen en dan kom ik op de Hirschmann HMV41 (695004725

                            Bedankt alle2. Ik heb weer wat bijgeleerd.
                            Laatst bewerkt door Ptrol; 9 Sep 2022, 22:12.

                            Reageer


                            • #15
                              Vooral Zeegolf komt op mijn erg ter zake kundig over. Petje AF.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X